Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Sunny N13 polttoainesuodatin tankissa.
« Uusin viesti kirjoittanut cedricfan eilen kello 08:46:53 »
Pohjaventtiili?

Puhdista se vanha suodatin bräkellä tms... eikö se oo sellainen verkko... ?

Ja töki vielä jollain pensselillä sen verkon reijät isommiksi ::)
Alppu, henkilö joka pesee kahvin suodatinpussitkin?

Se tankkiyksikön suodatin tulee yleensä pumpun/tankkiyksikön mukana.
Jonkin verran myynnissä myös irtonaisina, mutta eipä ole vielä tullut vastaan mitään taulukkoa, eli mittojen mukaan.
22
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Sunny N13 polttoainesuodatin tankissa.
« Uusin viesti kirjoittanut Alppuu eilen kello 00:58:01 »
Pohjaventtiili?

Puhdista se vanha suodatin bräkellä tms... eikö se oo sellainen verkko... ?

23
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Polttoaineen kulutuksesi?
« Uusin viesti kirjoittanut Alppuu eilen kello 00:35:17 »
espi, eihän tuo 9,96L E85 kulutus enää säästä juuri paljonkaan. Meidän Almeran kulutus 270000 km:llä on ollut 7,32L/100km ysiviitosta ja asutaan lähellä Hesan keskustaa eli ruuhka-ajoa ja kaupunkiajoa paljon mukana. Lapinreissuilla on päästy alle 6L.

Primera lienee suurempi ja painavampi, et voi tehdä suoraa vertausta.

24
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Datsun 100a käyntihärö
« Uusin viesti kirjoittanut Alppuu eilen kello 00:26:36 »
Motonetissä olisi edelleen saldon mukaan ne N10 Cherryn etuletkut, liekö sitten minkälaiset, mutta vaikka pitäisi mennä yrityksen ja erehdyksen kautta, niin ei sittenkään pahan hintaista.



25
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Datsun 100a käyntihärö
« Uusin viesti kirjoittanut Dolbydin Elokuu 17, 2018, 22:26:54 »
Laitoin nissanille kyselyä.

Mites tämän linkin letkut siis http://fi.helperformance.com/auto#kit_manufacturer=425&kit_model=709

Sopivatko ne datsun 100a:han? Tuossahan ei vissiin kaikkia letkuja ole, puuttuu juurikin ne lyhyemmät letkut edestä jotka tuntuu olevan ne vaikeimmat löytää.

Onko jotain väliä jos on teräspunosletkuja ja muoviletkuja molempia, vai onko paras olla kaikkien letkujen samaa sorttia?
26
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Polttoaineen kulutuksesi?
« Uusin viesti kirjoittanut espi Elokuu 17, 2018, 22:00:22 »
espi, eihän tuo 9,96L E85 kulutus enää säästä juuri paljonkaan. Meidän Almeran kulutus 270000 km:llä on ollut 7,32L/100km ysiviitosta ja asutaan lähellä Hesan keskustaa eli ruuhka-ajoa ja kaupunkiajoa paljon mukana. Lapinreissuilla on päästy alle 6L.

Ei E85:lla muutenkaan säästöjä saa, esim. tiheentyneet huoltovälit. Useita kertoja 10tkm vaihtoväleillä huoltomies ihmetellyt, kun pois tuleva öljy on lievästi punertavaa, eikä mustaa... En minä ainakaan säästöä tuolla hakea, jos hakis niin kannattais liisata pikkunen seatti ja ajaa kaasulla.

Ruuhka suomessa asutaan, tosin suomessa mitään ruuhkia ole, eikös ruuhka ole se että parina päivänä viikossa jonotat 15km matkaa 3h? Päivittäin työmatkaa kaupungissa kertyy ~30km, siihen tenavien kuskaamiset, jne, jne.. päälle, joten kaupunkia varmaan 75%, motaria 10% ja maantietä 15.

Jos tarkemmin kulutust katsoo, niin pakosarjakatin, etummaisen lambdan ja jakopäärempan jälkeinen kulutus on 9.2/100km viimeisen vuoden aikana.

Muistaakseni boksiin määritelty +24% rikastus (niin ecukin pärjää trimmeillään), tämän lisäksi on sitten erikseen lämmön mukaan säätyvä kylmäkäynnistys & kylmäkäynti rikastukset. Rikastukset tuli säädetty aikoinaan niin, että rimpulan sai -27 asteen pakkasessa yön jälkeen käyntiin ilman lämmitystä.

Katastus mies kommentoi keväällä päästöistä, ettei tällä itsaria saa tehty:)
27
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Datsun 100a käyntihärö
« Uusin viesti kirjoittanut nabco Elokuu 17, 2018, 20:22:45 »
Löytyisiköhän orkkisletkuja enklannin pojilta ihan hyllystä? hinta ei ainakaan älytön, lähettäisivät Suomeenkin.

http://nissangenuine.com/nissan/nissan-hose-brake-98-46201m0800/
28
Datsun-Nissan-PMC / Sunny N13 polttoainesuodatin tankissa.
« Uusin viesti kirjoittanut taneaho Elokuu 17, 2018, 19:22:35 »
Varaosaliikkeet ei tunne sunnyn tankissa olevaa pa-suodatinta. Tarjoavat vain sitä konetilassa olevaa ja letkuun asennettavaa yleismallia.
Siinähän on kiinteänä pohjaventtiilikin joka on tulossa eikä päästä bensaa läpi. Mitä teen kun merkkiliike ei tunne niin vanhaa autoa ?
29
Myydään / Vs: Nissan Cherry coupe 120A museorekisterissä
« Uusin viesti kirjoittanut valpas Elokuu 17, 2018, 17:05:15 »
Kolariauto ei ole ainakaan vielä myytävänä erikseen,jos museoauton ostaja on samalla kiinnostunut täydellisestä vara-autosta.Olen saanut 480 euron tarjouksen kolariautosta,jos jossainvaiheessa myyn sen erikseen.
Järkevästi ajateltu!
Tuon museoauton ostajan kannattaa ottaa ehdottomasti se toinenkin, ellei vaan aio jobata. Jobbaus aikeet tunnistaa siittä, että se toinen jää ottamatta. Varaosia, esim. tuo takalasi, ei ihan joka paikassa enää ole.
Jos ei kukaan N10 Coupesta kiinostunut sitä ota, niin mulle tulis molemmat. Tuommonen auto vaatii varaosia.
Mulla on yleensä aina kaks samanlaista, koska aion pitää ostokseni niin kauan kuin henki pihisee. Jobbari ei tarvi toista?
Joku asioita ymmärtävä, jolla tuommonen jo on, kaipaa sitä kolaroitua varmasti varaosiks. :)
Käyttövolvojakin on nyt kolme (kaks katsastettuna), ja yks kerrassaan liikenteessä.
30
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Datsun 100a käyntihärö
« Uusin viesti kirjoittanut Alppuu Elokuu 17, 2018, 15:56:18 »
Jaa niin, joka kulmaan. No ei se sitten niin paha ole. Katoin vähän hätäisesti.

Tarvinneeko kuitenkaan käyttöautoon? Radalle ja silleen?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10