Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

saksassa auton hakureissulla by sataA

Aloittaja ひゃ く あ hyakuA sataA, maaliskuu 16, 2007, 23:55:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ひゃ く あ hyakuA sataA

OSA 1.
No niin tässä olisi tämä lupaamani kertomus tuosta Saksan reissusta. Matkaan lähdettiin 27.2 Tampereelta Ryanairin lennolla Hahniin Frankfurtin lähelle. Meitä oli 4 henkilöä matkassa, joista 1 oli asiaa hoitava ns. konsultti ja 3 autoa ostavaa matkalaista. Lento meni hyvin ja hintatasoltaan Ryanair oli miellyttävä kokemus, vaikkakin noissa halpalennoissa ei ole tarjoilua ja kaikki mitä juot tai syöt on maksettava koneessa. Lentokentältä vuokrasimme Hertziltä Peugeot 206:n vuosimallia 2006, mittarissa oli rapiat 17000 kilometriä eli uuden karhea auto. Ajoimme 3 kilometrin päähän majataloon, jossa yövyimme ti-ke välisen yön. Huoneen hinta oli 27.50 euroa /henkilö, johon kuului suomalainen sauna ja aamulla aamupala. Ihan kohtuullinen hinnaltaan ja tasoltaan. Sauna oli hyvä, samoin aamupala ja lisäplussana ilmainen netti, josta katselimme vielä auto tarjontaa autoscout24:n ja mobile.den sivuilta. Tässä yhteydessä mainittakoon, että kaikki olivat jo suomessa kyseisistä hakukoneista katselleet itselleen 4-5 vaihtoehtoa, joista 1:n luo mentiin ensin ja sitä rataa eteenpäin. Huoneissa oli myös minibaarit, mutta ei vielä tuossa vaiheessa jano yllättänyt, koska aamulla oli klo 5.30 aikainen herätys ja 240 kilometriä ajomatkaa etelään Ludwigsburgiin Stutgartin lähelle, jossa oli minun 1 auto (, joka sitten tuli ostettuakin)

Kuva hotellihuoneesta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=384163.jpg

No niin aamulla ajettiin tuo 240 kilometriä autobahnia Ludwigsburgiin ja läppäri navigaattorin avulla osasimme ihan oikeaan osoitteeseen. Myyjä tuli pihalle esittelemään auton meille. Tallista ulos ajettaessa meikäläinen oli myyty, auto oli mielestäni paremman näköinen, kuin kuvissa. Sitten koeajolle ja sen jälkeen päätös oli varma, että kaupat tuli. Niinpä meidät pyydettiin myyjän kotiin kahville ja allekirjoitimme kauppapaperit. Sitten jatkoimme rekisterikeskukseen ja sieltä matka jatkui Mönchengladbachiin, jossa kävimme katsomassa yhtä Honda Crx:ää. Siitä ei tullut kauppoja , joten jatkoimme vielä samana päivänä Kölniin, jossa kerkesimme vielä käydä yhtä Hondaa katsomassa, sekin oli ohari. Sitten Kölnin Etap hotelliin yöksi. Hinta oli 35 euroa jaettuna 2:lla. taso ei ollut läheskään samaa tasoa, kuin tuo Hahnin paikka, mutta tarjosi kuitenkin tärkeimmän eli yösijan. Aamupala maksoi tuolla erikseen 5.50 E. Mönchengladbachissa osui silmään kuvan peitelty Toyota Auris, jonka ensiesittely oli saksassa juuri ovella. Muutenkin sen mainostukseen oli autojen luvatussa maassa panostettu. Kylttejä auriksesta oli joka puolella.
Kuva auriksesta naamioituna.

http://www.aijaa.com/v.php?i=384166.jpg
Kuvia autobahnilta (Huomaa Kerpenin viitta (kukas se sieltä olikaan kotoisin?)
Hollannin rajakin oli tuossa aika lähellä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=383842.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=383863.jpg
Kuva Etap hotellista

http://www.aijaa.com/v.php?i=384168.jpg
Kuvia Kölnin keskustasta ja kuuluisa Kölnin tuomiokirkko eli DOM.

http://www.aijaa.com/v.php?i=384169.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=384184.jpg
Kuvia autoliikkeistä Kölnissä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=384196.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=384199.jpg
Keskustaa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=384209.jpg
Aamulla Torstaina 1.3  varhain 2 porukasta lähti vuokra pösöllä takaisin
Kölnistä Frankfurtiin ja kävivät sillä katsomassa taas yhtä Crx:ää.
Jäin kaverin kanssa Etap hotelliin klo 12.00 saakka ja sitten lähdimme kölnin keskustaa tutkimaan. Kävimme yhdessä Bmw liikkeessä ja kyllähän oli autot suomeen verrattuna halpoja! Apukuski luki karttaa ja itse ajoin sx:llä keskustassa,
kävimme kuvaamassa Kölnin kuuluisan tuomiokirkon ja kyllähän oli hieno ja iso kirkko. Ehdottomasti tarkistamisen arvoinen kohde, jos joku Kölniin matkustaa.
Hyvin tuolla miljoonan asukkaan Kölnissä osasi ajella, kun oli vain tarkkaavaisena liikenteessä koko ajan. No palasimme iltapäivällä Etap hotellin lähialueelle, jonne 2 sankaria palasivat klo 17.00, olivat ostaneet Hondan Frankfurtista ja palauttaneet vuokra pösöön samalle Hahnin lentokentälle, josta se vuokrattiinkin. Aluksi oli tarkoitus käydä Kölnin lähellä Hammissa katsomassa 3 auto Mercedes Benz cdi 200 vm 2002 , mutta se oli soitettaessa  koeajolla seuraavaan päivään asti, eli se siitä autosta.
Sitten alkoikin pitkä etappi autobahnilla suoraan Hampuriin, jossa oli seuraava yösija ja seuraava auto myytävänä. Aluksi ilma oli hyvä, mutta jonkin aikaa ajettuamme alkoi valtava kaatosade. Oli kiva kokemus ajaa a-bahnilla 120:ntä kaatosateessa, onneksi alla oli hyvät kitkat ja tiessä ei uran uraa, muuten olisi vesiliirto ollut varma.
Ei kyllä suomessa tulisi mieleen ajaa tuolla lailla. No saavuimme klo 21.30 perille majataloon Hampurin lähistölle. Söimme huoneissa hyvän ruoan ja nukuimme makeasti. Yöpyminen maksoi 22 euroa/huone. Aamulla lähdimme sitten mersu kaupoille automarkt liikkeeseen. Sieltähän kaupat sitten tulikin mersusta koeajon ja pitkän tutkiskelun jälkeen. Nyt oli siis kaikilla 3:lla autot alla. Sitten vain liikkeen lähellä olevaan katsastuskonttoriin ja siirtokilvet mersuun.
Kuvia autoliikkeestä Porscheja riitti.

http://www.aijaa.com/v.php?i=384150.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=384154.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=384156.jpg
Jatkuu heti alapuolella.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

ひゃ く あ hyakuA sataA

#1
OSA 2. Eli kertausta. Perjantaina 2.3 2007 oli siis kaikilla autonhakijoilla autot alla.
Seuraavat autot: Nissan 200 SX Automaatti 1989 (meikäläisen oma säksätin :D)
Honda Crx 1, 6 Esi del sol (pikku näppärä 2 paikkainen sportti) 1997
Mercedes Benz 200 Cdi Classic 2002 (saksalainen laatuauto)

Säksa ajosta tauolla ja kuski välipalalla huoltoasemalla.

http://www.aijaa.com/v.php?i=404296.jpg
Tässä autot katsastuskonttorin pihalla kuvattuna.

http://www.aijaa.com/v.php?i=401617.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401620.jpg
Perään pieni kilpailu. Katso autoja tarkasti, huomaatko niissä mitään erikoista?
Tarinan perään voi laittaa arvauksia. vastaan aikanaan oikean vastauksen. Vihjeeksi voin sanoa, että asia liittyy yleensäkin auton tuontiin Saksasta.
No niin nyt oli autot alla ja rekisteröitynä valmiina pitkälle ajomatkalle kotisuomeen.
Tässä kuitenkin vielä lisää kuvia mersun osto liikkeestä, kun ne eivät 1 osaan mahtuneet.
Sininen ja keltainen (svenssonien lipun värit sattumalta :))  Maranellon orhi.

http://www.aijaa.com/v.php?i=401654.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401656.jpg
Autoja, autoja, katsokaa hintoja!. Toki tulli tulee lisäksi.

http://www.aijaa.com/v.php?i=401882.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401888.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401891.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401895.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401898.jpg
Mönkijä

http://www.aijaa.com/v.php?i=401919.jpg
Porscheja iso liuta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=401935.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401939.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401942.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401947.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401950.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401952.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401957.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=401963.jpg
Vanha Fiat sportti. autossa oli mailimittari. 70-luvulta todennäköisesti. Tietääkö joku mallin?

http://www.aijaa.com/v.php?i=401972.jpg
No niin palautettuamme koeajo kilvet mersuliikkeeseen, pidimme suunnittelu
tauon. Eli jatkammeko heti kohti Puttgartenia (Saksan ja Tanskan välisen lauttaliikenteen lähtö paikka) vai pidämmekö iltapäivän ostoksia varten ja lähdemme kohti suomea vasta lauantaina. Päädyimme jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Kävimme paikallisessa rengasliikkeessä Hampurin lähialueella, josta mersuun hommattiin 4 kappaletta peltivanteita. maksoi muuten 20 euroa/ kpl. Tuolta olisi saanut kesärenkaat aluvanteilla 250 eurolla ja siitä ylöspäin, 300 eurolla olisi lähtenyt jo hienot aluvanteet renkaineen. Eli hinnat huomattavasti halvemmat , kuin suomessa. Oli vain ongelma saada renkaita enää mahtumaan autoihin, joten pelkkiin vanteisiin mersuun jäi ostokset. Suomessahan 250 hädin tuskin saa aluvanteita autoon, saksassa lähti renkaatkin mukaan. Eli VINKKINÄ, jos tuonne saksanmaalle on reissua tekemässä, niin ehdottomasti renkaat mukaan suomeen vietäväksi.
No sitten suunnistettiin tankille huoltoasemalle ja sen jälkeen ostoksille Lidliin ja Aldiin (Aldi vastaava saksalainen halpakauppaketju, kuin Lidl, mutta Lidl on kuin nappikauppa tuon rinnalla). Hinnat oli tosi huokeita, lähinnä tuota juoma puolta ostettiin. Valkoviinit oli halvimmat 0.75 E/litra pahvitölkeissä. Pulloissa 0.89 eurosta ylöspäin. Kuohuviiniä sai eurolla 0,7 litraa. Olut todella halpaa, mutta kuulemma olut kannatti ostaa lauantaina Zitti marketista, jossa se oli vielä halvempaa.
Palasimme ostos reissun jälkeen ajoissa majataloon ja söimme taas muhkeat ja huokeat pihviannokset, huuhtoen janon siinä sivussa loistavalla saksalaisella lager oluella ja jägermaister snapsilla. Sitten katseltiin televisiota ja jutusteltiin kaikenmoista. Sovittiin, että aamulla klo 7.30 aloitamme aamupalalla ja sitten suuntaamme autokolonnan kohti Lyypekkiä ja sieltä zitti marketista viimeiset ostokset ja kohti Puttgartenia. Näin tehtiin, maittavan aamiaisen jälkeen lähdimme kohti Lyypekkiä. Lyypekissä zitti marketissa sitten vierähtikin aikaa monta tuntia. Olut maksoi 24 tölkin laatikko halvimmillaan 5,77 euroa. Viinit 0.80 eurosta 3 euroon pullo. Väkevät 4.50 eurosta ylöspäin pullo. Halvin viskipullo oli noin 5 euroa. Tosin esim. Finlandia vodka oli sitten jo 12-13 euron korvilla. Eli halvemmat juomat olivat yleensä aina jotain tuntematompaa merkkiä tai kopioita  kuuluisimmista merkeistä esim  Gilbeys ginin kopiot, samoin Bacardin kopiot. Marketissa oli kyllä runsaasti kaikenlaista, vaateliikkeitä, elektroniikkaa noin 20-40 prosenttia suomea halvemmalla ym. Pakettiauto ja todella paksu lompakko olisi tuonne ainut oikea yhdistelmä. ;D. Itse ostin 4 kappaletta 8-kanavaisia radiopuhelimia, joita sitten käytimme ajaessa loppu matkan aikana  yhteydenpitoon toisiimme .
Olivat huomattavasti halvempia, kuin halvimmat suomessa näkemäni.
Lopuksi Saisiko olla  Smart tornista (Köln)

http://www.aijaa.com/v.php?i=404772.jpg
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

ひゃ く あ hyakuA sataA

#2
OSA 3
Zittimarket ostoskeskus Lyypekissä on kyllä käymisen arvoinen paikka, jos tuolla reissailee. Lähes kaikkea myynnissä isossa kompleksissa ja nestemäiset virvokkeet halpoja . ;)Tuolta jatkettiin Putgardeniin, josta  on lauttayhteys Tanskaan . Ajomatkaa oli Lyypekista reipas tunti.
Hinta oli muistaakseni 56 euroa auto ja kuski eli melko kallista erästä operaattori mainosta lainaten. Lipun osto kävi kätevästi suoraan ajaen luukulle ja sitten jonoon odottamaan lautalle ajoa. Tuolla Putgartenissa oli myös erikoinen paikka. Tanskalainen laiva ankkuroituna satamaan, joka oli muutettu kaupaksi. Sieltä sai halvalla lähinnä juomia, makeisia ym, mutta me kerkesimme jo juomat ostamaan tuolta Zittimarketista ja Lidlistä, sekä aldeista. Tanskalaiset ja Ruotsalaiset käyvät tuolla omaa viinaralliaan harrastamassa, eli lautalla saksaan ja sieltä hakemaan ohrapirtelöt ym suoraan Putgardenista.
Kuvia Puttgardenin satamasta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=404881.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=404885.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=404920.jpg
Aldi kauppa Hampurin lähellä (huomioi yhdennäköisyys Lidleihin)

http://www.aijaa.com/v.php?i=404900.jpg
No niin pitkästä aikaa päivitän tarinaa. Eli Puttgardenista ajoimme laivaan.
Hinta oli muistaakseni 56 euroa/auto ja matkustajat. Matka kesti ainoastaan 45 minuuttia ja olimme Tanskassa. Tuossa ajassa kerkeää syömään ja kahvitella, ja käymään laivan kaupassakin, mikäli haluaa. Kävimme ainoastaan kahvilla ja söimme pienet hiukopalat. Perillä Rödbyn satamassa ajettiin autot pois lautalta ja valmistauduttiin henkisesti Tanskan tullia varten. Tullimiehet viittasivat vain, että ohi vaan, eli näin se Eu:ssa pitäisikin toimia.
Jatkuu taas pian.....
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

cedricfan

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

turbo_kirsikka

juu ennemmin ajan suomenteillä kaatosateessa 200 ku saksassa 120 on meinaan perkuleen liukkaat tiet (normirenkailla)


nim:30 liittymään ja pitkäks ;D

pikkutyttö

 ;) On kyllä upea hankinta, ei muuta voi sanoa! Onnittelut! :)
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

cedricfan

 ;D nAuris mustassa muovipussissa ;D
Koskas saadaan kuvia itse autosta, ja jatkoa tarinalle ::)
Miten meni auton arviointi Tullissa ja rekisteröintikatsastus :-?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Spoeghe

#7
Ompa nättejä porsaita, tuorein on näemmä niin tuore että on vielä märkä, muut on kuivia. Paikallisia nuo saksalaiset sadekuurot?

Edit:Väännetty sataA:n toivomaan järjestykseen.
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

ketunk

Vautsi vau... ja sivuvilkutkin jokaisessa valmiina  ::)
Y30 Cedric 2.8dsl -85 , Datsun 100A -75 Rekisterissä / projekti , Datsun 120Y Coupe / projekti , Chevy Astro Cedricin LD28dsl- aut. lootalla.

ひゃ く あ hyakuA sataA

Kiitos spoeghe. Nyt on helpompi jatkaa tarinaa, kun näkee edelliset höpinäni, etten puhu samaa asiaa moneen kertaan.  ;)
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

ひゃ く あ hyakuA sataA

#10
LainaaVautsi vau... ja sivuvilkutkin jokaisessa valmiina  ::)
Toi on mullekin uutta tietoa. Eli eikö saksan autoissa ole normaalisti sivuvilkkuja??. Ihmettelinkin, kun katsastusmies kyseli autoa rekisteröidessäni, että oliko sivuvilkut siinä valmiina. Itse en  kyllä  huomannut saksassa, että olisi autoista sivuvilkut puuttuneet. No eipä niitä ajon aikana kerinnyt aina niin tarkasti katselemaankaan.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

ketunk

#11
Lainaa
Toi on mullekin uutta tietoa. Eli eikö saksan autoissa ole normaalisti sivuvilkkuja??. Ihmettelinkin, kun katsastusmies kyseli autoa rekisteröidessäni, että oliko sivuvilkut siinä valmiina. Itse en  kyllä en huomannut saksassa, että olisi autoista sivuvilkut puuttuneet. No eipä niitä ajon aikana kerinnyt aina niin tarkasti katselemaankaan.
Ai tämä ei siis ollut oikea vastaus siihen kysymykseen liittyen auton tuontiin ?

Eihän niissä tosiaan siellä taida olla läheskään kaikissa mutta noissa teidän tuomissa ne oli kaikissa... mersussa sivupeileissä ja hondassa lokarissa ja SX:ssä myös oikeella paikalla.

Suomessa tuon ikäsissä pakolliset joten ei olisi hyväksyneet ilman niitä täällä katsastuksessa... joten säästyit siltäkin vaivalta.
Y30 Cedric 2.8dsl -85 , Datsun 100A -75 Rekisterissä / projekti , Datsun 120Y Coupe / projekti , Chevy Astro Cedricin LD28dsl- aut. lootalla.

ひゃ く あ hyakuA sataA

Lainaa
Ai tämä ei siis ollut oikea vastaus siihen kysymykseen liittyen auton tuontiin ?

Ei odotan yhä oikeaa tietoa. eli arvauksia peliin. Toinen vinkki. Katso autoja tarkasti, mitä niissä on erilaista?
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

NoSe

LainaaToinen vinkki. Katso autoja tarkasti, mitä niissä on erilaista?

Ei lampun pesureita?

On muuten ihan saman näköiset nuo SX:n sivuvilkut kuin Suomi-autoissakin, eli periaatteessa samat kuin Terranossa. Tehtaan jäljiltä taitavat sitten olla.
Datsun 240Z V8 - Nissan 200SX - Mazda6

Uusi Nissanisti

Rekkarit ainakin poikkeaa toisistaan!  8-)

ひゃ く あ hyakuA sataA

LainaaRekkarit ainakin poikkeaa toisistaan!  8-)

Alkaa polttamaan. Hierokaahan vielä aivonystyröitä tai netistä tietoa asiasta. ;D
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

120ZZZ

toi viat on muistaakseni 124 spyder 1.6 tai 2.0 tc koneella.voi olla muitakin konevaihtoehtoja.
mitä mä huomasin noista kuvista,tuulilaseissa ei ole naarmuja ja kiven iskemiä,tai skrapan jälkiä.ps.just eilen saksasta tulleena,ei voi allekirjoittaa seppo rätyn sanomaa,että saksa olis paska maa.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

ひゃ く あ hyakuA sataA

Juu ei ole hiekkateitä, josta lentäisi kiviä ja hiekkaa laseihin. Myöskään jäätä ei tarvi rapailla tuulilaseista.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

pikkutyttö

 ;)Jos katsoin oikeaa kuvaa, niin toisessa on sivuvilkku ja toisessa ei?
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

cedricfan

Lainaa
Toi on mullekin uutta tietoa. Eli eikö saksan autoissa ole normaalisti sivuvilkkuja??. Ihmettelinkin, kun katsastusmies kyseli autoa rekisteröidessäni, että oliko sivuvilkut siinä valmiina. Itse en  kyllä  huomannut saksassa, että olisi autoista sivuvilkut puuttuneet. No eipä niitä ajon aikana kerinnyt aina niin tarkasti katselemaankaan.
Euroopassa sivuvulkut yleistyivät vasta 90-luvulla, Suomessa ne tuli pakollisiksi muistaakseni jo 1985. Japsiautoissa tuo ei aiheuta ongelmaa, koska niissä sivuvilkut oli kaikissa Euroopan malleissa yleensä jo 70-luvulla.
Toinen yleinen "tuontiautovarusteansa" on ajovalojen korkeudensäätö: pitää toimia ohjaamosta 1995 alkaen (tjsp). Saksassa se on ollut vain kalliimmissa autoissa varusteena.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cedricfan

LainaaJuu ei ole hiekkateitä, josta lentäisi kiviä ja hiekkaa laseihin. Myöskään jäätä ei tarvi rapailla tuulilaseista.
Jep, huomaa hyvin umpioista ja tuulilasista, alkuperäiset saattaa olla priimoja vielä 15 vuoden ajojen jälkeenkin, samassa kunnossa kuin täällä kahden vuoden päästä... 8-)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cedricfan

Ja se outous lienee: sun SXssä on oikeat, normaalit saksalaiset kilvet, joita ei saa suomalainen. Lienee edellisen omistajan nimissä vielä, ja siksi palauttamatta kun ei ole rekisteröity uudelle omistajalle. Kilvethän ovat henkilökohtaiset, ei autokohtaiset.
Noissa kahdessa muussa on tilapäiset kilvet, jotka saa viedä mukanaan. Punainen pääty osoittaa voimassaoloajan, oliskohan 14vrk? Ja noi on siis lailliset KOKO EU-ALUEELLA, myös Suomessa, koska sisältävät vakuutuksen. Suomessa sitten myydään ne LAITTOMAT tarrakilvet Saksan tuontiautoihin >:(
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Tonde79

Lainaa;)Jos katsoin oikeaa kuvaa, niin toisessa on sivuvilkku ja toisessa ei?
missä ei ole? mersussa vilkku peilissä ;)
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

ひゃ く あ hyakuA sataA

LainaaJa se outous lienee: sun SXssä on oikeat, normaalit saksalaiset kilvet, joita ei saa suomalainen. Lienee edellisen omistajan nimissä vielä, ja siksi palauttamatta kun ei ole rekisteröity uudelle omistajalle. Kilvethän ovat henkilökohtaiset, ei autokohtaiset.
Noissa kahdessa muussa on tilapäiset kilvet, jotka saa viedä mukanaan. Punainen pääty osoittaa voimassaoloajan, oliskohan 14vrk? Ja noi on siis lailliset KOKO EU-ALUEELLA, myös Suomessa, koska sisältävät vakuutuksen. Suomessa sitten myydään ne LAITTOMAT tarrakilvet Saksan tuontiautoihin >:(

Eli cedricfanilta tuli oikea tieto kompaani. Nuo 2 autoa ostettiin liikkeestä ja koeajoa varten niihin liikkeessä laitettiin saksan koeajokilvet, joilla sai koeajaa ja kaupan syntyessä ajaa katsastuskonttorille. Siellä ostettiin nuo saksan punaiset siirtokilvet ja olivat voimassa 8 päivää. Voimassaoloaika oli oikeassa nurkassa painettuna, kuten allaolevissa kuvalinkissä näkyy paremmin. Hondassa 9.3.2007 asti ja mersussa 10.3.2007 asti.

http://www.aijaa.com/v.php?i=402628.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=402631.jpg
Liikkeessä olivat erittäin tarkkoja, että koeajokilvet palautetaan heti myyjälle, kun auto on rekisteröity saksan siirtolaatoille. Hinta oli aika suolainen, tuo 8 päivän siirtokilpi ja rekisteröinti maksoi 180 euroa. Hinta kyllä kuulemma vaihteli eri paikossa. Outo juttu sinänsä tuo hinnan vaihtelu.
Suomessahan jouduttiin sitten heti satamassa nuo surullisen kuuluisat 15 euron tarrarekkarit hommaamaan. No tuohon minun autooni palaten. Eli minulla oli alkuperäiset kilvet autossa (Alkuperäiset silloisen Länsi-saksan kilvet vuodelta 1989)
Tuo LB alku tarkoittaa rekisteröinti paikkakuntaa eli tässä tapauksessa Ludwigsburgia.
kaikissa saksan kilvissä 1 -3 ensimmäistä kirjainta tarkoittaa paikkaa. Esim.K oli Köln, LpZ taisi olla Leipzig jne.
Saksassahan kilvet ovat nimenomaan henkilökohtaiset ja mikäli auto on kilvissä siitä pitää maksaa vero/käyttömaksua. Tämän vuoksi esim. liikkeissä olevissa autoissa ei juurikaan ole kilpia alla, koska muutoin joutuisi liike maksamaan autoista valtiolle maksua. Oma tarina selittyy sillä, että olimme jo Ludwigsburgin katsastuskonttorilla ja kilvet olivat säksästä jo pois ja menimme palvelutiskille. No siellä ilmeni, että heillä oli atk vika järjestelmässä (noistakin on hyötyä joskus  ;D), ei onnistunut rekisteröinti keskiviikkona 28.2 siellä. Olisi pitänyt ajaa etelämpään Stutgartiin ja menettää taas kallista aikaa ja bensaa. Siinä päivittelimme, että kuinkas nyt tehdään. Hetken aikaa myyjää suostuteltuamme sovimme, että maksoin hänelle hieman rahaa, jos hän antaa kilvet meille autoon mukaan ja minä lähetän ne suomeen päästyäni heti hänelle takaisin ja näin tehtiinkin. Säästin itse ison tukun euroja ja säästimme aikaa ja bensaa/vaivaa asian takia. Näi selittyy tuo saksan alkuperäisillä kilvillä ajo säksällä. eli ajoi auton suomeen asti ja lähetin kilvet kirjattuna kirjeenä myyjälle heti ensitöikseni suomesta . Kirje maksoi 10 euroa, eli ei paha hinta ollenkaan. Tätä kannattaa kokeilla muidenkin, mikäli autoa haette, mutta tuskin onnistuu liikkeen kanssa asioidessa, itsehän tein yksityisen kanssa kaupat. ensin kyllä pelkäsin, että jossain rajalla pidätetään ja kysellään, mutta näin missään tapahtunut ja olihan minulla auton paperit hallussani ja myyjän tiedot, josta olisivat omistus laillisuuden voineet tarkistaa.
Että tämmöinen tapaus.
Tässä vielä kuva omista kilvistäni, ennenkuin lähetin ne takaisin.
Hieman tietysti sapetti, että kavereille jäi muistoksi nuo siirtokilvet, mutta rahaa asiassa säästin minä. ;D

http://www.aijaa.com/v.php?i=402668.jpg

Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

cedricfan

Tuo rekisteröinnin hintojen vaihtelu selittyy sillä, että Saksa on liittotasavalta: eri osavaltioissa on eri hinnat ;) Pikkasen kuten Ahvenamaa vs manner-Suomi
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

alfadatsun

Pieni OT,noita nestemäisiä tuliaisia koskien,kun rajat aukesivat haki velipoika kaverinsa kera omaan käyttöön alkoholituotteita.
Tulli ne pölli,jotain on saatu jo takaisin ja juotukin jo,edelleen oikeudessa kiistellään paljonko poikien maksat kestävät viinaksia  ::)

cedricfan

Zitti on legenda mm karavaanareiden keskuudessa. Tosin esim Pennymarkt ja Aldi ovat Suomessakin tuttua Lidliä halvempia, ja löytyy joka kylästä. Ja kun sanoo olevansa "Vinnis", sekä vilauttaa passia niin jää pullopanttikin pois ;) Kannattaa myös huomioida tarjoukset, niitä on myös rosenttituotteista ;D
Rostockissa on %-kauppoja useitakin satamassa sekä sinne mennessä, isoja marketteja pelkkää nestemäistä :o Viimeinen melkein laiturilla, juuri ennen check-in luukkua 8-)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ひゃ く あ hyakuA sataA

Juu Zittissä sain myös nuo tölkkipantit kassalla pois olut ja siideri tölkeistä.
Piti täyttää pieni kuponki ja näyttää passia kassalla ja siinä se, loppusummasta
vähennettiin pantit pois. Kätevä systeemi. Aldissa ja Lidlissä tuo ei onnistunut.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

120ZZZ

rostockin yhdessä satamakaupassa oli ykx kerta myynnissä suomenpanttitölkillisiä kopperberin sidukkatölkkejä.litrahinta halvempi kun ostettu panttivapaana ja tölkit palautettu lähisaleen.
noihin kilpien hintoihin vaikuttaa vakuutusyhtiön myymien vakuutusten hinta,vaihtelee aika paljon eri yhtiöissä.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

ひゃ く あ hyakuA sataA

Mukavasti on luettu tätä mun topicia. kiitos kaikille kiinnostuneille jo tässä vaiheessa, että en aivan turhaan ole näpytellyt tekstiä tulemaan. vielä kun kerkeäisi tuon tarinan loppuun saattamaan joku päivä.
Tuon voisi moderaattori oikeudet omaava siirtää suoraan 2:n alle tuon 3 osan. Voi olla, että tulee vielä 4 osakin, jos ei aivan kaikki mahdu tuohon 3 osaan.
:D ::)
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!