Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

laurelin takapyörän laakeri

Aloittaja cb125twin, maaliskuu 30, 2007, 06:48:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cb125twin

onko paha vaihtaa? c31 eli ei kai retkuperä?

Laffi

On jäykkä perä (ellei kyseessä tuontiauto tms.). Vetoakseli irti, vanha laakeri jollain konstilla (rälläkällä varovasti) irti ja uusi prässillä tilalle.

matti.l

itelle,kun vaihdoin hioin ensin rälläkällä sen rymppi renkaan pelken puhki jolloin se melkeen halkee itsestään ja lähtee sen jälkeen vaikka taltalla,sen jälkeen vanha laakeri pois,ja uus tilalle.
itse en ole koskaan laittanu rymppiä prässillä vaan lämmittäny sen sopivan punaiseksi ja varovasti pihdeillä nostanut paikoilleen.
mutta sen on mentävä kerrasta ,koska jos se narahtaa kiinni aikasemmin ,niin siinä on ja pysyy..
vetoakseli on suositeltavaa puhdistaa hyvin ettei siinä ole mitään rasvaa tai kökköö ,kun rymppiä laittaa ja hyvä olla kaveri putken kanssa vieressä jos tarvii junttaa,mutta jos rymppi uppoo kerrasta niin ei saa mennä lyömään putkella perään,koska se voi pompata iskusta irti ja jumantaa taas vika paikkaan..

retkikeitin on aika hyvä rympin lämmitys kone ja vetari pakastimeen niin maltilla homma pitäs onnistua
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

hrodi

Joo....

itsekin vaihdoin yhden satsin. Oli vetarit pakastimessa ja krymppi uunissa 300C. Koska ei punanen läheskään, vaati sopivan putken/moskan ja hurjan luonnon kun löi krympin puupölkyn päällä paikoilleen.

Myöhemmät tapaukset teetettiin pikku pajan prässillä 5t puristusvoimalla ja ihan odottaessa.

Korjausohjeessakin neuvotaan tekemään krymppiin ura ja lyömään meisselillä rengas poikki.
4 x Laurel C31, 260C HT