Bluebird

LM910Viimeinen takavetoinen BB. Bluebirdistä oli kehittynyt kansainvälinen menestys ja 1980 mallistoon esiteltiin jälleen päivitetty versio P910. Tekniikka oli ennallaan pienin parannuksin kehiteltynä. Datsunille perinteinen kuulamutteri- eli simpukkaohjaus oli vaihdettu hammastangoksi ja 910 oli muutenkin viritetty eurooppalaisempaan suuntaan. Nelivalojärjestelmä oli vaihtunut korin pintoja myötäileviin suorakaiteen muotoisiin valoihin kuten muissakin Datsuneissa samoihin aikoihin.

Selvimmin Datsun erosi eurooppalaisista kilpailijoistaan varustelullaan. Mallistoon kuuluivat neliovinen sedan, SSS-coupé ja farmari. Moottorivalikoimassa löytyivät perinteiset 1,6-, 1,8- ja 2-litraiset, kaikki L-sarjan nelosia. Suomen valikoimassa oli vain 1,8-litrainen 88 DIN-hevosvoimainen GL-malli. Vuonna 1981 esiteltiin kaksilitrainen 60 DIN-heppainen diesel. Datsunin valikoimassa oli ollut vain suuri diesel-malli Cedric, joten nyt oli tarjolla myös perheautoksi sopiva diesel.

KML910

 

  • 180B-Bluebird LM910 L18-moott 80-84
  • SSS-Coupé KML910 L18-T 80-84
  • Wagon-WMW910 L18 80-84


Dieselit:

  • Bluebird EL910 LD20-moott
  • Wagon-WEW910 LD20 81-84

WMLJ910Q