Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

uusi nismon omistaja ja heti ongelmia :(

Aloittaja TheMan, huhtikuu 25, 2007, 01:39:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TheMan

saa onnitella... ostin tuos tänään ittelleni Nissan sunny Coupe 1.6 12v -90 ajettu 197tkm ja pienoinen ongelma on ku bensamittari eikä lämpö mittari toimi sitte alkuunkaan kerran oon tän päivän aikana nähny ku molemmat toimi ja sitte ne molemmat tippu ku lehmän häntä takas alas..osaiskohan kukaan antaa suuntaa mistä vikaa ettimään?
toinen vika on kylmänä ku pistät käyntiin niin kierrokset nousee ensi tonne 1500-2000rpm ja jos vahingossakaan hipasee kaasua niin sitte se tyhjä käynti tipahtaaki 500rpm tienoille ja melkeen sammuu mut sitkeesti se käynnis pysyy...

hyviäki kokemuksia on kyl paljo enemmän ku vikoja.. :D ajettavuus on ihan luksusta ja ihme kyllä käsijarruki toimii vähä turhanki tehokkaasti ;D ja ihan rivakasti tuo tuntuupi kiihtyvänki mitä vähä testailin ::) onkos kellään tietoo mitä tuollasella on vakiona huippunopeudet? 160 otti ainaki melko ripeesti ;)

sitte olis tähä samaan syssyyn hakuses GTI:n helmat tuoho kampineeseen niin saa siihe vähä menohaluja näyttävän ulkomuodonki :-? myös spoikka olis ihan kiva piristys...mitä noita kuvia katellu niin on se GTI vaan vakio korisarjalla niin hävittäjän näkönen ::)

take

#1
Voiskohan olla mittariston jännitteensäädin "regulaattori". Se saa aikaan ainakin molempien mittarien sekoamista mutta totaalisesta toimimattomuudesta en tiedä. :-/ Liian helppo tietty olis että se olis vaan löysässä se regulaattori.  ::)

Kyllähän se huippuja pitäis kelata kivasti. Vanhalle 8-tappiselle E16 koneelle (84hv) luvataan huippuja 175 ja tuossa 12-tappisessa pitäis hepoja olla muutama enempi (oliko se 96?) ja väännöt ylempänä. Nopeusmittariin ei ole luottaminen jos ei puhuta amishuippunopeuksista. ;D Tuntuu siinä 150-160 jälkeen näyttävän niin optimistisia lukemia ettei niitä usko kukaan. Omalla N13 sedanilla joka on vanhemmalla 8-tapin koneella niin olen ajanu mittarin tappiin. (se tripin nollaustappi 200 jälkeen) Hurjat on kyydit kun 84hv alkaa potkii. ;D ;D Että niin hyvä nopeusmittari. Pitäähän sen kulkea.

Niin joo, ryyppyä vois ehkä hiukan säätää "ottavammalle" ettei heti kaasun hipaisusta mene liikaa pois kuten nyt vaikuttaisi käyvän.

jake666

kyllä täälläkin päin on saatu 8 tappisella sunnyllä mittari tappiin  8-) kovia vehkeitä kulkemaan :D

TheMan

LainaaVoiskohan olla mittariston jännitteensäädin "regulaattori". Se saa aikaan ainakin molempien mittarien sekoamista mutta totaalisesta toimimattomuudesta en tiedä. :-/ Liian helppo tietty olis että se olis vaan löysässä se regulaattori.  ::)

Kyllähän se huippuja pitäis kelata kivasti. Vanhalle 8-tappiselle E16 koneelle (84hv) luvataan huippuja 175 ja tuossa 12-tappisessa pitäis hepoja olla muutama enempi (oliko se 96?) ja väännöt ylempänä. Nopeusmittariin ei ole luottaminen jos ei puhuta amishuippunopeuksista. ;D Tuntuu siinä 150-160 jälkeen näyttävän niin optimistisia lukemia ettei niitä usko kukaan. Omalla N13 sedanilla joka on vanhemmalla 8-tapin koneella niin olen ajanu mittarin tappiin. (se tripin nollaustappi 200 jälkeen) Hurjat on kyydit kun 84hv alkaa potkii. ;D ;D Että niin hyvä nopeusmittari. Pitäähän sen kulkea.

Niin joo, ryyppyä vois ehkä hiukan säätää "ottavammalle" ettei heti kaasun hipaisusta mene liikaa pois kuten nyt vaikuttaisi käyvän.

mihnäs päin autoo tuo regulaattori sijaittee? on aika kettumaista ajella ku ei tiedä koska loppuu kuten eilen jäin tien päälle... :-[

90hv tuos 12venases tais olla mitä täs oon lueskellu...

tare59

Lainaa

mihnäs päin autoo tuo regulaattori sijaittee? on aika kettumaista ajella ku ei tiedä koska loppuu kuten eilen jäin tien päälle... :-[

90hv tuos 12venases tais olla mitä täs oon lueskellu...

Regulaattori sijaitsee mittariston piirikortilla mittariston takana. Sellainen metallinen loota (n. 1cm*2cm*1cm)  piirilevyllä. Varaosina pitäisi löytyä tarvikeliikkeistä.

take

#5
Se on mittariston takana. Joko painettava malli tai ruuveilla kiinni. Kolmaskin malli kuulemma on mutten oo ikinä nähny. :o On kyllä paremminkin 2cmx3cmx1cm. Ainakin toi painettava malli. Olihan tommosesta joku selvitellyt että mikä regulaattori siihen sopii tilalle. Elektroniikkaliikkeessä ei ollu paha hinta ollu. Saisko joku kaivettua sen topikin? En saanu haulla löytymään. :-[

Edit: kaima ehti ensin.

Ape86

Lainaakyllä täälläkin päin on saatu 8 tappisella sunnyllä mittari tappiin  8-) kovia vehkeitä kulkemaan :D

oho  :o en mnä oo saanu kun 178km/h  :) noh jos tuo asia korjaantuisi kun saan ahtimen kiinni  8-) olipas hyvää infoa tosta regulaattorista näet mulla on bensamittari pimeä..

take

regulaattori vaikuttaa kumpaankin yhtaikaa. Sekä lämpö- että bensamittariin. Jos vain toinen kiukuttelee niin vika aika varmasti anturi/johdot.

Ompa sulla tarkka mittari. vain 3km/h liian optimistinen. :o Liekö joku säätänyt tarkemmaksi... ::)

tare59

Lainaaregulaattori vaikuttaa kumpaankin yhtaikaa. Sekä lämpö- että bensamittariin. Jos vain toinen kiukuttelee niin vika aika varmasti anturi/johdot.

Ompa sulla tarkka mittari. vain 3km/h liian optimistinen. :o Liekö joku säätänyt tarkemmaksi... ::)
Ja mikähän lie tuo oikea nopeus? Nopeusmittarithan heittää ,  enemmän tai vähemmän. ;)

Tuosta regulaattorista; :-?  :-? Kun puhuin sen mitoista muistin varaisesti saattaa koko mennä sekaisin muiden valmistajien tekemien komponenttien kanssa, kun ei ole tarvinnut vaihtaaa vuosi kymmeniin.
Toisaalta tuo pitäisi mitata, että vois verrata muiden valmistajien vastaaviin ja jos sattuis löytymään sopiva vaihto-osa / -piiri jolla tuon vois korvata. ;)

Ape86

Lainaaregulaattori vaikuttaa kumpaankin yhtaikaa. Sekä lämpö- että bensamittariin. Jos vain toinen kiukuttelee niin vika aika varmasti anturi/johdot.

Ompa sulla tarkka mittari. vain 3km/h liian optimistinen. :o Liekö joku säätänyt tarkemmaksi... ::)

mulla on takapönttövaihdettu virtaavaan malliin niin voi se paikkansa pitää  ;D

take

Lainaa
Ja mikähän lie tuo oikea nopeus? Nopeusmittarithan heittää ,  enemmän tai vähemmän. ;)

Tuosta regulaattorista; :-?  :-? Kun puhuin sen mitoista muistin varaisesti saattaa koko mennä sekaisin muiden valmistajien tekemien komponenttien kanssa, kun ei ole tarvinnut vaihtaaa vuosi kymmeniin.
Toisaalta tuo pitäisi mitata, että vois verrata muiden valmistajien vastaaviin ja jos sattuis löytymään sopiva vaihto-osa / -piiri jolla tuon vois korvata. ;)
Niinno jos 175 tehdas ilmoittaa niin 178 ei kaukana todellisuudesta ole. Toisin kuin monessa jossa menee mittari tappiin. (yli 200) ;D Kun ei viestistä nyt käynyt ilmi että koneessakaan mitään vikaa olisi. ;) En jaksa omastanikaan uskoa että tehtaan ilmoittama huippunopeus olisi ainakaan alakanttiin. Eikös ne vähän optimistisia pruukaa olla mainosläpysköissä. ;)

Tuosta regulaattorihommasta justiin meinasin kun joku oli joskus selvittänyt sen mikä komponentti sopii tilalle. Se vaan kun ei nyt haku löydä sitä ja kukaan ei tänne ole FAQ aluetta saanut vaikka sinne siirrettäviä aiheita aina välillä tupsahtellee esiin. :-/

take

No niin löysimpäs tietoa. Tavallinen 8V regu sopii kolvaamalla. Pitäis saada 1-2 eurolla elektroniikkakaupasta. :)

Lerssinen

Kyllä sinne tosiaan sopii ihan mikä vain 8V regulaattori jos vaan kytkee sen oikein...

Itse sain 1.6 SLX-88 N13 konttiperällä mittariin 195... oikea lienee jotain 175...
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

TheMan

#13
LainaaKyllä sinne tosiaan sopii ihan mikä vain 8V regulaattori jos vaan kytkee sen oikein...

Itse sain 1.6 SLX-88 N13 konttiperällä mittariin 195... oikea lienee jotain 175...

ite sain tänään GPS:llä mittariin 192.4km/h ja sit oli pakko himmata ku ei kantti kestäny enempää noilla renkailla ja alustalla.. ::) piti muuten vähä turhanki kauan pitää poljinta lattias et nuo sai mittariin ;D

Uusi Nissanisti

Taisi mennä jo ylinopeuden puolelle jos Suomen maantiellä ajelit?  8-)

TheMan

LainaaTaisi mennä jo ylinopeuden puolelle jos Suomen maantiellä ajelit?  8-)

olis menny kirjastokorttiki jos olis poliisit nähny ::) motarilla keskellä yötä joskus 5 aikaan... ::) näinpäs tänään muuten bensamittarinki toiminnas pitkästä aikaa...taitaa tuo värkki mennä pyhällähengellä ku näytti yli puolta tankkia ja en edes muista koska oon tankannu viimeks... :-?


Maca

1.6-8v (84hp), 1.6-12v kaasari malli (94hp), 1.6-12v ruisku malli (90hp).. Ihme homma tuo että kaasari koneessa enempi kuin ruiskussa. Noista N13 tehoista oli täällä jossakin foorumilla joskus puhetta. 8-)
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Uusi Nissanisti

Katti ja päästöjen optimointi vie 5 hevosta!  8-)
Kuitenkin ruiskusta saa enemmän tehoja irti jos siihen painottaa, mutta vääntöäkin tarvitaan?  :-?

Maca

Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.