Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Sytytyspuola ja navat, PROBLEM SOLVED!!

Aloittaja Jamppapamppa, toukokuu 01, 2007, 22:39:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jamppapamppa

Olis tarkoituksenani asentaa kierroslukumittari tohon mun Nissan Sunnyyn, 1.6 -90 yksipisteruiskupeliin. Kierroslukumittarin asennusohjeessa lukee että vihreä johdin pitäisi kytkeä sytytyspuolan negatiiviseen napaan, mutta mulla ei sitten ole hajuakaan että mikä se napa sitten olisi. Eli tietäjät, kertokaa mulle mistä löytyy se negatiivinen napa johon tuo johto pitäisi kytkeä? ::)

Mittari on autogauge 2" kierroslukumittari.

apina

eikös siinä sytyspuolassa ole niiden napojen vieressä plus ja miinus merkit ainakin omassa 1.6 kaasari sunnyssani oli ja siihen ruuvasin rundarin kiinni

Mies

Ei taida olla yksipisteruiskussa niin yksinkertanen homma tuo kytkentä,en muista mihin esim omassa ex N14 sunnyssä tuli kyseinen piuha mutta vähän aikaa sai etsiä...
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Jamppapamppa

#3
Lainaaeikös siinä sytyspuolassa ole niiden napojen vieressä plus ja miinus merkit ainakin omassa 1.6 kaasari sunnyssani oli ja siihen ruuvasin rundarin kiinni

No aika lähelle. Ei niitä tulojohtoja oikeestaan erottanut muuten kuin johtimen paksuudesta; kuorin vähän ohuempaa johtoa ja laitoin kiekkamittarin johdon siihen kiinni ja nyt toimii hyvin. Nissanilla keksineet jäynän kotirakentajille, ja johtimien värit olivat sitten sen mukaiset: Plus-johtona musta valkoisella raidalla ja miinus-johtimena musta punaisella raidalla. Eli väärin olis mennyt jos olis värin perusteella mennyt arpomaan. Problem solved, though.  ;D