Suomen Nissan-kerho

Vierasalue => Datsun-Nissan-PMC => Aiheen aloitti: supermajor - Marraskuu 24, 2017, 11:32:18

Otsikko: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: supermajor - Marraskuu 24, 2017, 11:32:18
Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: BLLand - Marraskuu 24, 2017, 15:26:39
Lämpötilantunnistin?

Onkohan tuossa mallissa kuten A32:ssa jäähdytinnesteen lämpötilan tunnistinanturi
valvontatunnistinanturin vieressä?
Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: supermajor - Marraskuu 24, 2017, 17:18:07
Lämpötila-anturit on vaihdettu. Tällänen ketju ollut asiasta ennen, mutta mikä on mötikkä kaasulapaä vieressä? http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=16044.0
Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: Whee - Marraskuu 24, 2017, 17:54:46
Tyhjäkäynninsäädin
Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: supermajor - Marraskuu 24, 2017, 18:44:49
Onko sama kuin tyhjäkäyntimoottori. Mistä saa ja mihin hintaan?
Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: datsunpower - Marraskuu 24, 2017, 20:19:02
Ne tyhjäkäyntimoottorin ja kanavat voisi koittaa putsata ensimmäisenä. Sen moottorin on jotenkuten toimittava jos autossa on kuitenkin normaali tyhjäkäynti lämpimällä koneella.


Siihen alumiini osaan näkyy tulevan nestelinjatkin, ovat joko kaasuläpän lämmitystä varten tai sitten siellä on vahapanos korottamassa kylmän moottorin tyhjäkäyntiä.
Yleensä kylmän moottorin tyhjäkäyntiä ei korota tyhjäkäyntimoottori tai solenoidi vaan lisäilmaluisti joka toimii sähkö- tai nestelämmitteisesti.


Aikoinaan niitä sähkölämmitteisiä lisäilmaluisteja meni S13 korisissa SX:sissä tiettyyn ikään tultuaan.
Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: GT Primmu - Marraskuu 26, 2017, 10:10:46
Kannattaa putsata myös kaasuläppä samalla.
Tyhjäkäyntimoottori maksaa ihan tolkuttomasti, eka kannattaa ottaa vanha pois ja putsata, niin ja se tyhjäkäyntimoottori on kaasuläpän alapuolella muistaakseni...
 http://nissan4u.com/parts/maxima/el_ca33/2000_6/type_6/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/
Osa nro 12

Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: Timppa - Marraskuu 26, 2017, 10:27:15
Meillä ajossa a33 2.0 jossa sama vika jo ostaessa joutuu kaasua pitään kylmänä noin 30s mut sen jälkeen pelaa normaalisti ei haittaa meidän käytössä yhtää ;D tarina kertoo että ois tyhjäkäyntimoottori menny aikanaan ja polttanu poksista jotain siksi ei pelaa kylmänä vaikka on vaihettu uusi tyhjäkäyntimoottori ???  Ei toki tarvi huudattaa kylmänäkää riittää ku 1000 kiekkaa pitää kaasulla :) mä en näistä uudemmista tiedä kyllä mitään kuhan lakkaa käymästä nii roskiin ja kasari datsunia tallista tilalle ;D toki ei oo muuttunu miksikään kohta parissa vuodessa :)
Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: BLLand - Marraskuu 26, 2017, 15:52:15
Minulla ollut 5 vuotta a32 2.0 Maxima ja samantyyppistä vikaa viimeisen parin vuoden aikana.
Jos auto on ollut lohkolämmittimessä niin yleensä käynnistyy ilman että avittaa kaasulla käynnistyksen jälkeen.
Mutta usein joutuu muutaman sekunnin painamaan jalalla kaasua että jää käyntiin.

Auto on ´97 ja ajettu 507tkm
Otsikko: Vs: Maxima 2000 A 33 3.0 ei jää käyntiin kylmänä, missä vika?
Kirjoitti: Shamsa - Marraskuu 26, 2017, 21:49:45
Ne tyhjäkäyntimoottorin ja kanavat voisi koittaa putsata ensimmäisenä. Sen moottorin on jotenkuten toimittava jos autossa on kuitenkin normaali tyhjäkäynti lämpimällä koneella.


Siihen alumiini osaan näkyy tulevan nestelinjatkin, ovat joko kaasuläpän lämmitystä varten tai sitten siellä on vahapanos korottamassa kylmän moottorin tyhjäkäyntiä.
Yleensä kylmän moottorin tyhjäkäyntiä ei korota tyhjäkäyntimoottori tai solenoidi vaan lisäilmaluisti joka toimii sähkö- tai nestelämmitteisesti.


Aikoinaan niitä sähkölämmitteisiä lisäilmaluisteja meni S13 korisissa SX:sissä tiettyyn ikään tultuaan.

Ja CA koneisista GTi saneista  >:(
Kokeilin aikanaan kolmella eri lisäilmaluistilla, ei toiminut yhdelläkään vaikka kaikissa oli resistanssi vielä tehtaan spekseissä ja piuhoihin tuli jännite. Luovutin ja patentoin katkaisijan venttiilille mikä korottaa tyhjäkäyntiä kun ilmastoinnin käynnistää  ;D