Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 13, 2024, 00:14:56- Näin se ainakin vanhemmissa korjauskäsikirjoissa kerrottiin, että suojarasva pitää poistaa. Ja mitä levyjä minä olen ostanut, niin niissä on ollut joku ruostesuoja-aine. Sitten kun poistan sen, levyn pinta ottaa muutamassa päivässä pientä ruostetta, ellen aja, eli ruostesuoja-aine se oli.
- Ja kerran minulla oli vähän käytetyt palat, mutta koska kuluneissa jarrulevyissä on aina reunoilla ruosteinen olake, se syö jarrupaloihin vastaavan kuopan. Katsastusmies antoi hylyn. Piti ostaa uudet palat ja uusintakatsastus, vaikka jarruarvot olivat olleet loistavat.
- Ja vaikka etujarrut eivät vaadi jarrumännän kiertämistä sisäänpainaessa, tuolla työkalulla saa männät helpoiten sisään paksuja paloja ja levyä varten.
- Ja pelkkä polkimen painaminen ilman, että moottori olisi käynnissä eli jarrutehostin toiminnassa, ei tahdo jaksaa poistaa välystä, jota edelläolevia vaihdettaessa on syntynyt.
Näillä menetelmillä minä olen päässyt viimeksikin 7% eroon vasemman ja oikean pyörän jarrutusvoimassa, kun sallittu on 30%. Entäs sinä?
Lainaus käyttäjältä: shamrock - maaliskuu 31, 2024, 14:53:57Lainaus käyttäjältä: velihukka - maaliskuu 31, 2024, 14:12:18Lainaus käyttäjältä: jarihki - maaliskuu 31, 2024, 13:15:46Toisaalta luulisi, että e85 puhdistaa kaiken.
Saattaapa hyvinkin olla, että juuri siksi meneekin tukkoon, kun etanoli irroittaa vuosien myötä kaiken tankkiin kertyneen möhnän, joka sitten tukkii sen pumpun imusukan.
Tuli itselle kanssa mieleen. Se todellakin putsaa kaiken, myös sen mitä et haluaisi. Aikanaan itsellä P11 alkoi oireilla noin neljännestankilla aivan kuin bensa loppuisi. Välissä sillä sai nilkuttaa asemalle kun juuri ja juuri jaksoi käydä. Sen imusihdin se tankista veti tukkoon, eihän tuohon muu auttanut kuin tankin pesu. Imusihdin se veti tukkoon aina pidemmässä ajossa, sitten kun aikansa oli sammuksissa niin moskat pääsi taas irtaantumaan siitä.
Lainaus käyttäjältä: tino45 - huhtikuu 09, 2024, 21:51:37Vaikken ihan loppuun asti uskokaan tähän, mutta kokeilin.
Pari viikkoa sitten ATF asetoni seos sisään. Asetoni valui samantien lorona ulos. toisella kerralla alkoi tulla öljyseosta tiputellen. Nyt on litra mennyt asetonia ja litra ATF. Ykkössylinteri on koko ajan pitänyt mönjät hyvin ja nyt on nelossylinterikin niin tiivis, että täytyy imeä loput mönjät yläkautta. Lieneekö irronnut niin paljon moskaa. että tukkinut renkaat. Olen pyöritellyt päivittäin kampiakselia. Seuraavaksi starttimoottorilla loput mönjät ylös, öljyt sisään, tulpat kiinni ja käyntiin.Ja käytän lämpimäksi, ettei tule liimaventtiili-ilmiötä(kuten syksyllä renkaan vaihdossa). Uudet öljyt ja pakokaasutestiin ja katastukseen.
Lainaus käyttäjältä: Aramis - huhtikuu 08, 2024, 17:56:43Omassa N16 Almerassa on G11 sinivihreät nesteet. Kun vaihdan uudet nesteet, niin voiko huoletta käyttää G12+ punaista vaikka koneen sisään jäisi hiukan G11 nestettä?
Sivu luotiin 0.052 sekunnissa 17:lla kyselyllä.