Suomen Nissan-kerho

Vierasalue => Datsun-Nissan-PMC => Aiheen aloitti: JarQ - Lokakuu 01, 2012, 17:48:45

Otsikko: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Lokakuu 01, 2012, 17:48:45
Eli apua kaipaisin. Minulla on 1990vm bensakoneella oleva kinkkukaappi. 80l tankki ja viimeisen tankkauskerran jälkeen n.400km ja tankki lähes tyhjä. edellisellä kerralla puolella tankilla ajoi lähes tuonverran.

-Bensa haisee vähän
-jarrua pumpatessa melkein sammuu sekä kylmällä koneella risteyksissä(välillä lämpimälläkin)
tyhjäkäynti heikko, kylmänä ei ollenkaan.
- laturihihna vinkuu kylmänä(vaihtokunnossa)
-laiska. pintakaasulla kulkee parhaiten
- nykii vähän vaikka uudet tulpat vaihdoin. Ennen nyki enemmän.
- putki vuotaa
+Uudet tulpat
+ilmanputsari

Eli ykskaks rupesi hörppäämään. onko todennäköisiä syitä mitä kannattaisi katsoa ? Kiitos

Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JohnWayne - Lokakuu 01, 2012, 19:43:13
Bensaputken vuoto todennäköinen. Metalliputki syöpyy muovikannakkeen alta. Aloita vuodon etsintä tankin päästä.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Cedricisti - Lokakuu 01, 2012, 20:37:36
Lainaus

-Bensa haisee vähän
-jarrua pumpatessa melkein sammuu sekä kylmällä koneella risteyksissä(välillä lämpimälläkin)
- putki vuotaa

Vuotaako jarrupääsylinteristä ilmaa imusarjaan?
Putken vuoto vaikuttaa jos ennen lambdaa.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Lokakuu 01, 2012, 22:38:08
Kiitos paljon vinkeistä, vähän tuo tuntuu tankinpuolelta haju tulevan, zekataan. ja tietämättömyyttäni kysyn. Miten/miksi jarrupääsylinteri on yhteyksissä imusarjaan ja millätavalla?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Tare - Lokakuu 02, 2012, 10:36:16
Alipainetehostimen kautta, (letku) imusarjasta  alipaine sinne kalvon koneen puolelle saadaan, jos kalvo vuotaa imee kone ylimääräistä ilmaa kaasuttimen ohi ja kone käy laihalla, ei vedä kunnolla ja sammuilee tyhjäkäynnillä.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Lokakuu 02, 2012, 19:27:18
Mitä minun kannattaisi tuolle tehdä. Tukin letkun niin heti toimi paremmin? Ja tankki ei vuoda. Eikä polttoaineputket. Vaikuttaako polttoainesuodatin tai tuo kalvovuoto kuinka oleellisesti polttoaineen kulutukseen. ? Onko muita paikkoja mitä kannattaisi katsoa ?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Tare - Lokakuu 02, 2012, 22:27:02
Vaikuttaa! Kaikki tukokset ja vuotokohdat vaikuttaa koneen toimintaan.
Etsit uuden jarrutehostimen tai -kalvon ja vaihdet sen paikoilleen, auttaa jo eteenpäin.
Sitten, kun olet saanut kaikki vuotokohdat selville ja tukittua...
Vaihdat polttoaine suodattimen uuteen. ja..
Koneen sytytys ja kaasutin säätöihin, niin eiköhän se siitä kulutuskin ala laskea. :)
Lopuksi katsot, ettei mikään jarru laahaa, lisää aika paljon kulutusta, vaikka ei tuntuisikaan jarruttavan kulkua.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Cedricisti - Lokakuu 03, 2012, 03:58:01
Pidetäänpä faktat faktoina, ja vikakorjaukset kustannusjärkevinä.

Jarrutehostin vuotaa ilmaa imusarjaan = vaihda uusi koska helpoin
Pakoputkivuoto = hanki uusi pätkä tai tee itse ellei paikkaaminen ole helpoin = järkevin

Sytytys ja kaasuttimen säädöt nyt tuskin tässä ovat ne suurimmat murheet, korjaa edellä mainitut ensin, ja vasta sitten mietit sen 20 vuotiaan sotaratsun hienosäätämistä.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Lokakuu 03, 2012, 08:46:01
Se tässä vaan tuppaa ihmetyttämään kun tuo kulutus rupesi nousemään yhtä_äkkiä tankin täyteentankkauskerran jälkeen ja ei tuo kalvovuotokaan joka minulla on pitempään ollut ole lisännyt kulutusta näin oleellisesti. Auto vielä vähän pätskii putkesta kaasun höllätessä. Mutta katsotaan ne jarrut vaikka ensin ja etitään uutta jarrutehostinta. Mitä tuohon sytytykseen tulee niin mitä siihen kannattaisi uusia? 
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Timppa - Lokakuu 03, 2012, 10:03:46
kärjet jakajan kansi pyörijä tulpanjohdot ja tulpat ::)
vai onko tuossa jo käretön jakaja?
mulla oli -87 takapotku d21 pick up z20 koneella ja siitä ku sääti sytyksen ja kärkivälin kohilleen niin kulutus tipahti n.4L/100km mutta veihän se ennen säätöä 14,5L/100km nätisti tyhjänä ajellessa ;D eli ei mikään bensapihi ollu säädön jälkeenkään hyvällä kesäkelillä pääsi just ja justa alle kympin lukemiin ::) ;D
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Lokakuu 03, 2012, 14:59:41
Onko tuo sytkän täätäminen millanen homma, että pystyykö joku vähän osviittaa antamaan samoin kaasarin säädöille ? Eli säädetäänkö tuo tyhjäkäynnillä jotenkin virranjakajan runkoa kierittäen? ja tarviaako tuossa rojektissa irroittaa mitäänm jossain puhuttiin alipainehommeleista. ei ole ikinä sähköpuolelle tarvinnut koskea muuta kuin kaksipyöräisissä niin vähän tietovajausta asiasta. :)
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 04, 2012, 20:25:22
Kellään tietoa seoksensäädöstä? Taitaa olla se ruuvi kaasarin kupeessa mikä "pyörii tyhjää", eli pitääkö suojakuppi/lukitusklipsi irrottaa vai pitääkö ruuvia painaa samalla kun kääntää? Vai vaatiko jonkun erikoisavaimen?

Virranjakaja putsattiin ja pyöriteltiin jakajan säätöä jonkun aikaa, ei homma muuttunut oikeen mihinkään suuntaan. Tosin ei ollut ajoituslamppua messissä. Jakajan kansi ja pyöriä olivat kyllä melkosen hapettuneita.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: matti43 - Marraskuu 05, 2012, 01:11:39
Tankkasitko oikeasta letkusta, ettei vain sattunut etanooliletku
käteen, kun tankkasit? Ja jätä ne säätöhommat sellaisen käsiin, joka
tietää,mitä tehdä.
Matti ruotsista.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 05, 2012, 09:15:15
autonasentajan kanssa hommaa tehtiin, voisit sinäkin ruotsinmatti jättää vastaamatta jos ei mitään järkevää sanomista ole.. minulla kun ei mitään manuaalia ole tuosta autosta niin kysyisinkin tuota seoksen säätöä. Onko se tuossa kaasarin kupeessa, asiasta jotain tietävät ?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Timppa - Marraskuu 05, 2012, 09:20:06
käsittääkseni seoksen säätö ei vaikuta ku tyhjäkäynnillä eli ei vaikuta ratkasevasti kulutukseen ::)
bensanpinta kannattaa tarkistaa ettei vaan kaasutin uita yli sillon rupee soppa kelpaan ::)

ja ilman ajoituslamppua et saa syttyä kohilleen..
eli kannattaa lampun avulla kattoo se sytytys vaikuttaa erittäin paljon vetoihin ja kulutukseen vaikka käviski nyt normaalisti tyhjäkäyntiä ym.

ennakko on muistaakseni 10 astetta ja alipaineletku irroitettuna ja tukittuna ::)
itellä oli sillon pirun myöhäsellä z20 koneessa sytkä ku hörppi nätillä ajolla sen 14L/100km ja ei oikeestaan ollu vetoja kaasunpuolenvälin jälkeen sen kummemmin ku kaasupohjassakaan ::)
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 05, 2012, 09:54:03
Kiitti timppa, tuo ennakkokin piti kysyä mutta laitoitkin jo tuohon.. jännää oli se kun sytytys oli selvästi myöhässä ja laitettiin vähän aikaisemmalle niin rupes kiertämään ja toimiin hyvin. Sittenkin putsattiin hapettumat virranjakajan kannesta ja pyörijästä niin muuttu vaan huonompaan suuntaan ja sytytyksen säätökään ei enää auttanut  ;D ratkaiseva tekijä minulla on varmaan tuo jarru/alipainetehostimen vuoto. Hänkin sen ensin uuden ja eiköhän tuo sitten sytkän säädön jälkeen älä rokkaamaa. Vielä jos seoksen säädöstä löytyisi neuvoja niin Good.  Palaillaan sitten takaisin asiaan jos vika ei meinaa hellittää :)
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: matti43 - Marraskuu 05, 2012, 10:22:44
JarQ vastasi ystävällisesti.
autonasentajan kanssa hommaa tehtiin, voisit sinäkin ruotsinmatti jättää vastaamatta jos ei mitään järkevää sanomista ole..

Siihen ei autonasentaja auta, jos sinä tankatessa tankkaat väärästä letkusta. Tulee vain
etanooli ensimmäisenä mieleen, kun kulutus yhtäkkiä nousee puolella. Mutta tarkista se
polttoaineen korkeus, niinkun Timppa kirjoitti. Ja vaihda virranjakajan kansi- ja pyörrin.
Seoksen säätö ei vaikuta kulutukseen. Niin ja seosruuviin pitää olla erikoismeisseli.
Ystävällisesti Matti ruotsista.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Timppa - Marraskuu 05, 2012, 10:31:00
juu ja kannattaa se kärkivälikin ensin säätää oikeaksi ennen kuin sytkän säätää :) vai oliko tuon ikäsessä vielä kärjellinen sytkä? :-? mulla ainakin oli vielä kärjellinen sytkä z20 koneessa auto oli -87 ::)
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 05, 2012, 19:31:24
On juu kärjellinen sytkä.. ja tuota yritinkin tarkoittaa että onko erikoisavaimella käännettävä.. miten tuo etanooli vaikuttaa sitten, jos on mennyt tankkiin. En itse silloin tuota tankannut  :-/
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: matti43 - Marraskuu 05, 2012, 22:51:22
Se vaikuttaa siten, että siinä on noin 35% pienempi energiamäärä,
niin sitä pitää antaa enemmän, että saadaan potkua koneeseen.
Matti ruotsista.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: take - Marraskuu 06, 2012, 17:37:06
Etanoliletku on kyllä sininen väriltään joten ei kait se nyt ihan herkästi sekaisin mene? Eikä vieläkään löydy kovin monelta huoltoasemalta. Tai no, tiedä sitten, onnistuu jotkut dieseliäkin tankkaamaan bensa-autoihin.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: OH2KV - Marraskuu 06, 2012, 22:59:06
Ja kai jarrujen toiminta on tarkistettu, laahaava jarrukin lisää kulutusta kohtuuisolla prosentilla. Kärkien ja sytkän säätö, bensanpinnan tarkistus, kaasuttimen putsaus.

Palanut venttiilikin voisi olla syyllinen, puristuspainemittauksella saa lisää osviittaa vianhakuun.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 07, 2012, 21:04:45
Jarrut on katsottu ja oikeeta bensaa on laitettu tankkiin. venäjällä ollaan kaikki autot tankkailtu vuoskaudet samalla asemalla ja samasta säiliöstä, kun tässä rajan pinnassa asustelen ja kaikki muutkin toiminut moitteetta, siellä tuskin etanoolia tunnetaankaan :D se suljettakoon pois.. Tilailin eilen virranjakajankannen, pyörijän, tulpanjohdot, katkojan kärjet ja uuden jarrutehostajan kun vanha vuoti, ja moniurahihnan ja laturin hihnan kun sekin vinku ja olivat kummatkin niin kuluneet.. noilla uskoisin ongelman ratkeavan.. eilen myös säädin mututuntumalla sytkää, Virranjakajaa JOPA 1.5cm (pyörittämällä) aikaisemmalle = tyhjäkäynti parani, vastaa kierroksiin nopeasti, tottelee kaasuun ihan eritavalla kiihyttäessä, eikä bensanhajua/paukkumista putkesta enään lähde.. tais syy selvitä. vielä laitan ensviikolla kaikki sähköt, hihnat ja alipainetehostimen uusiksi jos tarviaa ja korjaamolta kävin hakemassa tiedot ennakoista ja katkojan kärkivälistä niin saa sitten ihan viimosenpäälle säädöt ainakin sähköpuolelta kuntoon ja muillekkin tiedoksi: kun timppa tuota sytytysennakkoa muisteli niin se on 5 astetta.  Ihme on jos noilla ei kulutus ala laskea.. Nöyrät kiitokset kaikille jelpanneille ja taas sai tyhmä pää lisää tietoa noista vekottimista ja niiden säätelystä, Ja palaillaan taas palstalle jos kysymistä löytyy 8-)
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 24, 2012, 02:15:30
Nyt tuli vaihettua koneeseen tulpan Johdot, v-j kannen, pyörijän ja katkojan järjet sekä hihnat ja korjaamon setä tulosti minulle vielä kaikki sytytysennakot ja kärkivälit lapulle ylös ja nekin säädetty.
myös jarrutehostajan ostin purkaamolta ja taitaa siinäkin olla alipaine vuoto vaikka kyseinen vehje oli mukamas vaan 100tkm ajettu.. rytkyttää samaan malliin. MUTTA startatessa ei lähtenyt käyntiin enään. tutkiskelin vähän ja huomasin että ei tule kipinää ei sitten yhtään koetin myös vanhoja osia takaisin.. noh ei niin ei. Ja huomasin mittaillessani että virta tulee akulta puolalle n. 12-14v mutta puolalta lähtee enään n. 6v auton virrat päällä= onko tuo puolan tarkoitus antaa noin vähän ulos vai hajosiko se? vähän googlettamalla selvisi että jollain kaverilla äkillisesti lisääntynyt polttoaineen kulutus johtui puolasta. toinen eri puola paikoilleen niin rupesi toimimaan. liekö itsellä sama homma? jotenkin ohmijutuilla tuon saa vissiin mitattua ?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 26, 2012, 16:01:32
Nyt tartteis kyllä fiksun neuvoa.. eli vaihdoin uudet virtapalikat ja näytti siltä että joku vanha petti uuden alta kun ei käyntiin lähde.. Puolalle tulee normi virta mutta puolalta ei lähde kuin jotain 3-6v ja muut arvot kohillaan ja useita puolia testattu. moottorin maajohto katsottu ja kunnossa. suurjännitejohto katsottu että virta menee läpi. mutta puolalta tuo virta ei jaksa lähteä eteenpäin. missä vika??
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: take - Marraskuu 26, 2012, 17:32:15
Säätäessä mennyt likaa katkojan kärkien väliin? Itsellä joskus käyny että liuskamitta ollut öljyinen kärkiä säätäessä ja sitten ei lähde, ei edes lupaa. Koetapa puhtaalla paperinpalalla hieraista. Vaikkapa sanomalehden kulmasta otat palasen ja pistät kärkien väliin ja kierrät konetta niin että kärjet sulkeutuu. Sitten pari hieraisua.

Kondensaattori voi myös olla tiensä päässä. Onko virranjakajan sisällä kärjille menevä johto ehjä ja kiinni?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 26, 2012, 22:11:43
hieraisin kärkien välit että ei pitäisi olla niissä mitään. ja tuon johdonkin varmistin kärjille.. jos sitten kokeilisin uutta kondensaattoria jos se olisi syypäänä ongelmaan..  :-/

 ja minullakin oli välillä mankka päällä.. Toiselta foorumilta luettua=
Entises taunukses pidin joskus virtoja päällä kun kuuntelin mankkaa jä sen jälkeen katos kipinä. Syynä oli se kun virta oli ollu päällä ja kärjet kiinni -> ne oli kuumennu ja se muoviosa joka seuraa nokkia oli sulanu pois.. <--- Mitä muoviosaa hän mahtaa tarkottaa?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 28, 2012, 11:48:20
Entä osaako joku sanoa mitä nuo kaksi johtoa on virranjakajan kyljessä ja onko toinen niistä maajohto ja toinen näyttäisi olevan yhteydessä konkkaan ? Konkka on jakajan sisällä 2 johtoa toinen kärjille ja toinen virranjakajan kylkeen menevälle johdolle mutta mihin siintä. Onko tuo maa ? Auto seisoo pihalla ja lunta sataa niin ei ole kiva käydä enään myöhemmin talvella tuota pihalla remppaa  :-/
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: take - Marraskuu 28, 2012, 16:59:24
Virranjakajan kylkeen tuleva johto tulee tietysti puolan miinusnavasta. Siitä pitää olla yhteys kärjille ja konkalle. Tietty voit kokeilla vetää uuden johdon puolan miinusnavan ja jakajan väliin. Jos on vaikka johto hapettunut väliltä. Niin ja sen läpiviennin siitä jakajan kyljestä sisään pitää tietysti olla eristetty!
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Datsun 140A Kirsikka - Marraskuu 28, 2012, 18:38:15
itellä oli juurikin sama ongelma -81 cherryssä. kulutus n.13-14l/100km, kiihdyttäessä yski ja pätki, ei käyny tyhjänä ollenkaan, paukutti pensaa putkeen, liekkiä putkesta yms.. eilen illalla vaihdoin puolan, katkojan kärjet, konkan ja pyörijän. 20e  makso uudet palikat ja nyt käy paremmin ku koskaan, vastaa loistavasti kaasuun, kiihdyttää tasasesti ja kulkee ku ihmisen ajatus! nyt ajanu n120km ja kulutus on siinä 7l/100km :)
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 28, 2012, 19:47:10
Kyllä tää alkaa itselläkin siltä näyttää että uusiksi pitää kaikki vetää jos ei vika älä löytymään.. Entä, mikä tuo puolan takana korissa oleva valkonen posliini palikka on missä kaksi johtoa joihin tulee virta ja sisällä jousi? Huomasin että se on haljennut kahtia :-?

Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Konzta_ - Marraskuu 28, 2012, 20:22:47
eikös se ole puolan etuvastus? ei varmaan toimi ihan toivotulla tavalla jos halki on  :o
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JohnWayne - Marraskuu 28, 2012, 21:05:13
Etuvastushan se on. Muistaakseni bilteman Suurtehosytytyspuolassa on samanlainen etuvastus posliinikikkareessa, menee melkein heittämällä paikalle. Etuvastuksen arvoista ei ole hajuakaan mutta oma Z24 lähti ton kanssa toimimaan. Hintakin oli jotain pari kymppiä.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 28, 2012, 23:54:50
Ihmekkös tuo sitten on kun ei toimimaan saa ei sitten millään. Ja Puolasta ei kunnon virtoja lähe. Kiitoksia vastanneille!! Toivottavasti vika olisi sitten siinä. Kipasen piakkoin hakemassa uuden ja jos tuon käyntiin saisi niin voi taas ruveta jatkamaan hienosäätöjä ja minimoimaan kulutusta.. mutta missäköhän välissä tuo vastus on, sillä kokeilin suoraan akulta virtoja Puolaan ja ei lupaillutkaan  :-?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 29, 2012, 12:36:11
Näyttää siltä että ei meinaa varaosia löytyä tähän kärjelliseen järjestelmään.mm konkkaa tai etuvastusta. Olisiko vaan helpompi muuttaa kärjettömäksi ? Mitä kaikkea siihen tarvitsen ja minkä auton järjetön järjestelmä tuohon käy/ onko valmiita paketteja missään? Tästäkin aiheesta varmaan jossain täällä  foorumilla..
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: cedricfan - Marraskuu 29, 2012, 13:58:26
Etuvastus on joko/tai-osa, sen toimiminen "huonosti" niin että vain kulutus lisääntyisi on melkoisen mahdottomuus. Ja uusia etuvastuksia saa ostaa tarvikeliikkeistä.
Konkka on jakajan sisällä pohjalevyssä? Silloin se on sama kuin 86-88 Micrassa. Ei siis lainkaan ihmeellisiä osia.
Menisin nyt kuitenkin ekana varmistamaan kärkivälin ja sytkän ajotuksen. Vielä kerran. Kärkiväli kosketuskulmamittarilla, se eliminoi akselin kulumat yms. Sytkä varmasti säädetty ohjeen mukaan strobolla? Eli alipaineletku oikein yms? Ja onko ennakko oikea myös kierroksilla?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Marraskuu 29, 2012, 19:25:02
paha tuota on mennä säätämään kun ei kipinää tule.. mutta kärjet on katsottu ja ajoitus suunnilleen kohallaan.   parista tarvikeliikkeestä kyselin niin ei löydy 2 johtoista konkkaa.. eikä ainakaan kyseiseen malliin tuota etuvastusta.. mutta pitää käydä se tarvikkeena hommaamassa ja koittamassa jos sitten löytyisi edes kipinä..  mistä muuten löydän tiedon, onko virranjakajan merkki hitachi vai ei. sille merkille ainakin myytiin freetechnicsillä kärjetöntä sytkä muutossarjaa..
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: take - Marraskuu 29, 2012, 23:45:41
Lainaus
Ihmekkös tuo sitten on kun ei toimimaan saa ei sitten millään. Ja Puolasta ei kunnon virtoja lähe. Kiitoksia vastanneille!! Toivottavasti vika olisi sitten siinä. Kipasen piakkoin hakemassa uuden ja jos tuon käyntiin saisi niin voi taas ruveta jatkamaan hienosäätöjä ja minimoimaan kulutusta.. mutta missäköhän välissä tuo vastus on, sillä kokeilin suoraan akulta virtoja Puolaan ja ei lupaillutkaan  :-?
No, sitten vika ei voi olla etuvastuksessa. olettaen että muistit kytkeä virran nimenomaan puolan + napaan. ::)

Nyt ei vastauksista käy kyllä ilmi joko koetit yhdistää sen puolan  miinusnavan jakajan siihen liittimeen joka menee kärjille+konkalle?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Timppa - Marraskuu 30, 2012, 07:32:08
kokeileppa säätää kärkiväli arvoja reilusti pienemmälle ::)
itelle käy joka kerta kärjellisessä sytyksessä niin jos menee sääteleen katoaa kipinä ja tulee vasta takasi ku pienentää kärkiväliä ;D ja toinen juttu uudetkin kärjet voi olla paskat kokemusta on että jos kus saa vain vanhoilla takaisin elvytettyä ::) uusissa siis on ollu jotain valmistusvikaa :-/
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: cedricfan - Marraskuu 30, 2012, 17:30:14
Kärjissä kuuluisi olla volframi tjsp pinta, niitä ei siis kannata hioa. Mutta ne tulisi putsata esim tenulla rasvasta, ja samalla voi karkealla paperilla putsata muut epäpuhtaudet. Ja karkea ei ole sama kuin santapaperi. Se laahain = pala joka käyttää kärkiä siinä akselilla on sitten syytä voidella. Kuivana saattaa kulua nopsaan, jolloin kärkiväli muuttuu. Ja kuetn sanoin, kosketuskulma kertoo kärkivälin oikeammin kuin (kaiken lisäksi rasvainen) rakotulkki.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Joulukuu 07, 2012, 10:47:22
Juu nytten rupes auto toimimaan, tais olla kärkiväli päässyt liian pienelle ja etuvastus palasina. Nyt uutta etuvastus, puola, suurjännitejohto, virranjakajan kansi, pyörijä, Konkka ja kärjet. Mutta ei tuo kulutus hellittänyt kuitenkaan.. tuntuisi joltain alipaine ongelmalta kun kaasua painaessa vasta pohjassa rupeaa kunnolla kiihtymään nykyinen jarrutehostin ei vuoda läheskään niin paljoa kuin vanha. Voikohan tuossa imusarjalta tulevassa alipaineletkussa tai virranjakajan alipainekellossa olla vika ? Kun sytkän säädin niin ei tuo letku tulpattunakaan muuttanut mitään. Tuota bensan pintaa en ole vielä katsonut.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Joulukuu 10, 2012, 14:52:49
Nyt vuodotkin saatu kuriin. Mutta tietääkö kukaan missä tuossa z24 on ryyppy ? Luulen että taitaa olla kokoajan päällä..
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: cedricfan - Joulukuu 10, 2012, 17:23:09
Siis rikastinläppä? Siinähän se on kiinteäkurkkuisessa kaasuttimessa ykköskurkun suulla. Sen mikä sitä ohjaa, näet kun kurkkaat lähteekö niiltä tienoilta on siellä 1) vaijeri = nappula kojelaudassa 2) pyöreä murikka johon tulee kaksi vesiletkua = moottorin lämpö 3) sähköjohto = bimetallikierukka, joka lämpeää kun autossa on sytkävirta päällä. Ja ilmanputsari pois niin näet onko tuo läppä kiinni kun kone on kylmä, ja auki kun se on lämmin.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JarQ - Joulukuu 11, 2012, 10:01:00
Pitänee tutkia, kiitoksia vinkistä ! Eipä ollu mitään käsitystä tuotosta toiminnasta. Automaattinen tuo kuitenkin on.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Timukka - Joulukuu 17, 2012, 17:23:11
Päivää! Kellään antaa vinkkiä kinkku kaapin temppuiluun. Starttaa normaalisti mut ei lähe tulille. Vika ilmeni kun auto oli käynyt hetken ilman avaimia kun olivat tippuneet virtalukosta lattialle. Sitten sammui eikä lähteny enää käyntiin. Bensaa tulee   normisti. tulpat,virtalukko,sytytysjohot,käret vaihettu. Kipinää tulee eli puola ja etuvastus tod. näk. ehjät. Auttakee!
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: take - Joulukuu 17, 2012, 17:51:16
Mitään käsitystä vuosimallista?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Timukka - Joulukuu 17, 2012, 18:23:09
Ai sori, -89
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Timukka - Joulukuu 17, 2012, 19:38:35
nyt on ukko jäässä mut auto läks käyntiin!!! Etuvastus oli sittekii palanu,nyt viel ennakot kohillee ja kovaa ajoa!!!
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: wokkikuski - Huhtikuu 09, 2013, 20:14:22
Missä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: Tero-75 - Huhtikuu 09, 2013, 22:34:09
Lainaus
Missä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)
Onko king kärjettömällä sytytyksellä? Joissain malleissa on ihan tyyppivikana että jakajan sisältä löytyvä ohjausyksikkö kärähtää ja oireilee juuri kuvaamallasi tavalla, eli kylmänä toimii mutta lämmettyään ei.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: wokkikuski - Huhtikuu 10, 2013, 09:28:26
Lainaus
Onko king kärjettömällä sytytyksellä? Joissain malleissa on ihan tyyppivikana että jakajan sisältä löytyvä ohjausyksikkö kärähtää ja oireilee juuri kuvaamallasi tavalla, eli kylmänä toimii mutta lämmettyään ei.

Kärkisytytyksellähän tämä  :-/
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: AkiH - Huhtikuu 10, 2013, 09:32:26
Voisi kuulostaa myös puolavialta.
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: JohnWayne - Huhtikuu 10, 2013, 20:27:42
Lainaus
Missä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)
Voisiko olla konkkavika kyseessä eli jakajan kondensaattori on mennyt?
Otsikko: Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
Kirjoitti: wokkikuski - Huhtikuu 18, 2013, 19:58:56
Vaihdoin konkan, kärjet ja puolan (kun huomasin siinä pienehkön öljyvuodon...) ja nyt toimii!
Kulutuksesta en vielä osaa sanoa...