Cedric

1983-87

Viimeinen Eurooppaan tuotu Cedric eli Y30-mallisarja tuli myyntiin 1983. Vinkkinä nuo tärkeät mallisarjatunnukset löytyvät auton valmistenumeron alkupäästä sekä rintapellin tietolaatasta. Koska autoja on meillä myyty vanhoista varastoista parikin vuotta jälkijunassa tulee vastaan usein "vääränikäisiä" autoja. Merkiksi vaihtui Nissan ja mallinimeksi Cedric, joko 2,8D tai 3,0-V6 merkinnöin. Bensakone uusi VG30E ruiskulla. Mainittakoon, että englantilaiset puhuvat Nissan-300C autosta. Farmari ei Suomen tuontiohjelmassa, joskin niitä on tehty täällä korinvaihtoina Venäläisistä Japanin suurlähetystön käytössa olleista autoista! Farmari-Y30 muuten jatkui tuotannossa Y31-Sedanin kanssa rinnakkain. Cedric-mallisarja elää Japanissa vieläkin, nyt on vuorossa jo viides Euroopassa näkemätön mallisarja. Kotimarkkinoilla Cedriciä on myyty myös nimellä Gloria, ja erona on ollut lähinnä koristelu. Suomessa Cedricin korvasi Laurel, ja paria vuotta myöhemmin Maxima syrjäytti Laurelinkin.

  • Japanissa: Cedric, Gloria