Suomen Nissan-kerho

Vierasalue => Datsun-Nissan-PMC => Aiheen aloitti: Susihukka - Joulukuu 05, 2017, 15:22:42

Otsikko: Nissan X-trail 2.0 dCi (T31 2008-2012)
Kirjoitti: Susihukka - Joulukuu 05, 2017, 15:22:42
Moro!

Harkinnassa aikanaan auton vaihto ja yhdeksi vaihtoehdoksi on noussut 2008-2012 vuosimallinen X-trail. Neliveto on käytännössä pakollinen koska pitää ajaa metsäautoteitä, mutta Subaru Foresterin omistaneena toivoisin hieman kohtuullisempia käyttökustannuksia. Foresteri vei kyllä satasella vähemmän kuin X-trail, mutta huoltokustannukset nousivat varaosahintojen takia liian korkeiksi.

Miten sijoittuu X-trailin huoltokustannukset varsinkin varaosien suhteen? Kaikki nelivetoiset nyt maksavat enemmän, mutta kahden Pajeron ja yhden Foresterin jäljiltä toivo elää että Nissanissa olisi kohtuulliset hinnat.

Entäpä miten tekniikka tuntuu pelittävän? Youtubevideoiden osalta näyttäisi olevan riittävät maasto-ominaisuudet metsäautoteille, mutta hajoaako osia paljon ja onko jotain tyyppivikoja mitä kannattaisi välttää?

Kolmanneksi, tietääkö joku minkälainen hiukkassuodatin näissä on? Ymmärtämäni mukaan suljettu dpf ja oletettavasti egr kanssa? Joissain Mitsun Outlandereissa on ilmeisesti joku lisäainepussukkakin vielä dpf:n lisänä ruiskuttamassa jotain mömmöä sekaan ja se maksaa kanssa maltaita vaihtaa. Onko X-traileissa jotain tällaisia viritelmiä?

Toivottavasti joku jaksaa vastailla näihin ja mahdollisiin muihinkin kysymyksiin, sillä oikeasti kiinnostaisi tuon mallinen X-traili jonain päivänä  ;D
Otsikko: Vs: Nissan X-trail 2.0 dCi (T31 2008-2012)
Kirjoitti: Peetu30 - Joulukuu 07, 2017, 12:59:39
Terve, itselläni ollut kyseinen auto kohta kaksi vuotta ( pisimpään ollut auto ) , enkä luovu vähään aikaan. 2.0dci 4wd automaatti -08

Itse olen huoltanut ja mielestäni varaosat kohtuu hintaisia ja hyvin saatavilla. Pari tyyppivikaa on: takajarrusatuloiden liukutapit jumittuvat, mutta jos renkaan vaihdon yhteydessä käyttää auki ja rasvaa, niin ongelmaa ei ole.

Ei voi muuta sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen autoon. Kiinni ei ole jääty, vaikka huonoissa paikoissa on ajeltu, helppo kulkea sisään ja ulos, ajoasento hyvä, näkyvyys hyvä, kärry tulee perässä huomaamatta, kulutus normi seka ajossa n.9L/100km matka ajossa päässyt 7,1L/100km.
Kardaanin ristikkonivelet kuivuu ajan saatossa ja rupeaa täristään ajon aikana. Ristikkonivelet on merkkiliikkeen mukaan kiinteät ja pitäisi koko kardaani vaihtaa niiden rikoonnuttua, mutta pienellä iltapuuhalla vaihtuvat vajaan 50€ kustannuksella.

Käsittääkseni hiukkasloukku on suljettu systeemi, jonka puhdistus tapahtuu ajon aikana satunnaisesti. Itselläni pelannut moitteettomasti, vaikka 260tkm ajettuna.

Otsikko: Vs: Nissan X-trail 2.0 dCi (T31 2008-2012)
Kirjoitti: Susihukka - Joulukuu 07, 2017, 17:56:01
Pieni pikkuhuolto ei minua pelota, tullut kyllä reenattua mettäkoneitten kanssa sitä remontin tekoa :D Onko siellä kardaanin kieppeillä mitään rasvanippoja mistä sais ruutattua rasvaa sekaan vai onko vaan otettava irti suosiolla? Mut jos ei ton enempää keksi tyyppivikoja niin aikas hyvältä vaikuttaa!

Onko muuten mitään tietoa maavarasta? Sinänsä vois harkita öljypohjan metallista suojaa, mutta muuten ei taida pohjapanssareita löytyä.  Sinänsä voi olla turha turvatoimi, mutta työkseni kun ajelen metsäautoteitä niin voi siinä omat hyvät puolensakin olla ;) Totta kai renkaillakin voi pikkuisen nostaa maavaraa mutta ilman korotuspalikoita ei kyllä ihmeitä saa lisää ja kalliiks tulisi hommata korotuspalikat ja uudet renkaat... Ei sillä nyt ihan metsään ole tarkoitus tieltä kuitenkaan ajaa.