Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Tuoreimmat viestit

#81
Datsun-Nissan-PMC / Vs: almeran laturin hihnan kir...
Viimeisin viesti käyttäjältä Almeraano - huhtikuu 13, 2024, 21:40:26
Hihnojen vaihtoa N15 Almeraan. HB 1.6l 1997.

Tapahtuukohan ohjaustehostimen hihnan irroitus tässä eri tavalla kuin N16:ssa?

Löysin kyllä pitkän kiristyspultin (ja sen lukitsinmutterin) mutta löysättyäni ne, en saanut hihnapyörää liikkumaan. Onkohan tässä vielä joku lukituspultti jossain kohtaa?
#82
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Bensa Tino männänrenkaat l...
Viimeisin viesti käyttäjältä tino45 - huhtikuu 13, 2024, 19:54:31
Liimaventtiilikysymys. Syksyllä tosiaan onnistuin saamaan liimaventtiilin, kun pihalla siirsin autoa.
Entä nyt, kun starttimoottorilla pyöritän seosta pihalle. Tuleeko sama ongelma. Ja vaikuttaako, onko jo öljyt laitettu takaisin vai ei. Ei viitsisi taas kaasu pohjassa puolta minuuttia käynnistää savupilven kera.
#83
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Almera jarrulevyt
Viimeisin viesti käyttäjältä shamrock - huhtikuu 13, 2024, 13:26:44
Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 13, 2024, 00:14:56- Näin se ainakin vanhemmissa korjauskäsikirjoissa kerrottiin, että suojarasva pitää poistaa. Ja mitä levyjä minä olen ostanut, niin niissä on ollut joku ruostesuoja-aine. Sitten kun poistan sen, levyn pinta ottaa muutamassa päivässä pientä ruostetta, ellen aja, eli ruostesuoja-aine se oli.
- Ja kerran minulla oli vähän käytetyt palat, mutta koska kuluneissa jarrulevyissä on aina reunoilla ruosteinen olake, se syö jarrupaloihin vastaavan kuopan. Katsastusmies antoi hylyn. Piti ostaa uudet palat ja uusintakatsastus, vaikka jarruarvot olivat olleet loistavat.
- Ja vaikka etujarrut eivät vaadi jarrumännän kiertämistä sisäänpainaessa, tuolla työkalulla saa männät helpoiten sisään paksuja paloja ja levyä varten.
- Ja pelkkä polkimen painaminen ilman, että moottori olisi käynnissä eli jarrutehostin toiminnassa, ei tahdo jaksaa poistaa välystä, jota edelläolevia vaihdettaessa on syntynyt.

Näillä menetelmillä minä olen päässyt viimeksikin 7% eroon vasemman ja oikean pyörän jarrutusvoimassa, kun sallittu on 30%. Entäs sinä?

Sulla on katsastusmies ylittänyt valtuutensa, haluaisin nähdä katsastustodistuksesta millä lauseella perusteli tuon hylkäyksen. Itsellä kun sattui tulemaan yhdessä kaupassa uudet levyt, vaihdoin ne viime katsastukseen paloja vaihtamatta. Ero jarruvoimassa 0%, käsijarrusta ei saatu lopullista lukemaa kun ei pysynyt dynolla.
 
#84
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Almera jarrulevyt
Viimeisin viesti käyttäjältä mies51 - huhtikuu 13, 2024, 00:14:56
- Näin se ainakin vanhemmissa korjauskäsikirjoissa kerrottiin, että suojarasva pitää poistaa. Ja mitä levyjä minä olen ostanut, niin niissä on ollut joku ruostesuoja-aine. Sitten kun poistan sen, levyn pinta ottaa muutamassa päivässä pientä ruostetta, ellen aja, eli ruostesuoja-aine se oli.
- Ja kerran minulla oli vähän käytetyt palat, mutta koska kuluneissa jarrulevyissä on aina reunoilla ruosteinen olake, se syö jarrupaloihin vastaavan kuopan. Katsastusmies antoi hylyn. Piti ostaa uudet palat ja uusintakatsastus, vaikka jarruarvot olivat olleet loistavat.
- Ja vaikka etujarrut eivät vaadi jarrumännän kiertämistä sisäänpainaessa, tuolla työkalulla saa männät helpoiten sisään paksuja paloja ja levyä varten.
- Ja pelkkä polkimen painaminen ilman, että moottori olisi käynnissä eli jarrutehostin toiminnassa, ei tahdo jaksaa poistaa välystä, jota edelläolevia vaihdettaessa on syntynyt.

Näillä menetelmillä minä olen päässyt viimeksikin 7% eroon vasemman ja oikean pyörän jarrutusvoimassa, kun sallittu on 30%. Entäs sinä?
#85
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Bensa Tino männänrenkaat l...
Viimeisin viesti käyttäjältä tino45 - huhtikuu 12, 2024, 19:15:59
2004 vm. 240tkm. vei viime kesään asti kohtuullisesti 0.4l/1000km, syksyllä vei 0,7. tai sitten syksyllä mittasin väärin. starttimoottorilla puski kakkossylinteristä paljon enemmän kuin muista. vaikka aika tasaisesti lorottelin muihin sylinteriin.  paitsi ykkössylinteriin vähemmän kuin muihin, koska tuntui pitävän paremmin.  Auto on muuten tosi hyvässä kunnossa. Jos saan öljynkulutuksen entiseen puoleen litraan, ajelen vielä vuosia. Ei ruosteen häivääkään pellleissä, alustakin kohtuu hyvä.. Tutulla on Micra viistoperä yli 10v  vanhempana, joten tämähän on nuorikko siihen verrattuna
#86
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Onko micrassa ohjaustehost...
Viimeisin viesti käyttäjältä toukopouko - huhtikuu 12, 2024, 12:48:16
Pitääköhän olla jonkun Nissanin apurunko vai voiko tiputtaa esim VAG-konsernin apurungon  ;D

Ohjausakselin boori taisi olla eri kokoinen tehostettu vs tehostamaton joten rattipylvästäkin saattanee joutua vaihtelee.
#87
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Primera P12:n vedottomuus-...
Viimeisin viesti käyttäjältä Jakopää - huhtikuu 12, 2024, 12:47:49
Lainaus käyttäjältä: shamrock - maaliskuu 31, 2024, 14:53:57
Lainaus käyttäjältä: velihukka - maaliskuu 31, 2024, 14:12:18
Lainaus käyttäjältä: jarihki - maaliskuu 31, 2024, 13:15:46Toisaalta luulisi, että e85 puhdistaa kaiken.

Saattaapa hyvinkin olla, että juuri siksi meneekin tukkoon, kun etanoli irroittaa vuosien myötä kaiken tankkiin kertyneen möhnän, joka sitten tukkii sen pumpun imusukan.

Tuli itselle kanssa mieleen. Se todellakin putsaa kaiken, myös sen mitä et haluaisi. Aikanaan itsellä P11 alkoi oireilla noin neljännestankilla aivan kuin bensa loppuisi. Välissä sillä sai nilkuttaa asemalle kun juuri ja juuri jaksoi käydä. Sen imusihdin se tankista veti tukkoon, eihän tuohon muu auttanut kuin tankin pesu. Imusihdin se veti tukkoon aina pidemmässä ajossa, sitten kun aikansa oli sammuksissa niin moskat pääsi taas irtaantumaan siitä.

Ei Primera P11 ole ulkoista suodatinta? Saman aikakauden Almerassa on ja se meni itselläni pari kertaa tukkoon.

Ei kuitenkaan jättänyt tielle ja oli helppo vaihtaa. :)



#88
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Bensa Tino männänrenkaat l...
Viimeisin viesti käyttäjältä Jakopää - huhtikuu 12, 2024, 12:37:45
Lainaus käyttäjältä: tino45 - huhtikuu 09, 2024, 21:51:37Vaikken ihan loppuun asti uskokaan tähän, mutta kokeilin.
Pari viikkoa sitten ATF  asetoni seos sisään. Asetoni valui samantien lorona ulos. toisella kerralla alkoi tulla öljyseosta tiputellen. Nyt on litra mennyt asetonia ja litra ATF. Ykkössylinteri on koko ajan pitänyt mönjät hyvin ja nyt on nelossylinterikin niin tiivis, että täytyy imeä loput mönjät yläkautta. Lieneekö irronnut niin paljon moskaa. että tukkinut renkaat. Olen pyöritellyt päivittäin kampiakselia. Seuraavaksi  starttimoottorilla loput mönjät ylös, öljyt sisään, tulpat kiinni ja käyntiin.Ja käytän lämpimäksi, ettei tule liimaventtiili-ilmiötä(kuten syksyllä renkaan vaihdossa). Uudet öljyt ja pakokaasutestiin ja katastukseen.

Mikä auto, paljonko ajettu, kuluttiko öljyä?

#89
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Almera N16 jäähdyttimen fl...
Viimeisin viesti käyttäjältä tikola - huhtikuu 12, 2024, 11:04:19
Muovi murtunut ja ottaa kiinni johonkin. Katso sinne konetilaan ei sitä täällä netissä osata arvailla ja tuo räminä pitäisi kyllä kenen tahansa silmään ja korvaan näkyä. Ei se mitään erikoistaitoja vaadi.

Ja hinta selviää sitten, eli onko siellä kiinnike irti, muovia katki tai jotain ihan muuta. Eli nollasta eurosta uusien osien hintaan, eikä tuossa mitään älyttömän kallista osaa tarvita vaikka koko flektin vaihtaisi.
#90
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Almera n15 lämmöt
Viimeisin viesti käyttäjältä tikola - huhtikuu 12, 2024, 11:01:15
Lainaus käyttäjältä: Aramis - huhtikuu 08, 2024, 17:56:43Omassa N16 Almerassa on G11 sinivihreät nesteet. Kun vaihdan uudet nesteet, niin voiko huoletta käyttää G12+ punaista vaikka koneen sisään jäisi hiukan G11 nestettä?

Täsmällisiin ainemalleihin en sano mitään, mutta itse olen toiminut niin, että olen ensin tyhjentänyt koko roskan - pistänyt pelkkää vettä tilalle. Ajellut viikon ja sitten uudenväriset aineet. Tämä ei ainakaan ole johtanut koskaan mihinkään ongelmiin vaikka olisi vaihdettu kokonaan toisiin väreihin.