Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Tuoreimmat viestit

#1
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Primera P12:n vedottomuus-...
Viimeisin viesti käyttäjältä Nugetti - eilen kello 23:08:18
"Hiustenkuivaaja" ei kuulosta normaalilta polttoainepumpun käyntiääneltä. Ei sitä normiautossa pitäisi kuulla muutakun kenties lyhyt surahdus virrat päälle laittaessa.

Jos polttaa öljyä, niin voi se kattikin olla tukossa.

Mutta mainitsit kuitenkin tuon nykimisen vilkun kera - tämä viittaisi siihen, että jo kertaalleen korjattu valojen maadoitus on ehkä irronnut ajotärinästä? Pultti löystynyt tms.
Ainakin tarkistamisen arvoinen juttu.
#2
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Primera P12:n vedottomuus-...
Viimeisin viesti käyttäjältä jarihki - eilen kello 21:36:20
Lainaus käyttäjältä: jarihki - huhtikuu 14, 2024, 21:36:42
Lainaus käyttäjältä: Reniki - huhtikuu 14, 2024, 12:25:54Joko selvis Primeran homma? Itellä oli katti täynnä tuhkaa, puhalsin paineilmalla ja painevedellä röörit auki ja taas kulkee.  8)

Perjantaina Pimppuun vaihdetaan polttoaineen syöttöyksikkö. Saa nähdä, mikä vaikutus vaihdolla on.

Tulin tänään Turust ja motarilla kiihdyttelin valon nopeudella. Outoa oli, että Pimppu nytkähteli, kun näytti kiihdytyksessä vilkkua. Takavalot on maadotettu.

Terkkuja Turun saaristosta mökiltä, jonne ajelin tänään innoissani, koska Pimppuun vaihdettiin tänään polttoaineen syöttöyksikkö + sen tiiviste. Vaihdosta ei valitettavasti ollut mitään hyötyä, koska sama tehottomuus ja lagaaminen jatkuvat edelleen. Lisäksi uusi yksikkö pitää melkoista ääntä: aivan kuin olisi hiustenkuivaaja takapenkin alla, kun moottori käynnissä. Ääneen tottuu.

Mitä mieltä tietäjät ovat teoriasta, jonka luin jostain P12-ketjusta: voisiko kampuran asentotunnistin olla syyllinen lagaamiseen? Jollain P12-kuskilla tunnistimen vaihto on auttanut. Takakontissa olisi pari tunnistinta.

Vikakoodeja ei ole tullut eikä OBD:käännäytä mitään vikakoodeja. Voisiko katti olla tiensä päässä? 60 tkm:n ajon jälkeen?

Kopioin tähän alle, mitä kaikkea Pimpulle on tehty viimeisten vuosien aikana. Saanut paljon rakkautta!

Pimperan huollot 2019–2024

- Polttoaineen syöttöyksikkö + tiiviste vaihdettu 19.4.2024 210 tkm
- Tuulilasi + sulat vaihdettu 9.4.2024 209 tkm (Incar redi)
- Ilmamassamittari puhdistettu 2.4.2024 209 tkm
- Ilmasuodatin vaihdettu 2.4.2024 209 tkm
- Etu- ja takajarrupalat 10.5.2023 190 tkm
- Ilmastointihuolto 4.1.2024 204 tkm (Lokalhuolto)
- Vaihteistoöljy vaihdettu 14.4.2022 170 tkm
- Sytytystulpat 28.9.2023 199 tkm
- Ilmansuodatin + raitisilmansuodatin 12.11.2023 201 tkm
- Moottoriöljy + suodatin 14.3.2024 207 tkm
- Jarruneste vaihdettu 10.5.2023 190 tkm
- Jäähdytysneste vaihdettu 10.5.2023 190 tkm
- Ohjaustehostimen öljy vaihdettu 10.5.2023 190 tkm
- Vesipumppu + termostaatti 10.5.2023 190 tkm
- Katalysaattori + lambdat + ilmamassamittari vaihdettu 16.2.2021 159 tkm
- Renkaanlaakerit vaihdettu kumpaankin akseliin 18.11.2021 167 tkm
- Etujouset ja etuiskarit vaihdettu 14.3.2024 207 tkm. (Diman)
- Sytytyksen kondensaattori vaihdettu isompaan (2,2 µF) 15.3.2022 170tkm
- Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu 15.3.2022 170 tkm
- Hihnat + kiristin vaihdettu 26.9.2022 182 tkm
- Takavaimennin ja keskivaimennin vaihdettu 9.10.2020 142 tkm
- Uusi akku Varta (D24) 60 Ah 4.1.2024. Vanha akku mökille (D15) 63 Ah 4.8.2021.
- FlexFuel-päivitys 21.3.2019 123 tkm


#3
Ostetaan / Vs: Datsun 180b 2d ht 77-79 81...
Viimeisin viesti käyttäjältä Mooses - eilen kello 12:47:22
Lainaus käyttäjältä: Ptt - huhtikuu 18, 2024, 18:54:02Datsun 180 B 1,8 automaatti. Katsastettu 8.7 2022. Ajettu 80 000 km. Ollut samalla omistajalla 40 vuotta. Jos kiinnostuneita, niin perunkirjoituksen jälkeen voidaan palata asiaan.
laitatko lisätietoa autosta.. Kiinnostaa kyllä
#4
Ostetaan / Vs: Datsun 180b 2d ht 77-79 81...
Viimeisin viesti käyttäjältä Dparts - eilen kello 12:04:27
Jos kaupat tulee, niin minulta löytyy oik.takalokasuoja 810 HT malliin, uusi, alkuperäinen,
varastopölyinen ja -naarmuinen.
Kuva ja osalista 810 tilpehööreistä täällä:
https://1drv.ms/f/s!AoVzLkIGuPH9hq1-qAmb7vpeNdiZEA?e=mH327r

Dparts
0500 7(0)6657
#5
Datsun-Nissan-PMC / Vs: almeran laturin hihnan kir...
Viimeisin viesti käyttäjältä Nugetti - eilen kello 00:10:47
N15 Almerassa jos haluaa ohjaustehostimen hihnaa säätää/vaihtaa, pitää löysätä sekä kiristimen lukitusmutteri että yksi isompi pultti, millä tehostin itsessään on kiinni.
Sitten vasta tehostin pääsee kääntymään. (Eli säätö sieltä pitkän pultin päästä toimii vasta, kun apulaite pääsee liikkumaan)

Tuo ylläoleva video kuvauksesta päätellen koskee automaattikiristimellä varustettua hihnapyörää, missä saa löysättyä hihnan kampeamalla kiristintä "auki" hihnapyörän keskipultin avulla.

EDIT: Eli tuossa kuvassa tuo kannake, nro 12, tehostajan kiinnityspultti menee sen alaosan läpi.
#6
Ostetaan / Vs: Datsun 180b 2d ht 77-79 81...
Viimeisin viesti käyttäjältä Ptt - huhtikuu 18, 2024, 18:54:02
Datsun 180 B 1,8 automaatti. Katsastettu 8.7 2022. Ajettu 80 000 km. Ollut samalla omistajalla 40 vuotta. Jos kiinnostuneita, niin perunkirjoituksen jälkeen voidaan palata asiaan.
#7
Ostetaan / Datsun 180b 2d ht 77-79 810
Viimeisin viesti käyttäjältä Mooses - huhtikuu 18, 2024, 10:40:48
Hakusessa olisi tuollainen auto, eihän niitä juuri ole mutta aina kannattaa yrittää 😁
#8
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Bensa Tino männänrenkaat l...
Viimeisin viesti käyttäjältä tino45 - huhtikuu 18, 2024, 07:33:52
Lainaus käyttäjältä: Jakopää - huhtikuu 18, 2024, 06:52:37Et kai ilman öljyjä meinaa pyöritellä?

No en. öljyt on sisällä ja olen startilla pyöritellyt. mutta nyt pysyy seos niin hyvin sisällä, että täytyy loput imeä jotenkin pois, kun ei ole paineilmaa tarjolla. Startilla ei tule kaikki pois.
#9
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Almera jarrulevyt
Viimeisin viesti käyttäjältä Jakopää - huhtikuu 18, 2024, 07:11:02
Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 13, 2024, 00:14:56- Näin se ainakin vanhemmissa korjauskäsikirjoissa kerrottiin, että suojarasva pitää poistaa. Ja mitä levyjä minä olen ostanut, niin niissä on ollut joku ruostesuoja-aine. Sitten kun poistan sen, levyn pinta ottaa muutamassa päivässä pientä ruostetta, ellen aja, eli ruostesuoja-aine se oli.
- Ja kerran minulla oli vähän käytetyt palat, mutta koska kuluneissa jarrulevyissä on aina reunoilla ruosteinen olake, se syö jarrupaloihin vastaavan kuopan. Katsastusmies antoi hylyn. Piti ostaa uudet palat ja uusintakatsastus, vaikka jarruarvot olivat olleet loistavat.
- Ja vaikka etujarrut eivät vaadi jarrumännän kiertämistä sisäänpainaessa, tuolla työkalulla saa männät helpoiten sisään paksuja paloja ja levyä varten.
- Ja pelkkä polkimen painaminen ilman, että moottori olisi käynnissä eli jarrutehostin toiminnassa, ei tahdo jaksaa poistaa välystä, jota edelläolevia vaihdettaessa on syntynyt.

Näillä menetelmillä minä olen päässyt viimeksikin 7% eroon vasemman ja oikean pyörän jarrutusvoimassa, kun sallittu on 30%. Entäs sinä?

Sulla on käynyt "tuuri". Olen käyttänyt vanhoja paloja levyjä vaihtaessa, jos niissä on reilusti pintaa. Viilalla tarvittaessa sipassut silmämääräisesti tasaiseksi
ja ajossa sitten pari kertaa tehnyt reippaamman jarrutuksen että asettuvat (katsoo tietty, ettei ketään ole esim. takana). Toimii.
Muutenkin jarrut tykkää kun niitä käyttää.   :D
#10
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Bensa Tino männänrenkaat l...
Viimeisin viesti käyttäjältä Jakopää - huhtikuu 18, 2024, 06:52:37
Lainaus käyttäjältä: tino45 - huhtikuu 13, 2024, 19:54:31Liimaventtiilikysymys. Syksyllä tosiaan onnistuin saamaan liimaventtiilin, kun pihalla siirsin autoa.
Entä nyt, kun starttimoottorilla pyöritän seosta pihalle. Tuleeko sama ongelma. Ja vaikuttaako, onko jo öljyt laitettu takaisin vai ei. Ei viitsisi taas kaasu pohjassa puolta minuuttia käynnistää savupilven kera.

Et kai ilman öljyjä meinaa pyöritellä?