Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Soittimen vaihtaminen vm.2003 Nissan Micraan

Aloittaja manu, maaliskuu 24, 2007, 18:35:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

manu

Minulla on -03 Micra, ja mieleni alkoi tekemään uutta cd-soitinta, jonka sitten menin jo hankkimaan. Olen onnistuneesti asentanut taannoin -89 Sunnyyn radion ja olin tähän asti siinä uskossa ettei Micra nyt sen kummoisempi voi olla, toisin kävi. Tutkailin esiasennettua radiota, ja täytyy todeta että minulla ei ole mitään havaintoa miten se olisi tarkoitus saada irroitettua. Nyt tarvitsisin kipeästi kolmen markan vihjeen esiasennetun laitteen irroittamiseksi. Alla vielä kuva radiosta.

Ps. Pahoittelut, jos vastaavaa aihetta ollaan jo käsitelty. Olen yrittänyt kyllä käyttää hakua.

manu

Onnistuin omin voimin urakasta. Tässä tiivistelmä, jos joku toinenkin ryhtymässä soittimen vaihtoon.
Ensin otetaan etupilareista muovisuojat pois, lähtee ihan ruuvimeisselillä kampeamalla. Tämän jälkeen kojelaudasta irroitetaan muovinen suojus, jonka jättämästä kolosta saa tukevan otteen kojelaudan pääliosasta. Klipsuilla kiinni oleva pääliosa irroitetaan seuraavaksi. Alta paljastuu "keskikonsolin" kiinnitysruuvit. Ajotietokoneen (vai miksi sitä näyttöä kutsutaan) yläpuolella olevan muovisuojuksen takana on vielä kaksi ruuvia lisää. Lisäksi pitää irroittaa ilmastointinappien yläpuolella olevat kaksi kiinnitysruuvia. Näiden toimien jälkeen kokokeskiosa liukuu irti ja radio on irroitettavissa.