Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Uusin viesti kirjoittanut Atomic tänään kello 13:52:43 »
Tänne vois heittää myös päivitystä pitkästä aikaa.

Löysin kaapistoista vanhan datsun badgen ja laitoin killumaan uusien avaimien kanssa samaan nippuun, pitää vaihtaa jossain vaiheessa vielä kaikki uudet lukot myös oviin, takaluukkuun ja bensaläppään:


Tilasin myös uuden MAC3 ahtopainesolenoidin jota voin ohjata Megalla sitten:


Forssan picknikistä tuli myös bongattua datsunin osia, löytyi mm. 1 eurolla etumaskin merkki:



Kerkesin pyöräyttämään konettakin jo pariin kertaan, mutta ei tule öljynpaineita.. Kävi ilmi että öljypumpusta puuttuu kokonaan releaf valven venttiili, kadonnut jonnekkin uudelleenrakennuksen yhteydessä, hohhoijaa.. No mutta onneksi ebaysta löysin uusia pumppuja jonka voisi pistää tilaukseen.
https://www.ebay.com/itm/IT-057-140-New-Engine-Oil-Pump-/332613395213?_trksid=p2349526.m4383.l4275.c1#viTabs_0

AC/DC tigi saapui myös puolasta, mukana tuli paljon eri täytelankoja, mm: Al Si, Al Mg, AISI 306, ja normi mild steelille sopivaa langaa. jokaista 0.5kg. Lisäksi pakettiin kuului varaosia ja eri kaasukuppeja ja pidikkeitä eri elektrodien kokoluokille. Elektrodejakin tuli mukana 1.6-2.0-2.4 mm halkaisijoilla kultaisella värityksellä ja punaisella. Eli AC ja DC käyttöön omat ja materiaalista riippuen.


Pakettiin kuului myös säädettävä hitsausmaski, paljon parempi kuin joku honkkarin halppismaski vaikka hinta oli sama. Pääpannan kiristysmekanismi aivan mahtava ja tuntuu päässä pehmeältä ja istuu hyvin. Säädöt toimii hyvin ja indikoi jos patteri lopussa. Maskissa myös rälläköintinappi.


Itse yksikkö on aika geneerisen mallin näköinen ja siitä löytyy kaikki säätönupikat, tuntuvat hyviltä ja selkeä englanninkielinen ohjeteksti jokaiselle:


Kahvan letkun pituus muistaakseni 7.5m, virran säätö onnistuu kahvasta suoraan. Koneesta pystyy kytkemään remotecontrollin päälle ja pois, sekä 2T/4T, tuntuu hyvältä kädessä


Ja lopuksi meikäläisen omat räkimiset ekaa kertaa 3mm paksuun harjoituspalaan, ei mitään negatiivista sanottavaa itse laitteesta tällä hetkellä, yllättynyt positiivisesti ja kokeillaan ehkä nyt viikonlopun aikana alumiiniin AC hitsausta.


Hintaa paketille tuli 770e kotiinkuljetettuna Puolasta alveineen päivineen, joten ei ollut kauhea konkurssi. Nyt paljon helpompi lähteä tekemään loppuun rosteripakoputkistoa sekä alumiinista imusarjaa  ;D
2
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Polttoaineen kulutuksesi?
« Uusin viesti kirjoittanut mikan tänään kello 10:25:44 »
Olen ajanut 110 tkm etanolilla ja säästänyt paljon rahaa. Minulla on aina ollut muutenkin 10 tkm:n öljynvaihtoväli ja öljyn väri on ihan normaali, joten mistähän se Espin auton öljyjen punoitus oikein tulee? Päästöt on leimalla erinomaiset, varsinkin sen jälkeen kun vaihdoin katin reilu vuosi sitten. Hieman vakiota vireisemmässä turbovehkeessä etanoli antaa tietysti paljon muitakin etuja. Ja ainahan asiaa voi perustella ekologiselta kannalta, kun bensaa palaa alle 2 litraa satasella.  ;)

t. Mika
3
Ostetaan / pa-suuttimet k11
« Uusin viesti kirjoittanut ikidrifter tänään kello 09:14:43 »
ostetaan pa-suuttimet micra -96 1.3L.
4
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Sunny N13 polttoainesuodatin tankissa.
« Uusin viesti kirjoittanut cedricfan tänään kello 08:46:53 »
Pohjaventtiili?

Puhdista se vanha suodatin bräkellä tms... eikö se oo sellainen verkko... ?

Ja töki vielä jollain pensselillä sen verkon reijät isommiksi ::)
Alppu, henkilö joka pesee kahvin suodatinpussitkin?

Se tankkiyksikön suodatin tulee yleensä pumpun/tankkiyksikön mukana.
Jonkin verran myynnissä myös irtonaisina, mutta eipä ole vielä tullut vastaan mitään taulukkoa, eli mittojen mukaan.
5
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Sunny N13 polttoainesuodatin tankissa.
« Uusin viesti kirjoittanut Alppuu tänään kello 00:58:01 »
Pohjaventtiili?

Puhdista se vanha suodatin bräkellä tms... eikö se oo sellainen verkko... ?

6
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Polttoaineen kulutuksesi?
« Uusin viesti kirjoittanut Alppuu tänään kello 00:35:17 »
espi, eihän tuo 9,96L E85 kulutus enää säästä juuri paljonkaan. Meidän Almeran kulutus 270000 km:llä on ollut 7,32L/100km ysiviitosta ja asutaan lähellä Hesan keskustaa eli ruuhka-ajoa ja kaupunkiajoa paljon mukana. Lapinreissuilla on päästy alle 6L.

Primera lienee suurempi ja painavampi, et voi tehdä suoraa vertausta.

7
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Datsun 100a käyntihärö
« Uusin viesti kirjoittanut Alppuu tänään kello 00:26:36 »
Motonetissä olisi edelleen saldon mukaan ne N10 Cherryn etuletkut, liekö sitten minkälaiset, mutta vaikka pitäisi mennä yrityksen ja erehdyksen kautta, niin ei sittenkään pahan hintaista.



8
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Datsun 100a käyntihärö
« Uusin viesti kirjoittanut Dolbydin eilen kello 22:26:54 »
Laitoin nissanille kyselyä.

Mites tämän linkin letkut siis http://fi.helperformance.com/auto#kit_manufacturer=425&kit_model=709

Sopivatko ne datsun 100a:han? Tuossahan ei vissiin kaikkia letkuja ole, puuttuu juurikin ne lyhyemmät letkut edestä jotka tuntuu olevan ne vaikeimmat löytää.

Onko jotain väliä jos on teräspunosletkuja ja muoviletkuja molempia, vai onko paras olla kaikkien letkujen samaa sorttia?
9
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Polttoaineen kulutuksesi?
« Uusin viesti kirjoittanut espi eilen kello 22:00:22 »
espi, eihän tuo 9,96L E85 kulutus enää säästä juuri paljonkaan. Meidän Almeran kulutus 270000 km:llä on ollut 7,32L/100km ysiviitosta ja asutaan lähellä Hesan keskustaa eli ruuhka-ajoa ja kaupunkiajoa paljon mukana. Lapinreissuilla on päästy alle 6L.

Ei E85:lla muutenkaan säästöjä saa, esim. tiheentyneet huoltovälit. Useita kertoja 10tkm vaihtoväleillä huoltomies ihmetellyt, kun pois tuleva öljy on lievästi punertavaa, eikä mustaa... En minä ainakaan säästöä tuolla hakea, jos hakis niin kannattais liisata pikkunen seatti ja ajaa kaasulla.

Ruuhka suomessa asutaan, tosin suomessa mitään ruuhkia ole, eikös ruuhka ole se että parina päivänä viikossa jonotat 15km matkaa 3h? Päivittäin työmatkaa kaupungissa kertyy ~30km, siihen tenavien kuskaamiset, jne, jne.. päälle, joten kaupunkia varmaan 75%, motaria 10% ja maantietä 15.

Jos tarkemmin kulutust katsoo, niin pakosarjakatin, etummaisen lambdan ja jakopäärempan jälkeinen kulutus on 9.2/100km viimeisen vuoden aikana.

Muistaakseni boksiin määritelty +24% rikastus (niin ecukin pärjää trimmeillään), tämän lisäksi on sitten erikseen lämmön mukaan säätyvä kylmäkäynnistys & kylmäkäynti rikastukset. Rikastukset tuli säädetty aikoinaan niin, että rimpulan sai -27 asteen pakkasessa yön jälkeen käyntiin ilman lämmitystä.

Katastus mies kommentoi keväällä päästöistä, ettei tällä itsaria saa tehty:)
10
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Datsun 100a käyntihärö
« Uusin viesti kirjoittanut nabco eilen kello 20:22:45 »
Löytyisiköhän orkkisletkuja enklannin pojilta ihan hyllystä? hinta ei ainakaan älytön, lähettäisivät Suomeenkin.

http://nissangenuine.com/nissan/nissan-hose-brake-98-46201m0800/
Sivuja: [1] 2 3 ... 10