Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Datsun-Nissan-PMC / Vs: 70-luvun Datsunin moottori
« Uusin viesti kirjoittanut Datsuuna Joulukuu 04, 2017, 22:39:33 »
Joissain autoissa kuten Datsun 100A:n eräissä vuosimalleissa käytettiin etuvastuksen sijasta puolan + napaan tulevan sähkön tuomiseen vastusjohtoa, joka siis näyttää tavalliselta johtimelta mutta onkin oikeasti resistiivinen johto. Jossain 100A:n vuosimalleissa taas käytettiin etuvastuksella varustettua puolaa. Malleissa joissa tuo resistiivinen johto on käytössä tulee puolan + napaan kaksi erillistä johdinta eli tuo resistiivinen johdin joka on käytössä normaalisti ja tavallinen johdin joka on käytössä käynnistyshetkellä.
92
Datsun-Nissan-PMC / Vs: 70-luvun Datsunin moottori
« Uusin viesti kirjoittanut cedricfan Joulukuu 04, 2017, 15:45:53 »
Etuvastuspuola ei ole 12V puola, vaan noin 8-9V puola, joten "normikäyntijännite" on laskettava alemmas etuvastuksella.
Juju on parantaa käyntiinlähtöä, jolloin puolalle annetaan "täysi" jännite etuvastuksen ohi, ja vaikka starttimoottori tiputtaakin jännitettä, saadaan vahva kipinä.
Etuvastuspuola oli hyvin yleinen kärjellisissä ja osin alkupän kärjettömissäkin, joten olet ostanut tavallaan oikean Datsunin puolan, mutta sinulle tavallinen puola olisi ollut tuossa käytössäsi helpompi.


"See note below" siis startin solenoidin ohuelle piuhalle.
http://mgaguru.com/mgtech/ignition/ig215.htm
93
Datsun-Nissan-PMC / Vs: 70-luvun Datsunin moottori
« Uusin viesti kirjoittanut Offcherry1 Joulukuu 04, 2017, 15:25:13 »
Okei. Avaatko vielä miksi tuo etuvastus on, miksei täyttä etuvastuksetonta virtaa anneta koko ajan puolan plussaan.

Sähkötietoni ovat hyvin olemattomat ja siksi kysynkin alentaako etuvastus puolalle menevää jännitettä normikäynnin aikana ja suojelee jotenkin puolaa vai mistä tuossa etuvastusjutussa lie kyse. Onko etuvastus käytössä tavan käynnin aikana vai käynnistyksen hetkellä.

Motonetistä ostamassani puolassa on tosiaan etuvastuksen päästä suora kytkenta puolan plussaan, mahtaako tuo siis toimia mitenkään vai haittaako vain startin onnistumista.

Vastaat ehkä jo tuossa aiemmin näihin kysymyksiin mutta täällä päässä vähän kangertaa ??? :)
94
Datsun-Nissan-PMC / Vs: 70-luvun Datsunin moottori
« Uusin viesti kirjoittanut cedricfan Joulukuu 04, 2017, 14:26:20 »
Joo, tuossahan se kytkentä on, melkein.
Eli etuvastuspuolan juju jää silti puuttumaan.
Jotta puola saisi täyden jännitteen startissa, kun starttaus saa jännitteen laskemaan, pitäisi startin aikana saada virta suoraan puolalle, siihen etuvastuksen ja puolan väliseen liittimeen. Siis startin herätepiuha -> puolan plussa.
95
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Re: N16 QG18DE nokkahihnan tai ketjun vaihtoväli
« Uusin viesti kirjoittanut Riisikippomies Joulukuu 04, 2017, 12:42:34 »
^Kiitoksia
Vielä sen verran, että minkä kokoisen ulosvetäjän ostan? Manuaalin ohjeiden mukaan sellaiselle on tarvetta ja lisäksi mitä tiivistemassaa tuohon kannattaa laittaa?
Itse en keksi mihin ulosvetäjää ku ite rempan tein.. o renkaiksi laitoin bilteman o rengas sarjasta renkaat ja motonetistä ostin liiman en muista merkkiä mutta sinistä liimaa ja sitä kannattaa laittaa myös o- renkaisiin
96
Myydään / Vs: Nissan Cedric 2.8D SGL HY30 1986
« Uusin viesti kirjoittanut y30harrastaja Joulukuu 04, 2017, 11:41:00 »
Nyt löytyy nettiauton puolelta myynti ilmoitus jossa lisää kuvia.
https://www.nettiauto.com/nissan/cedric/9291229

97
Ostetaan / Primera P10 sedan 2,0
« Uusin viesti kirjoittanut valpas Joulukuu 04, 2017, 08:10:30 »
Halutaan ostaa Primera P10  2,0.  GT olis sopivin.
(Vain P10 sedan kelpaa)
Tampereella tarve.
Pitäis olla kunnossa oleva, ja toimiva.

Tarjoukset YV:llä tänne.
98
Datsun-Nissan-PMC / Vs: nissan almera 1.8 2003 puhallin
« Uusin viesti kirjoittanut Almerabox Joulukuu 04, 2017, 02:22:37 »
Kiitos vinkistä. Eikös primerassakin ole kuskin puolella myös puhaltimen esivastus 🤔
99
Datsun-Nissan-PMC / Vs: 70-luvun Datsunin moottori
« Uusin viesti kirjoittanut Offcherry1 Joulukuu 03, 2017, 19:40:31 »
Sitten taas Datsunin moottoriin. Alko käymään huonosti, nokes joka tulpan mustaks ja sit sammu kokonaan. Jotenkin arvailin kipinän puuttuvan ja kokeilin puolan johdolla, vein lähelle moottorin runkoa ja starttasin. Ei kipinää.

Ostin uuden puolan kun niitäkin on saatavis ja nyt kysyisin kaapeloinnista. Yritin jo ite tutkia Haynesin vanhoista englanninkielisistä pergamenteista ja kysyisinkin nyt vahvistusta seuraavalle mietteelleni.

Ostamassani puolassa on kylessä etuvastus. Etuvastuksen toisen pään liitin on kytketty valmiiksi puolan päässä olevaan abikoliittimeen. Meneeköhän oikein, jos tuon ihan akulta kytkimen ja sulakkeen kautta 12 Voltin jännitteen tuon etuvastuksen vapaaseen liittimeen ikäänku syöttämään sähköä puolalle etuvastuksen kautta.

Ja sitten kytken puolan päässä olevan toisen (vapaan) abikoliittimen kaapelilla virrajakajaan eli kärjiltä tulevaan virranjakajan liittimeen ikäänku katkomaan puolan kautta kulkevaa virtaa kärkien tahtiin.
Näin siksi kun en ole ihan varma alkuperäisen johtosarjan kaapeleista.
100
Datsun-Nissan-PMC / Vs: 70-luvun Datsunin moottori
« Uusin viesti kirjoittanut Offcherry1 Joulukuu 03, 2017, 19:24:37 »
Okei. Pitää palata tuohon polarisointiin tarkemmin myöhemmin, tarkoittaako se kumminkin sitä, että jos ei ole polarisoitu tarvittaessa niin tasavirtalaturi ei tuota sähköö ollenkaan
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]