Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

cedricin öljyt

Aloittaja Cetricci, huhtikuu 02, 2007, 08:18:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cetricci

paljonkos tuonne cedun ld28iin menee öljyä? ja mitä öljyä porukat täällä käyttää omissa cedriceissään? :)

cedricfan

Ehdottomasti oikeaa dieselmoottoreille tarkoitettua öljyä, joka pitää nokipitoisuuden kurissa. Siis kannussa lukee isolla DIESEL jo etupuolella.
Se millaista niistä riippuu käytöstä. Ympärivuotinen käyttö eteläisessä Suomessa ja talvella lohkolämmitin = 10W40 tai 5W40. Pohjoisessa 5W40 tai 5W30. Kesällä 10W40 tai 15W40 tai jopa 20W50.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Cetricci

pitää käydä tänää hakemas kunnon pönttö öljyä. paljonko sitä tuonne moottoriin menee?

StanLaurel

Ilman suodatinta 4,7 litraa ja suodattimen kanssa 5,4 litraa.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

hrodi

No nyt kun......

minustakin on tullut dieselautoilija, olen käyttänyt samoja öljyjä kuin bensavehkeissä (Teboil Gold), koska purkissa lukee sen soveltuvan myös dieseleihin.

Oletko sitä mieltä että pitäis vaihtaa. Kiihdyttäessä takana pyörii ihan kunnollinen savupatsas. Siihenkö vaikuttais?
4 x Laurel C31, 260C HT

Cetricci

tietääkö porukka yhtää noista nesteen dieselmoottoreihin soveltuvista öljyistä? motonetis oli 10l pönikkä hunajaiseen hintaan :D

cedricfan

LainaaNo nyt kun......
minustakin on tullut dieselautoilija, olen käyttänyt samoja öljyjä kuin bensavehkeissä (Teboil Gold), koska purkissa lukee sen soveltuvan myös dieseleihin.
Oletko sitä mieltä että pitäis vaihtaa. Kiihdyttäessä takana pyörii ihan kunnollinen savupatsas. Siihenkö vaikuttais?
Pääasiallisesti bensakoneisiin tarkoitettu öljy ei pysty sitomaan vanhanaikaisessa dieselissä moottoriöljyyn kertyvää nokea. Eli periaatteessa vaihtoväliä pitäisi lyhentää tai käyttää oikeaa dieselöljyä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Laffi

LainaaNo nyt kun......

minustakin on tullut dieselautoilija, olen käyttänyt samoja öljyjä kuin bensavehkeissä (Teboil Gold), koska purkissa lukee sen soveltuvan myös dieseleihin.

Oletko sitä mieltä että pitäis vaihtaa. Kiihdyttäessä takana pyörii ihan kunnollinen savupatsas. Siihenkö vaikuttais?

Tuota aikanaan selvittelin, en nyt muista mistä kaikkialta, mutta lopputuloksena oli se, että hyvälaatuiset öljyt (kuten Teboil Gold) kävis noihin dieseleihin ihan hyvin.

Ja en usko että kunnossa olevan dieselin savutukseen se, että käyttääkö dieselmoottoriöljyä taikka normaalia moottori öljyä, vaikuttaa sitä taikka tätä.

cedricfan

Lainaatietääkö porukka yhtää noista nesteen dieselmoottoreihin soveltuvista öljyistä? motonetis oli 10l pönikkä hunajaiseen hintaan :D
Otetaas nyt tähän sitten jokunen aito dieselöljy:
-Teboil Diamond Diesel 5W40, synteettinen ympärivuotinen API-CF
-Valvoline MaxLife Diesel 10W40 osasynteettinen "etelän ympärivuotinen" API-CF
-Mobil Delvac on heidän dieselmoottoriöljysarjansa, ja hyvin laaja. Esim "1" on 5W40 synteettinen laatuöljy ympärivuotiseksi, XHP-Extra ja MX-Extra ovat 10W40 osasynteettisiä "etelän ympärivuotinen", Super-1400 on halpa mineraalinen 15W40 "kesälaatu" tai 10W30 "talvilaatu"
-Nesteellä synteettinen Turbo LXE sarja vastaa parempaa päätä Delvacia, ja sisältää 10W30, 10W40 ja 15W40 viskositeetit, ja taas 10W40 "etelän ympärivuotinen". Halvemmat mineraaliversiot ovat "Diesel": 10W30 talveen ja 15W40 kesäksi
Itse valitsisin synteettisen/osasynteettisen 5W40 ympärivuotiseksi, ja vaihtaisin 5.000 - 7.500km välein.
Ja ylläoleva koskee vanhanaikaisia dieseleitä, ei TDi- ja katalystaattori-aikakautta eikä muitakaan joissa on jo kehittynyt elektronisesti ohjattu ruiskutus joka vähentää olennaisesti noen osuutta eikä moottori ole väljä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cedricfan

LainaaJa en usko että kunnossa olevan dieselin savutukseen se, että käyttääkö dieselmoottoriöljyä taikka normaalia moottori öljyä, vaikuttaa sitä taikka tätä.
Öljy ei olennaisesti vaikuta savutukseen, mutta vaikuttaa siihen kuinka nopeasti öljy pilaantuu ja alkaa menettää voiteluominaisuuksiaan!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Cetricci

ajattelin tossa nyt kipaista hakemaan tota teboil diamond diesel öljyä. pikkasen kalliimpi mut on vissiin aika hyvä :)

cedricfan

Lainaaajattelin tossa nyt kipaista hakemaan tota teboil diamond diesel öljyä. pikkasen kalliimpi mut on vissiin aika hyvä :)
Halvemmaksihan se tulee, kun ajattelet että noilla ajaa pidempään ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Timppa

mä oon pyrkiny vaihtaa cedricciin öljyt 5 000km välein kun tuo on turbolla kiusattu öljynä käyttäny pyroil 5W40 synteettinen kesät ja talvet ei oo vielä ollu ongelmia :-? ::)
niin ja suodattimen oon vaihtanu joka kerta ku öljytkin vaikka lyhyt vaihtoväli ;)


niin ja perännokiaminen loppu kun laitto turbon vaikka syöttöä on vähän enemmänki ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Tonde79

#13
Lainaaniin ja perännokiaminen loppu kun laitto turbon vaikka syöttöä on vähän enemmänki ;)
OT:/mutta ite ohitustilannetta seuranneena voin kertoa että kyllä sieltä putkesta sitä tuubaakin tulee ;)
ku matka viimevuoden Finnjaeen taittui suht rivakkaan tahtiin :o

Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

Timppa

Lainaa
mutta ite ohitustilannetta seuranneena voin kertoa että kyllä sieltä putkesta sitä tuubaakin tulee ;)
ku matka viimevuoden Finnjaeen taittui suht rivakkaan tahtiin :o
niin ja yllättävää oli kulutus sillä meno reissulla palo ainoastaa 8.2litraa/100km :o
kuintenki reipasta ajoa ;)
no joo kyllä ku polokee enemmän mutta ei nokee perää siltikään :-?
varmaan vaikuttaa todella puhdas palaminen tasakaasulla eikä väännätystä :-?

hai ainahan se diisseli savuttaa ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

hrodi

Joo.....

kirjan mukaan vanhanajan dieseliini öljyt pitäis vaihtaa 5tkm välein ja suodatin joka toinen kerta.
4 x Laurel C31, 260C HT

Laffi

Lainaa
Öljy ei olennaisesti vaikuta savutukseen, mutta vaikuttaa siihen kuinka nopeasti öljy pilaantuu ja alkaa menettää voiteluominaisuuksiaan!

Joo menee aika mustaksi äkkiä, ei hirviä kovin pitkiä vaihtovälejä pitää.

cedricfan

Lainaamä oon pyrkiny vaihtaa cedricciin öljyt 5 000km välein kun tuo on turbolla kiusattu öljynä käyttäny pyroil 5W40 synteettinen kesät ja talvet ei oo vielä ollu ongelmia :-? ::)
niin ja suodattimen oon vaihtanu joka kerta ku öljytkin vaikka lyhyt vaihtoväli ;)
Suodin kuuluu vaihtaa joka kerta, käsittämättömiä nuo vanhat säästöohjeet. Toisaalta muinoin öljyt menetti ominaisuutensa nopeammin, ja naftassa oli enemmän rikkiä = öljy vanheni nopeammin kuin suodin tukkeutui.
"Turbo ja synteettinen" käyttöön 5.000km on hyvä väli, kunhan se on dieselöljyä. Sitä et nimittäin maininnut vaan vain merkin joka on sama kuin Valvoline...

Lainaa
niin ja perännokiaminen loppu kun laitto turbon vaikka syöttöä on vähän enemmänki ;)
Tietysti loppui, koska lisäilma tarkoittaa että kaikki löpö palaa nyt eikä tule nokena putkesta palamattomana
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Timppa

Lainaakunhan se on dieselöljyä. Sitä et nimittäin maininnut vaan vain merkin joka on sama kuin Valvoline.

eipä taija erikseen olla pelkästään dieselille tuo öljy mitä käytän :-?
isä on ajanu samalla öljymerkillä dieselhiacella yli 200tkm että kaippa käypää tavaraa on :-?
(nyt mittarissa 515tkm ilman koneremppaa japsi on japsi) 8-)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

cedricfan

Eihän 200tkm ole muutenkaan kuin sisäänajo japsikoneelle ;)
Kuten sanoin, noesta on kyse. Lyhyillä vaihtoväleillä ja/tai uudehkolla moottorilla asia ei ole niin kriittinen, kuten senkin sanoin. Mutta miksi pitää käyttää öljyä, joka on huonompi kuin oikea sortti? Kustannuskysymyskään ei ole iso kun laskee kuluja per kilometri, ja etenkään kun suhteuttaa esim polttoainekuluihin...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Ruhvi

no mites laatikon öljyt? atf:t tietenki mutta minkä virman ois parhaat?  ;)
Micra K10

cedric-fan

TÄMÄ ON KAKKOSNIC HÄTÄVARAKSI = EI PRIVAVIESTEJÄ!!! "cedricfan" ON OIKEA NIKKI!

Ruhvi

nii joo ja paljonkos sitä menee sinne lootaan?
Micra K10

StanLaurel

Y30 Cedun tomaattilootaan menee 7,0 litraa öljyä.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Ruhvi

kävin varaosa liikkeessä ja siellä sanovat että vm-83 3v lootaan menee 5,5L öltsyä. hankin nyt sen 5, sillä pitää pärjätä ku loppu budjetti kesken  ;D
Micra K10