Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Automaatti-Almeran lämmityslaitteen säätimen valot pimeän
« Uusin viesti kirjoittanut Unissani tänään kello 17:09:56 »
Itse itselleni vastaten: oli varmaan vaan kontaktivika, koska liittimet irroitettuani ja uudelleen kytkettyäni valot palavat taas normaalisti.
2
Datsun-Nissan-PMC / Automaatti-Almeran lämmityslaitteen säätimen valot pimeän
« Uusin viesti kirjoittanut Unissani tänään kello 13:16:04 »
Potilas on Almera 1.8 Acenta automaatti, automaatti-ilmastoinnilla. Ongelma: lämmityslaitteen säätimien valot pimeänä. Tutkin sulakkeet, en kyllä löytänyt kummastakaan rasiasta palanutta sulaketta, mutta en pystynyt selvittämään myöskään sitä, minkä sulakkeen takana nuo valot ovat. Sitten avasin paneelit, mutta sieltä taas en löytänyt polttimoita, jotka tältä palstalta löytyneiden ohjeiden mukaan ovat helposti vaihdettavissa. Olisko tietäjiä hereillä?
3
Datsun-Nissan-PMC / Vs: P12 Primeran ohjaus ravistaa ajoittain
« Uusin viesti kirjoittanut mies51 tänään kello 12:32:26 »
Jos et ota vielä vetoakseleita irti, kokeile seuraavasti: Löysennä vetoakselinpään mutteria pyörän ollessa maassa, jos aiot mahdollisesti irroittaa vetoakselin. Tunkkaa eturengas ylös, rengas pois. Vipua isolla meisselillä jarrupalan ja levyn välistä tai palan ja kelkan välistä, että saat molemmat palat irti levystä. Nyt levy pyörii herkästi ja voit tuntea, jos vetonivel tai pyöränlaakeri jumittavat vaihteen ollessa vapaalla. Nyt voit kokeilla vetonivelien kuntoa muutenkin.
Kokeile jarrulevyn pyörimistä ratti suorassa, sitten kokeile ratti käännettynä, onko jotain jumitusta tai nykimistä? Jos ratti suorassa ei ole, mutta käännettynä on, vika ulommassa vetonivelessä. Jos huonoa pyörimistä on ratti suorassa, vika pyöränlaakerissa, laakeri voiteeton ruostunut (mutta sen yleensä kuulee ajossa).
Jos päädyit epäilemään vetoniveltä, ei auta kuin ottaa pois navalta. Astia alle, jos otat vetoakselin irti vaihteistosta.

Muistaa kiristää ja lukita vetoakselinpään mutteri ja polkea jarrua ennen liikkeellelähtöä.
4
Datsun-Nissan-PMC / Vs: P12 Primeran ohjaus ravistaa ajoittain
« Uusin viesti kirjoittanut shamrock tänään kello 09:56:51 »
Vetoniveliä lähtisin ekana kattomaan. Omassa P11:ssä oli tuota ravistusta etenkin pienissä nopeuksissa ajoittain. Perinteisillä testeillä en saanut mitään jurinaa tms nivelistä esiin, joten en osannut niitä ekana epäillä. Vasta kun vetari oli autosta irti ja käsin pääsi kokeilemaan, ulompi nivel ei ollut suinkaan väljä, mutta sopivasti käännellen muuttui hetkittäin huomattavan jäykäksi.
5
Myydään / Sunny N13 1.6 12V 100e
« Uusin viesti kirjoittanut 120ZZZ tänään kello 09:33:42 »
3ovinen Sunny. GA16 12v koneinen. sähkökaasarilla.Kone lähtee käymään ja voi koeajaa. Lämppärinkenno rikki,ei voi ajaa kauas.Akku ja katalysaattori puuttuu.Vasen ovi-ikkuna rikki.
On kilvissä ja leima kylmä 04/-18.
Hinta 100e. Kuljetus onnistuu korvausta vastaan.
o4o-5367586 ja on turussa.
6
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Micran K11 moottorin maadoitusjohto
« Uusin viesti kirjoittanut mies51 eilen kello 19:01:22 »
Eikös se ole kuten yleensä autoissa eli seuraat akusta lähtien miinuskaapelia, mihin se päättyy, moottorin tai vaihteiston kylkeen. Miinuskaapelissa välillä maadoituskorva auton runkoon tai akunkengän luota lähtee toinen miinusjohto mahdollisesti auton runkoon.
7
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Nissan Navara automaatti
« Uusin viesti kirjoittanut Shamsa eilen kello 14:18:22 »
Joo, alkavaa ruostetta alustasta olen itsekin havainnut, mutta taitaa olla aikas yleistä näissä pick-up:eissa merkistä riippumatta...

Onko noin perusteellinen ruosteenpoisto välttämätöntä ennen massausta?

Se ruostuminen tahtoo jatkua muuten siellä massan alla jos ei poista kaikkea.
8
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Nissan Navara automaatti
« Uusin viesti kirjoittanut Jarzu eilen kello 13:56:51 »
Joo, alkavaa ruostetta alustasta olen itsekin havainnut, mutta taitaa olla aikas yleistä näissä pick-up:eissa merkistä riippumatta...

Onko noin perusteellinen ruosteenpoisto välttämätöntä ennen massausta?
9
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Qashqai sisätilan lämmitinjohdon läpivienti
« Uusin viesti kirjoittanut Shamsa eilen kello 11:23:25 »
Siellä on varmasti käyttämättömiä läpivientejä tulipellissä, että älä ihan heti ala poraamaan vaan tarkista ensin onko yhtään vapaata läpivientiä tai sellaista mistä mahtuu vielä sen sisähaaran viemään läpi.

Cedricfan kerkes ekana ;D
10
Datsun-Nissan-PMC / Vs: Qashqai sisätilan lämmitinjohdon läpivienti
« Uusin viesti kirjoittanut cedricfan eilen kello 11:22:10 »
Vanhempi J10 vai uudempi J11?
J11 on sama pohjalevy kuin X-Trail joten tuosta kannattaa aloittaa pähkäily:
https://www.defa.com/content/uploads/Finland-Downloads/Nissan-X-Trail-1.6-dCi-2WD-automat_manual-R9M-2014-.pdf
Sivuja: [1] 2 3 ... 10