Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Laurelin jarrulaikan minimipaksuus?

Aloittaja cb125twin, huhtikuu 17, 2007, 07:24:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cb125twin


Almera_hb

Tää nyt ei vastaa itse kysymykseen, mutta turvallisuuden kannalta varmaan kannattaisi vaihtaa siinä vaiheessa uuteen kun epäilee olevan liian ohut?

cb125twin

LainaaTää nyt ei vastaa itse kysymykseen, mutta turvallisuuden kannalta varmaan kannattaisi vaihtaa siinä vaiheessa uuteen kun epäilee olevan liian ohut?

joojoo uuden auton omistaja

eikö kukaan tiedä? Jäähdytetyt laikat kyseessä. Meinasin vaihtaa laikat myöhemmin mut ei noita 150e laikkoja taida olla hyllyssä joka paikassa

cedricfan

Ei välttämättä edes ole mitään annettua milli-rajaa, vaan "Allun" vastaus saattaa tosiaan olla oikea.
Noita katsastuksen hylkyrajoja alkoi tulla 5-10 vuotta sitten, samalla kun eurooppalaiset valmistajat alkoivat ilmoittaa julkisemmin minimipaksuuksia.
Mikäli valmistajan (jarrulevytehdas tai autotehdas) ilmoittamia arvoja ei ole saatavissa niin katsastusmies päättelee levyn kuntoisuuden. Kriteereinä näkyvä olake, uraisuus, ja käytettävissä oleva materiaalin paksuus.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cb125twin

LainaaEi välttämättä edes ole mitään annettua milli-rajaa, vaan "Allun" vastaus saattaa tosiaan olla oikea.
Noita katsastuksen hylkyrajoja alkoi tulla 5-10 vuotta sitten, samalla kun eurooppalaiset valmistajat alkoivat ilmoittaa julkisemmin minimipaksuuksia.
Mikäli valmistajan (jarrulevytehdas tai autotehdas) ilmoittamia arvoja ei ole saatavissa niin katsastusmies päättelee levyn kuntoisuuden. Kriteereinä näkyvä olake, uraisuus, ja käytettävissä oleva materiaalin paksuus.


onko jotain nyrkkisääntöä riittävän materiaalivahvuuden määrittämisessä?

StanLaurel

Siinä jarrulevyssä lukee minimipaksuus (olikohan 16 mm C31 Laurissa) samoin takarummuissa lukee max halkaisija.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Kari_67

LainaaSiinä jarrulevyssä lukee minimipaksuus (olikohan 16 mm C31 Laurissa) samoin takarummuissa lukee max halkaisija.
Ja C32 laurissa 20mm
Datsun AFII coupe -76/Datsun 240K-GT -73/Datsun Pick-up -73/Opel rekord 66/Graham 34 esi datsun

Jylppy

EBC kertoo etulevyjen minimipaksuuksista seuraavaa:

Laurel
2.0 (C230) 77-81 11 mm
2.0 (C31) 81-84 16 mm (jäähdytetty levy)
2.4 (C230) 79-81 11 mm
2.4 (C31) 81-86 16 mm (jäähdytetty levy)
2.4 (C32) 86-89 20 mm (jäähdytetty levy)
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

BA

Pikkasen OT, mutta tälläiset:
http://www.kolumbus.fi/tpo00544/jarrulevy.JPG
meni läpi pari vuotta sitten 100A:ssa, on alle puolet uuden levyn paksuudesta. :-X Sanoi kyllä että on melko loppu nuo levyt, muttei mitään muuta mainintaa.
Mikähän levyn amppeerin minimivahvuus on?

Jylppy

Samainen EBC:n luettelo sanoo:

Cherry
1.0 (100A) (E10) 70-77 - 9 mm
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

BA