Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Iskunvaimentimet

Aloittaja pikkutyttö, maaliskuu 06, 2007, 08:10:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pikkutyttö

 ;)Askarruttaa toi iskariasia, kun  mulla meni iskari noilla kovilla pakkasilla; silloin kun yön aikana laski lämpötila noin -20'. Alkoi vuotaa ja tömisyttää, sit käytin korjaamolla ja tuomio tuli, pelkääjän puoleinen iskari sökönä. Se siinä vaivaa, että mikä on yleensä alkuperäisten iskunvaimentien ikä näissä BlueBirdeissä? :-?
Että johtuiko pakkasista&lämpötilan vaihteluista vai oliko vain lopussa?(Siis ajettu alle 200 000)
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

tare59

#1
Lainaa;)Askarruttaa toi iskariasia, kun  mulla meni iskari noilla kovilla pakkasilla; silloin kun yön aikana laski lämpötila noin -20'. Alkoi vuotaa ja tömisyttää, sit käytin korjaamolla ja tuomio tuli, pelkääjän puoleinen iskari sökönä. Se siinä vaivaa, että mikä on yleensä alkuperäisten iskunvaimentien ikä näissä BlueBirdeissä? :-?
Että johtuiko pakkasista&lämpötilan vaihteluista vai oliko vain lopussa?(Siis ajettu alle 200 000)

Tuo on vähän yksilöllistä, riippuu niin paljon auton painosta ja ajotavasta sekä millaisilla teillä ajetaan, jokainen kuoppa ja töyssy lyhentää iskarin ikää vähän niin kuin tupakin poltto ettei tiedä milloin se viimeinen päivä koittaa.  :-/ :-/

Toisaalta pakkanen taas jäykistää nesteitä jolloin neste kierron venttiilit ja sylinterin tiivisteet joutuvat suuremmille rasituksille kuin lämpimämmässä kelissä joka taas suurentaa niiden rikkoontumis alttiutta.  :o :o

Vaan onhan noilla noita kilometrejäkin jo takana ihan kivasti , että hyvinhän nuo on muuten kestäneet.  ;) ;) Yleensähän noilla ajetaan n. 100tkm vaan valmistajien takuut kestää 6-12kk merkistä riippuen, jonka jälkeen ne voivat kestää 1v-> ettei voi tietää milloin tulee viimeinen reissu.

BA

Nyt tulee aika OT:tä mutta kuitenkin...
Amppeerissa alko toinen takaiskari falskaamaan nestettä alle 3000km ajon jälkeen, oli kuitti kadoksissa mutta nyt sen löysin. Pitänee mennä helmiselle kyseleen että mikä on monroen iskareiden takuu, ostosta vielä juuri alle vuosi... Katsastuksessa testissä ne kuitenkin oli vielä toimivat, tosin se vuotava puoli huomattavasti heikompi...
Ei pitäs noin kevyessä autossa mennä ihan äkkiä. Tosin onhan ne voinu seistä hyllyssä viitisentoista vuottakin...

tare59

LainaaNyt tulee aika OT:tä mutta kuitenkin...
Amppeerissa alko toinen takaiskari falskaamaan nestettä alle 3000km ajon jälkeen, oli kuitti kadoksissa mutta nyt sen löysin. Pitänee mennä helmiselle kyseleen että mikä on monroen iskareiden takuu, ostosta vielä juuri alle vuosi... Katsastuksessa testissä ne kuitenkin oli vielä toimivat, tosin se vuotava puoli huomattavasti heikompi...
Ei pitäs noin kevyessä autossa mennä ihan äkkiä. Tosin onhan ne voinu seistä hyllyssä viitisentoista vuottakin...

Tuosta Monroe-merkisten rikkoontumis/vuotamis efektistä olen kuullut ennenkin /kokenut joskus nuorempana, kai jokin konsti jolla voidaan tuotettua määrää lisätä kun eivät muuten mene kaupaksi,ja kuluneet vuodet ei ole palauttanut minun luottamusta kyseiseen merkkiin. Itselleni Bilsteinit ja Boget / Kybit ovat enempikin tuttuja ja käytänkin niitä merkkejä mielelläni kestävyydenkin takia, ei ole kertaakaan tarvinnut vaihtaa takuu aikana, kaikki on kestäneet yli 3-vuotta vaan minähän ajelenkin vapaa-ajan ajot rauhallisesti.  ;)

Kop kop.  koputtaa puuta ::) ::) ::)

pikkutyttö

 :-?Ostin  nyt uudet iskarit, merkki on Sasch? Sanooko kelleen mitään... :)
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

tare59

Lainaa:-?Ostin  nyt uudet iskarit, merkki on Sasch? Sanooko kelleen mitään... :)

Tekee ainakin hyviä kytkin paketteja, niin mixei myös asiallisia iskareitakin.

cedricfan

Lainaa
Tekee ainakin hyviä kytkin paketteja, niin mixei myös asiallisia iskareitakin.
Huono yleistys. Etenkin tässä tapauksessa kun totuus on että ZF-Tradingin valmistamissa iskareissa (Sachs = Boge) on keskivertoa enemmän takuutapauksia.
Monroen perusongelma on huono käytös, ei varsinainen rikkoutuminen.
Gabrielilla oli viitisen vuotta sitten takuutapausten piikki, nyt homma taas kurissa.
Ja kokonaan kolmas asia on että japanilaiseen vanhempaan autoon tuskin on montakaan iskariVALMISTAJAa, vaikka merkkejä on useita. Myös iskareita kloonataan moniin eri pakkauksiin samaa tavaraa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

tare59

#7
Lainaa
Huono yleistys. Etenkin tässä tapauksessa kun totuus on että ZF-Tradingin valmistamissa iskareissa (Sachs = Boge) on keskivertoa enemmän takuutapauksia.
Monroen perusongelma on huono käytös, ei varsinainen rikkoutuminen.
Gabrielilla oli viitisen vuotta sitten takuutapausten piikki, nyt homma taas kurissa.
Ja kokonaan kolmas asia on että japanilaiseen vanhempaan autoon tuskin on montakaan iskariVALMISTAJAa, vaikka merkkejä on useita. Myös iskareita kloonataan moniin eri pakkauksiin samaa tavaraa.

Vai on Sachs/Bogenkin laatu huonontunut vai onko kilpailu ajanut alihankkijoiden käytöön hinnan saamiseksi kuriin laatua karsien? Sachsin iskareita en oma kohtaisesti ole käyttänyt, mutta kun ne tulevat Bogen kanssa samaisesta tehtaasta ja niiden laatu on ollut hyvää (ainakin tähän saakka),niin ajattelin että laatu on pysynyt niissä kohdallaan ja siten myös rinnakkais tuoteen.  :-[

Gabrieleja en ole autoihini ostellut juurikin tuon takuuaikaisten rikkoontumisten takia vaan, jos niiden laatu on parantunut niin vois harkita, kun seuraavan kerran tulee kysymys vaihdosta ajankohtaiseksi.Ovat ainakin olleet varsin edullisia muihin merkkeihin nähden.

pikkutyttö

 :-?Nyt sitten alkaa hirvittää, että ehtiikö iskarit alle perjantaihin mennessä! Isäntä on sitä mieltä, ettei TRE-SEINÄJOKI matkaa uskalla ajaa vuotavalla kaasuiskarilla...onko näin? Ajaessa nyt kun lämpöasteita, ei autoa ajaessa edes huomaa, että iskari on rikki... :o
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

PeteZX

Mulla on Volvossa Sach/Bogen kaasut, ajettu reilu 16 000km, suurin osa ajosta 2 aikuista, 3 lasta+tavarat kyydissä. Ei valittamista. Mitkä hyväänsä ostatkin, niin vältä Bilteman halppis iskareita. Kesto mitataan sadoissa kilometreissä... ;) Kokemusta on...
Datsun 280ZX -82 (harraste)
Volvo 740 2.3 farkku -89 (ikiliikkuja)
Tunturi-polkupyörä (se käyttis)
http://s1304.beta.photobucket.com/user/PeteZX/library/#/user/PeteZX/library/?&_suid=1352568211321049

mikko1200

Bilteman paketistakin voi kai löytyä mitä vaan. Vaikka ihan laatutavaraakin. Eri asia sitten kannattaako ottaa riskiä jos saa jostain suoraan mitä haluaa.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

Tonde79

Lainaa:-?Nyt sitten alkaa hirvittää, että ehtiikö iskarit alle perjantaihin mennessä! Isäntä on sitä mieltä, ettei TRE-SEINÄJOKI matkaa uskalla ajaa vuotavalla kaasuiskarilla...onko näin? Ajaessa nyt kun lämpöasteita, ei autoa ajaessa edes huomaa, että iskari on rikki... :o
kyllä voi ajaa...  ;)

viime talvena ajoin itte riihimäeltä Jalasjärvelle autolla missä oli takaiskarit jäätynyt pohjaan eli nokka pystys ilman takapään joustoa ::)... voi huh huh ;D
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

pikkutyttö

 :( Hyvä tietää!! Mutta eipä pal' kisailla autolla millään lailla ...
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

matti.l

mulla ainaski usko sachsiin menny.kyl niin monet iskarit emännän synnyyn vaihettu.itellä nyt kybit laurellissa ja ainaski yli vuoden kestäny.
ja pikku corollassa kesti 7 vuotta ja kuoppia ei tosiaan väistelty
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

pikkutyttö

 8-) Kun kävin näyttämässä iskareita korjamolla ekan kerran, niin arveli, että olisi alkuperäiset iskarit vielä alla? Kun putki on Nissanin myös. Voihan se olla ainakin pakoputken kanssa, että ed. omistaja on ostanut aina vain Nissanin alkuperäisiä osia....kun laturin ja tuulettimen hihna oli myös Nissanilta ja ed. jakopään hinnan vaihto tehty 68 000..km? ;)
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

Jouhaa

itse oon käyttänyt useimpia yleisimpiä merkkejä monen merkkisessä autossa ja eri maalaisessa autossa ja kyllä näyttää olevan järjestys ainakin kestävyyden suhteen tämmönen:

KYB -on myös alkuperäisosa ja ensiasennus iskari ainakin joissain Nissan ja Renault malleissa.

SACHS -alkuperäisosa ja ensiasennus iskari jossain Renaulteissa ja Ooppeleissa.

MONROE -15v. kestäneet B11 sunnyn etupäässä ja viimeksi oli vielä arvot katastuksessa 65 luokkaa.. tosin ovat mallia normaalit, Sensatracit ei ole kuulemma yhtä kestäviä.
....
....
Gabrieleita en enään laita mihinkään autoon, enkä suosittele kenellekkään, kolmet parit niitä oon vaihtanu takuuseen ja senki jälkeen ne on kestänyt just ja just takuuajan. Ovat vielä kummasti alkuun hemmetin kovat, sitten yhtäkkiä löystyvät ja vähän ajan päästä hajoavat kokonaan. Parhaat meni puolessa vuodessa ja ihan normaali kilsoilla ja tasaisella tiellä enimmäkseen yksin tai kaksin ajellessa.