Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almeraa ostamassa?

Aloittaja ALMERA_88, maaliskuu 23, 2007, 14:37:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ALMERA_88

Nonii hei kaikki nissanin omistajat! :)
ajatuksenani on jo jonkun aikaa ollut hankkia Almera... joku 1997-2000 vuos malli ja mielellään alle 200 000 ajettu.... nyt ku rupeis rahatkin olemaan koossa, niin voisitteko kertoa hyviä ja huonoja kokemuksia kyseisestä autosta...
lähinnä kiinnostaisi millasia vikoja on odotettavissa vai onko mitään?  ;D
mitä kannattaa tarkastaa ennen ostamista, eli onko jotain vakavia tyyppi-vikoja? etten mee P****a ostamaan  ;D

ja oikeastaan ennen kaikkea millä koneella kannattaa ottaa? 1,4 vai 1,6 onko eroja? ainakin uudemmissa 1,6 on kuulemma ollut joissakin yksilöissä männän-rengas vikoja... miten on vanhemmat allut?

muitankin neuvoja ja mielipiteitä alluun liittyen saa kertoa  8-)

kiitos jo etukäteen vastauksista!

rookie

Hei itsellesi!  :)
Meikäläisellä on noin vuoden päivät rullannu vm.99 1.6 Almera 3d ja pelkillä öljynvaihdoilla on selvitty. Mittarissa karvaa vaille 140tkm.
Hyviä puolia on ehdottomasti erinomainen luotettavuus ja hyvä hinta-laatusuhde. Huonoiksi mainittakoon mm. ettei Almera nyt liian hiljainen ainakaan ole eikä talvisin ole odotettavissa mitään saunalämpötilaa sisätiloihin mutta kyllä Suomen talvessa pärjää. Kertaakaan ei ollut minkäänlaisia ongelmia kuluneen talven aikana oli lohkossa tai ei, pahimmat pakkaset kieppuivat siinä -25 kieppeillä missä tuli kruisailtua.
Hesari tarjoaa tälläistä vikalistaa: http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1087
Almeraa ostettaessa varmasti tarkistamisen arvoista on ainakin ruostetilanne.
*Psst*, meikän pirssi on näillä näppäimillä tulossa myyntiin kun suuntan itse mitä todennäköisimmin Primera-markkinoille  8-)



ALMERA_88

Kiitos kommentista!  :)
oon vähän sellasen kuvan allusta saanukki ettei niissä normaalia kulumista isompia vikoja kovin usein ookkaan...
ainakaan noissa vanhemmissa mitkä o vielä japanissa kasattu...
eikä ne pienet rengas-äänet ym. arkikäyttöä häiritse, ja jos tulee pakkasilla kylmä nii voihan sitä aina laittaa karvalakin päähän  ;D hehheh  
täytyy tässä kevään mittaan rueta ettimään sopivaa autoa ja täytyy sitte katsoa että on ruoste-suojaukset kunnossa...
lähinnä oon aatellu 1,6 sedania, mutta saa nyt nähä mitä tulee vastaan...

Lerssinen

Mittaristovikaa olen kuullut näissä vanhemmiten olevan.. sähkökatkoksia jolloin mittarit hetkellisesti pimenee  :-?

Isukilla on tuollainen Almeera 1.6 SLX ja kulkee muuten pirun lujasti, sain kerran mittariin heittämällä yli 200 kun kokeilin, todellinen varmasti pienempi mutta silti pirtee se on  :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Uusi Nissanisti

Osta Primera kun saa halvemmalla!  ::)
Itsellä ollut nyt puolikkaan vuoden eka Nissani (P11) ja olen ollut tyytyväinen. Ainoat remontin korjaukset on olleet lämppärisäätimien polttimet, olivat pimeänä ostaessani, kustannus 1e, sekä meni jarruvalon poltin vasta pimeäksi, kustannus 50senttiä, kalliitahan nuo remontit on, mutta elämä on!  8-)
Tosin huolsin heti ostettuani "täydellisesti", siis öljyt ja suodattimet vaihdoin sekä saranat rasvasin!  :)
Lisäksi kiinnitin pensapumpun kun oli irti!  :o

Aku_81

Omasta mielestä ei rengasäänet kovin suuret ole, riippuu tietty renkaista ::) Sedani on mielestäni hiljaisempi kuin uudempi malli :o Onhan tuolla omalla tullu 60tkm ja ylikin jo ajettua, pyyhkijöiden vivut , lämppärin moottorin vastus ja laturi on ollu ylimääräisiä remontteja, jos ei laske jarrupaloja mukaan. Omasta mielestä kyllä näissä tarkenee ja on vielä japsi ;) Oma on laiska diiseli mutta joka paikkaan on kerennu, kun käyttis on käyttis, tehovehkeet erikseen :D

ALMERA_88

Kiitos jälleen kaikista hyvistä kommenteista....  :)
empä oo tosta mittari ongelmasta ennen kuullukkaan... onko kellään kyseistä vikaa korjattu? eli tietääkö kukaan tarkemmin missä vika on? hapettuuko liittimet mittariston takaan? vai mikä tämän aiheuttaa? olisi kiva kuulla, että jos sattuu kohalle osumaan nii vois osata ite korjata...
tommosen ongelman takia jos vie liikkeeseen nii saa maksaa ittesä kipeäks ku ne ettii vikaa pari viikkoa  :o

mikko302

Menee vähän asian viereen, mutta mitä noita 97-00 vuosmallin alluja oon katellu ni tuntuu olevan ihmeellisiä sisustoja niissä. Onko niissä missään tummempia yksvärisiä penkkejä ja tummia kojelautoja?? Itse kans harkinnu josko sunnyn joskus vaihtais tollaseen tai sit oottaa suosiolla hetken ja vaihtaa siihen uudempaan korimalliin ku vanha vielä kulkee suorastaan loistavasti eikä mitään vikoja.

primpula80

no itelläni on vuoden 1996 vuoden allu ja mitään moitittavaa ei ole ollut niin ja se on 1.4 koneella ;D

eetu

Meillä 1.6 SR Hatchback -99-00  eli N15 koppanen ja pitänee sanoa, että ei ole ollut mitään ongelmia tähän asti, mittarissa on yli 90tkm.  Autoon on vaihdettu ainoastaan tulppia, öljyjä ja renkaita, ja tietysti suodattimia ja pyyhkiänsulkia ja tietty muutama polttimo 8-) Eli täytyy sanoa että suosittelen ainakin tämmöstä peliä.   Faijalla oli tuo Almera N16 ja se oli oikea vika pesä! Kyllä huomas että oli eurooppalaistunu auto! ("PILATTU") En viitsi edes alkaa listaamaan noita vikoja mitä siinä oli, kun siitä tulis oikea romaani ;D Eli en suosittele Almeroissa muuta korimallia kuin tuo N15  ON VARMA JA LUOTETTAVA ;)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

SAR

en nyt ihan allekirjoita tuota että kaikki n16 mallin almerat on susia, itsellä on 1.8 2001 sedan ja japanin malli eikä ole vikoja ollut  ja 105000 ajettu. tosin käytettynä sen ostin ja silloin oli mittarissa just 80000, eli 2 vuotta ja 25000 kilsaa on mennyt ilman murheita. tosin edellinen oli 1.6 si 1999 sedan eikä siitäkään ole pahaa sanottavaa mutta ilmastointia rupes kaipailemaan ja se olis maksanut hunajaa jälkikäteen laittaa tohon vanhempaan malliin niin sai lähteä silloin vaihtoon.

primpula80

LainaaMeillä 1.6 SR Hatchback -99-00  eli N15 koppanen ja pitänee sanoa, että ei ole ollut mitään ongelmia tähän asti, mittarissa on yli 90tkm.  Autoon on vaihdettu ainoastaan tulppia, öljyjä ja renkaita, ja tietysti suodattimia ja pyyhkiänsulkia ja tietty muutama polttimo 8-) Eli täytyy sanoa että suosittelen ainakin tämmöstä peliä.   Faijalla oli tuo Almera N16 ja se oli oikea vika pesä! Kyllä huomas että oli eurooppalaistunu auto! ("PILATTU") En viitsi edes alkaa listaamaan noita vikoja mitä siinä oli, kun siitä tulis oikea romaani ;D Eli en suosittele Almeroissa muuta korimallia kuin tuo N15  ON VARMA JA LUOTETTAVA ;)

juu olen samaa mieltä et on luotettava  :D

ALMERA_88

Nyt on tilanne vähän edennyt ja vaikuttaa siltä, että jos ei ihmeitä tapahu nii viikon sisällä on 1,4 vm -97 sedan almera pihassa   :D auto on varattuna paikallisessa liikkeessä ja joku päivä ku kerkeän, nii käyn vielä tarkemmin kyyläämässä... ja pitäähän se kunto-kartotuksessakin käyttää...   ::)

thevisi

#13
http://thevisi.net/almera/almera_edesta.jpg
Tolla on rullattu nyt 500 000km. Uskomattoman luotettava peli. Toki toi on diesel.
Kun ostat niin ruostetilanne on ehkä se tärkein juttu.
Mahdollisia tyyppivikoja mitä saattaa ilmetä on ainakin tuulilasinpyyhkijöiden "tangot". About 200 000km välein saa vaihtaa.

N16 mallista niin täällä on myös 2000 mallin Almera SEDAN (=japsi) 2.2Di. 345 000km nyt ajettu, ilmamäärämittari on ollut ainoa vika (ilmesesti tyyppivika). Toki pakkasilla käynnistyminen on huonompi verrattuna vanhempaan, saa joskus oikein ruuvata. N16 Englannissa valmistetuista malleista kannattaa pysyä kaukana! Tutulla oli 1.8 litrainen ja söi öljyä jo 100 000km ajettuna.. onneksi siitä päästiin eroon. Sääli kyllä seuraavaa omistajaa.
Näin yleisesti mistäs maista mikäkin Nissanin malli nykyään tulee? Espanjastakin muistan jonkun koneen tulleen.

Uusi Nissanisti

Tarkoititko "tangoilla" moottorista lähteviä "vipuja" niiden "kuppien" kiinnipysymistä "palloissa"?  8-)

ひゃ く あ hyakuA sataA

Lainaahttp://thevisi.net/almera/almera_edesta.jpg
Tolla on rullattu nyt 500 000km. Uskomattoman luotettava peli. Toki toi on diesel.
Kun ostat niin ruostetilanne on ehkä se tärkein juttu.
Mahdollisia tyyppivikoja mitä saattaa ilmetä on ainakin tuulilasinpyyhkijöiden "tangot". About 200 000km välein saa vaihtaa.

N16 mallista niin täällä on myös 2000 mallin Almera SEDAN (=japsi) 2.2Di. 345 000km nyt ajettu, ilmamäärämittari on ollut ainoa vika (ilmesesti tyyppivika). Toki pakkasilla käynnistyminen on huonompi verrattuna vanhempaan, saa joskus oikein ruuvata. N16 Englannissa valmistetuista malleista kannattaa pysyä kaukana! Tutulla oli 1.8 litrainen ja söi öljyä jo 100 000km ajettuna.. onneksi siitä päästiin eroon. Sääli kyllä seuraavaa omistajaa.
Näin yleisesti mistäs maista mikäkin Nissanin malli nykyään tulee? Espanjastakin muistan jonkun koneen tulleen.
Tuosta 1.8 koneen öljynsyönnistä on ollut momessa paikassa jo niin paljon puhetta, että kerrataan nyt vielä. Osaan koneista on tullut sylinterien valuvika, ovat soikeita tai joihinkin on tullut vääränlaiset männänrenkaat asennetuna uutena. Eli nuo kaikki öljyäsyövät yksilöt pitää käytännössä mennä takuun piikkiin, mikäli omistaja vain tajuaa vedota takuuseen. Kyllä Nissan huomaa tulevaisuudessa virheensä auton myynnin romahtaessa, mikäli eivät takuuseen laita. meillä on itsellä just tuo 1,8 vm 2005 ja uutena ostettu. mittarissa on nyt 23000 km, eikä ainakaan vielä ole mitään öljynsyönti ongelmaa ilmaantuneet. Nuo vialliset 1.8 koneet syövät öljyä heti uudesta asti. Meillä on pelkästään hyvää sanottavaa tuosta allusta.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

thevisi

#16
Kyllä. Jotain muovia ne "kupit" ja kuluvat ja pääsevät "palloista" irti. Tähän voisi kyllä ehkä kehitellä jotain pysyvämpääkin ratkaisua kuin ostaa aina uusia.



Lainaa
Tuosta 1.8 koneen öljynsyönnistä on ollut momessa paikassa jo niin paljon puhetta, että kerrataan nyt vielä. Osaan koneista on tullut sylinterien valuvika, ovat soikeita tai joihinkin on tullut vääränlaiset männänrenkaat asennetuna uutena. Eli nuo kaikki öljyäsyövät yksilöt pitää käytännössä mennä takuun piikkiin, mikäli omistaja vain tajuaa vedota takuuseen. Kyllä Nissan huomaa tulevaisuudessa virheensä auton myynnin romahtaessa, mikäli eivät takuuseen laita. meillä on itsellä just tuo 1,8 vm 2005 ja uutena ostettu. mittarissa on nyt 23000 km, eikä ainakaan vielä ole mitään öljynsyönti ongelmaa ilmaantuneet. Nuo vialliset 1.8 koneet syövät öljyä heti uudesta asti. Meillä on pelkästään hyvää sanottavaa tuosta allusta.
Hyvä tietää. Noi meidänkin molemmat allut on ollut takaisinkutsussa, jonka perusteella olen kyllä itse luottanut siihen, että Nissan korjaa virheensä. Toisaalta ihmettelen, että kun Nissan on tietoinen asiasta, miksi takaisinkutsua ei ole tässä tapauksessa tehty..

Uusi Nissanisti

Vaimon kupit, siis vaimon auton kupit, kiinnitin läpipultilla ja hyvin pysyy, ei kyseessä Nissan!  8-)