Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
NCF ry - Suomen Nissankerho

KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Moderointi ja ylläpito (Luettu 746 kertaa)
ひゃ く あ hyakuA sataA
NCF jäsen
Poissa

S12 rules Kerhotuotteiden
hoitaja Nihongu gakusee

Seinäjoki ETELÄ- Pohjanmaa !!
Sukupuoli: male
Moderointi ja ylläpito
01.03.2010 at 21:18:53

Olen käsittänyt, että mode ja ylläpito statuksen omaavat ovat foorumilla tavallaan  töissä ja hoitavat sivustoa (lue käyvät lähes päivittäin täällä). Olenko väärässä, meinaan vaan, että eräs tittelin omaava on viimeksi käynyt foorumilla pian 3 kuukautta sitten????? Epävarma
Sivun alkuun

Laivasto:Hyundai i30-08 1.6 brt kauppalaiva  N15-98 2.0 brt  S1-85 2.0 brt myynnissä S13-89 1.8T brt E10-75  1.0 brt museolaiva  VLB10-67 1.0 brt telakalla
http://www.facebook.com/?ref=home#/profile.php?ref  
IP kirjattu

Wildchild-
NCF jäsen
Poissa

Hollola
Re: Moderointi ja ylläpito
Vastaus #1 - 02.03.2010 at 00:14:27

Ei täällä moderointi pelaa vaikka se yksikin olisi päivittäin paikalla.

Sivun alkuun

Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä.

IP kirjattu

OH2KV
NCF jäsen
Poissa

Radioaktiivinen mopopoika

Kirkkonummi
Vastaus #2 - 02.03.2010 at 02:07:15

ひゃ く あ hyakuA sataA kirjoitti 01.03.2010 at 21:18:53:
Olen käsittänyt, että mode ja ylläpito statuksen omaavat ovat foorumilla tavallaan  töissä ja hoitavat sivustoa (lue käyvät lähes päivittäin täällä). Olenko väärässä, meinaan vaan, että eräs tittelin omaava on viimeksi käynyt foorumilla pian 3 kuukautta sitten????? Epävarma

Ei kai noista moderaattorin tehtävistä palkkaa makseta täälläkään, joten lienevät vapaa-ajalla hoidettavia vapaaehtoisesti omalle kontolle sälytettyjä "nakkeja" tai joillekin voi olla kutsumusharraste, ei kuitenkaan työ.

Voisi kai täällä olla moderaattoreita kokopäivätyöhön, 4 henkilöä pitäisi palkata 3-vuoroduuniin, ja palkkaa niille 27000€ / vuosi. Tekee ilman sosiaalikuluja siis 108000€ + sosiaalikulut.

20€ jäsenmaksulla tarvitaan siis 108000€/20€ jäsentä, eikä edes riitä vielä. 5400 jäsentä? mistä löytyy? Ja kuka suostuu 27000€ vuosipalkalla töihin?

Tuli vähän kärjistettyä tarinaa, mutta tarkoitus on osoittaa, että puhutaan nyt harrasteesta.

Harrasteessa on suvantovaiheita, suotakoon se moderaattoreillekin. Siksi heitä onkin enemmän kuin yksi.
Sivun alkuun

Rassattavana Datsun 100A teinimalli.
Käyttis: Micra K10. Vielä pappamalli..  Esso, 0456703391

IP kirjattu

cedricfan
NCF jäsen
Poissa

Meillä vartioin minä

x1|Kaarina|Finland|suomi|
Vastaus #3 - 02.03.2010 at 06:45:18

Wildchild- kirjoitti 02.03.2010 at 00:14:27:

Vieläkös jotain mättää moderoinnissa?
Tuossa vuodenvaihteessahan oli yksi melkoisen iso ongelma joka ei netin moderoinnilla tokeentunut...
Sivun alkuun

Puh joht 2009-2011
180B-SSS, Suzuki GR650 ja ZX-Volcane
IP kirjattu

ILVES-Joe
NCF jäsen
Valvoja
Poissa

Etelä-Pohjanmaa Koskenkorva
Vastaus #4 - 02.03.2010 at 22:18:04

Wildchild- kirjoitti 02.03.2010 at 00:14:27:

Voisitko tarkentaa mistä on kysymys jos et uskalla julkisesti niin laita YV jollekkin moderaattorille.

Hyvin hoidettu moderointi ei aina näy ulospäin.

Vaikka moderaattorina toimin en koe olevani millään tavalla töissä tällä foorumilla tai velvollinen olemaan tiettyä aikaa joka päivä tällä foorumilla, paikalla olen silloin kun viitsin/ehdin ja silloin "kirves heiluu" jos tarvetta on niillä topiceilla joita luen, en lue läheskään kaikkia topicceja tai viestejä vaan ne jotka minua kiinnostaa tai joihin osaan jotain vastata, esimerkiksi kysymyksiä automalleista joista itselläni ei ole kokemusta luen hyvin harvoin.

Jäsenten osastolla on topicci:
Moderoinnista jäsenten kesken"
Siellä voi keskustella paremmin asiasta.

Harrastustahan tämä on...
Sivun alkuun

B310 Coupe 2kpl, B310 AT, 240Z V8, Fairlady SPL310, C30 2kpl, PMC Skyline 2kpl,  Homer F20 4kpl, Urvan King-90, FG103
IP kirjattu

Wildchild-
NCF jäsen
Poissa

Hollola
Vastaus #5 - 03.03.2010 at 12:06:19

Sääntöjen noudattaminen esinnäkin. Myynti/osto topiceissa upitaan päivänä välein. Ei nyt joka ikisessä mutta monissa. Ja tuohon uppimiseen voisi tehdä muutoksen, että kahden viikon välein saa uppia. Nyt kun ei saisi ollenkaan  Pelästynyt

Sitten täällä on muutama henkilö jotka taas kommentoi ihan turhaan "joka" topicciin. Eräältä ainekin omasta mielestä tulee vittuilua aika lailla.

Nuo kaksi asiaa ei mitään kauheita puutteita ole mutta tämmöiset olen huomannut. Ja ei, en lue sääntöja kuin piru raamattua Virnistys
Sivun alkuun

IP kirjattu

Jylppy
NCF jäsen
特殊部隊
Valvoja
Poissa

Karu paikka...

Helsinki
Vastaus #6 - 03.03.2010 at 12:31:55

Tuo myynti-ilmoitusten uppaus on ärsyttävää. Moderaattorithan niitä pitäis poistella, mutta kun sen saa tehdä miltei jokaiseen ilmoitukseen, niin alkaa mielenkiinto lopahtaa jossain vaiheessa.

Olis vaan niin paljon helpompaa, kun jokainen lukisi ne ilmoitusohjeet - myös osa jäsenistä. Jos kaupattavan tuotteen hinta muuttuu, niin se muutetaan siihen ekaan postaukseen (kerrottu ohjeissa), eikä laiteta uutta viestiä (=uppaus). Ja annappa olla, jos meet poistamaan jonkun tällaisen hintamuutosviestin, niin johan menee myyjällä herneet nenään.

Natsiviikot olis varmaan paikallaan. Taas.
Sivun alkuun

L18@120Y B210 -77
200SX S14a -98
Kotisivut
WWW Jylppy jylppy_2  
IP kirjattu

ILVES-Joe
NCF jäsen
Valvoja
Poissa

Etelä-Pohjanmaa Koskenkorva
Vastaus #7 - 03.03.2010 at 18:02:49

Minä poistan noita uppauksia ja ohjeiden vastaisia ilmoituksia muutaman kpl viikossa, muiden moderaattorien/valvojien poistomäärää en tiedä, oletan samaa luokkaa sen olevan.
Aluksi laitoin joillekin postaajille viestiä poiston syystä mutta vuoteen-pariin en ole enää sitä viitsinyt tehdä, poistettu mikä poistettu.

Itsesensuuria jokaiselle, mieti ainakin kaksi kertaa onko kommentti hyödyksi keskustelulle vai onko se omaksi iloksi.
Myös se kannattaa muistaa että "lähetä" nappia ei ole pakko painaa vaikka kenttään kirjoittaakin.
Sivun alkuun

B310 Coupe 2kpl, B310 AT, 240Z V8, Fairlady SPL310, C30 2kpl, PMC Skyline 2kpl,  Homer F20 4kpl, Urvan King-90, FG103
IP kirjattu

mortica
Ylläpitäjä
Poissa

Kerhosihteeri

Hyvinkää
Sukupuoli: female
Vastaus #8 - 03.03.2010 at 20:00:10

Kerhoa pyöritetään vapaaehtoistyövoimalla eivätkä siis moderaattori tai ylläpitokaan saa korvauksia tehdystä tai tekemättömästä työstä.

Omasta mielestäni meillä on foorumilla moderointi suht hyvällä tasolla siinä mielessä, ettei olla turhan tiukkoja. Vai olisiko tarpeen tiukentaa moderointia?

Turhan tiukka moderointi taas aiheuttaa sen että kuka minkäkin viestin katsoo asiattomaksi ja monissa tapauksissa vasta jonkun närkästyminen tai olen eri mieltä kommentit herättää keskustelun. Peeloilu on sitten taas asia erikseen ja tälläisistä toistuvista tapauksista voi joko ilmoittaa modeille tai itsekin huomauttaa asianomaiselle suoraan foorumilla.

Jäsenmaksuilla ylläpidettävä foorumin pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin herättää keskustelua sekä kasvattaa tietoutta niistä merkeistä joita edustamme. Monesti mielenkiintoisimmat asiat tulevat jonkun jutun ns. sivutuotteena ja tiukalla moderoinnilla kuoletettaisiin sekin anti.

Mitä tulee osto- ja myynti-ilmoituksiin niin uppaaminen yleensäkin on huono konsti myydä mitään. Tehtiin sitä sitten kerran päivässä tai parin viikon välein. Jos myynti-ilmoitus ei tietyssä ajassa tuota toivottua tulosta niin aina voi myynninedistämiseksi laittaa otsikkoon voi poistaa tekstin ja laatia uuden ilmoituksen kun vanha on poistunut. Toki ei mielestäni ole kauhea rikos jos on myynyt tavaraa esim. hinnalla 100€ ja parin viikon päästä "uppaa" ilmoitusta ilmoittamalla hinnaksi 20€. Ei sieltä vanhasta ilmoituksesta kukaan osaa enää myöhemmin käydä katsomassa onko hinta laskenut (tai noussut! Näitäkin on nähty.).

Turhan pitkäksi kasvaneita osto/myynti-ilmoituksiakaan on turha pitää varsinkaan jos niitä ei muista päivittää ajan tasalle. Silti esim jos tavaraa on paljon, niin mielestäni on ihan ok ilmoittaa joskus "uppaamalla" esim. että tavaraa lisätty jos on lisännyt alkuperäiseen ilmoitukseen esim 10 kpl uusia E10:n takapuskureita.
Ei jokaisesta nippelistä kannata kuitenkaan omaa ilmoitusta tehdä.

Puhtaasti siis maalaisjärjen käyttöä niin ilmoitusten laatijoille kuin moderaattoreillekin.

Myönnän että olen itse katsonut monesti "sormien lävitse" sellaisia "vajavaisia" ilmoituksia missä on myyty esim jotain "harvinaista herkkua" tai muuten harvoin myynnissä olevaa. Itse tarkoitus ei kuitenkaan ole olla diktatuurinen ja vaikeasti lähestyttävä foorumi vaan sitä mihin kerho on alunperin tarkoitettu.

Mutta jos uppaaminen sallittaisiin säännöissä esim. parin viikon välein niin kuka jaksaa käydä lukemassa tekstejä joissa on erittäin mielenköyhästi nostettu ilmoitus pelkästään "up"-tekstiä käyttämällä.

Kuten Ilveskin mainitsi niin itsesensuuri on hyvä konsti ja se pitäisi löytyä jokaiselta.

No, kaikista asioista voidaan olla montaa mieltä mutta en silti näe että meidän tulisi radikaalisti aloittaa moderoinnin lisäämistä, ihan terveellä pohjalla täällä loppujen lopuksi kuitenkin ollaan. Vai höh  Silmänisku?

Sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 03.03.2010 at 20:15:13 Kirjoittaja mortica »  

Datsun 200L HLC130 -76, HLC130 -75, KHLC130 -75, KPLC130 -73, Nissan Pulsar - X B13 -93, K11 Paise
mortica mattalaura  
IP kirjattu

OH2KV
NCF jäsen
Poissa

Radioaktiivinen mopopoika

Kirkkonummi
Vastaus #9 - 03.03.2010 at 21:28:31

mortica kirjoitti 03.03.2010 at 20:00:10:
. ...CLIP.... Toki ei mielestäni ole kauhea rikos jos on myynyt tavaraa esim. hinnalla 100€ ja parin viikon päästä "uppaa" ilmoitusta ilmoittamalla hinnaksi 20€. Ei sieltä vanhasta ilmoituksesta kukaan osaa enää myöhemmin käydä katsomassa onko hinta laskenut (tai noussut! Näitäkin on nähty.).

Turhan pitkäksi kasvaneita osto/myynti-ilmoituksiakaan on turha pitää varsinkaan jos niitä ei muista päivittää ajan tasalle. ...CLIP...
Ei jokaisesta nippelistä kannata kuitenkaan omaa ilmoitusta tehdä.

Puhtaasti siis maalaisjärjen käyttöä niin ilmoitusten laatijoille kuin moderaattoreillekin.

...CLIP... ihan terveellä pohjalla täällä loppujen lopuksi kuitenkin ollaan. Vai höh  Silmänisku?

Foorumin toiminta on ollut esimerkillistä moneen muuhun verrattuna. Muualla nimenomaan näkee pelkkiä UP! viestejä.
Mä olen joskus muokannut joitakin ostoilmoituksia, ja kirjoittanut uuden viestin, kun tarpeet ovat lisääntyneet, mutta osa alunperinkin tarvittavista ovat edelleen puutoslistalla.
Sivun alkuun

Rassattavana Datsun 100A teinimalli.
Käyttis: Micra K10. Vielä pappamalli..  Esso, 0456703391

IP kirjattu

Tearcandy
NCF jäsen
Poissa

Kouvola
Sukupuoli: female
Vastaus #10 - 04.03.2010 at 10:41:21

Wildchild-, sen verran ajattelin sanoa, vaikkei nyt varsinaisesti moderointiin liity kun löyhästi, että se "joka" topicciin turhan kirjoittelu ja kevyt kenttävittuilu tuo yhteisöllisyyttä. Ei kukaan jaksa lukea täyttä asiatekstiä foorumin täydeltä. Itse myönnän auliisti hörähtäneeni kerran jos toisenkin lukiessani nasevia kommentteja yhdeltä jos toiseltakin ihan siitä aiheen vierestä.
Ja itsehän enemmänkin "opiskelen" foorumin avulla, joten kevennykset ovat tervetulleita taukoja ja niitä asioita, joiden avulla asioita jää mieleen. Kuivaa teoriaa riittää kirjoissakin, foorumi on ihmisten välistä kommunikaatiota, melkolailla tervettä sellaista.

(Juu, mode ei aina kerkeä joka paikkaan, mutta hyvinhän tää on rauhottunu näin peruskäyttäjän silmissä tosta muutaman kuukauden takaisesta.)
Sivun alkuun

WWW Tearcandy Tearcandy yon_tytar  
IP kirjattu

Wildchild-
NCF jäsen
Poissa

Hollola
Vastaus #11 - 04.03.2010 at 11:48:48

En mä nyt tarkota et pitäis olla totista tekstiä, itsekkin jauhan välillä ohi aiheesta mutta eräs vaan pistäny silmään kommenteilla muita enemmän.
Sivun alkuun

IP kirjattu

mikko1200
Ylläpitäjä
Poissa

MA-sihteeri

HeManLinna
Vastaus #12 - 04.03.2010 at 14:01:34

Tearcandy kirjoitti 04.03.2010 at 10:41:21:
(Juu, mode ei aina kerkeä joka paikkaan, mutta hyvinhän tää on rauhottunu näin peruskäyttäjän silmissä tosta muutaman kuukauden takaisesta.)

Näin on, modet ei ehdi joka paikkaan eikä muutenkaan lue jokaikistä viestiketjua.
Sitä "Ilmoita ylläpidolle"-nappia (tai jotain sinnepäin, en muista tarkkaan kun ei näy mulle) saa käyttää jos huomaa jotain törkeitä epäkohtia kirjoittelussa. Sitä varten se on.
Sivun alkuun

1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510, F-10 Sports Hatchback-KPLF10 jne...
WWW mikko1200 100098650  
IP kirjattu

M i g i
NCF jäsen
Poissa

Britanese nissan

Hamina
Vastaus #13 - 06.03.2010 at 20:52:27

mikko1200 kirjoitti 04.03.2010 at 14:01:34:
Näin on, modet ei ehdi joka paikkaan eikä muutenkaan lue jokaikistä viestiketjua.
Sitä "Ilmoita ylläpidolle"-nappia (tai jotain sinnepäin, en muista tarkkaan kun ei näy mulle) saa käyttää jos huomaa jotain törkeitä epäkohtia kirjoittelussa. Sitä varten se on.

Varoita moderaattoria nappi siis oletan...

mitäs täällä nyt on oikeen ollu kun ei mulle oo ainakaan silmään sattunu mitään ihmeellistä..
Sivun alkuun

IP kirjattu

Spoeghe
Ylläpitäjä
Poissa

Suomi Finland Kempele!
Vastaus #14 - 29.07.2010 at 15:46:25

ひゃ く あ hyakuA sataA kirjoitti 01.03.2010 at 21:18:53:
että eräs tittelin omaava on viimeksi käynyt foorumilla pian 3 kuukautta sitten????? Epävarma

Terve, taitaa tarkoittaa minua.

Sanonpa suoraan että ei ole napannut notkua täällä, kun ei tänäkään kesänä taida keretä kuin käydä katsomassa koko harrastepirssiä, saati että ehtisi sitä tehdä valmiimmaksi.

Laiminlyönyt siis olen kaikki oikeuteni ja velvollisuuteni paitsi jäsenmaksun, tuon sähköpostilootan sentään sillointällöin (liian harvoin senkin) olen käynyt tonkimassa.

Ihan "kylmiltään" sitten ei viitsisi ruveta moderoimaankaan jos tässä nyt sattuisi aktivoitumaankin, pitäisi ensin sen verran vaellella ympäriinsä että saisi yleiskuvan nykylinjasta.

Kiitos ja anteeksi  Silmänisku
Sivun alkuun

JPL-710 -73 ((iki?)projekti)&&N15 1,6 SLX Sedan -95 (rouvan käyttis)&&Skodillac Rocktavis 1,9TDI -00 (käyttölisu)
Spoeghe  
IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta