Kerhoa pyöritetään vapaaehtoistyövoimalla eivätkä siis moderaattori tai ylläpitokaan saa korvauksia tehdystä tai tekemättömästä työstä.
Omasta mielestäni meillä on foorumilla moderointi suht hyvällä tasolla siinä mielessä, ettei olla turhan tiukkoja. Vai olisiko tarpeen tiukentaa moderointia?
Turhan tiukka moderointi taas aiheuttaa sen että kuka minkäkin viestin katsoo asiattomaksi ja monissa tapauksissa vasta jonkun närkästyminen tai olen eri mieltä kommentit herättää keskustelun. Peeloilu on sitten taas asia erikseen ja tälläisistä toistuvista tapauksista voi joko ilmoittaa modeille tai itsekin huomauttaa asianomaiselle suoraan foorumilla.
Jäsenmaksuilla ylläpidettävä foorumin pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin herättää keskustelua sekä kasvattaa tietoutta niistä merkeistä joita edustamme. Monesti mielenkiintoisimmat asiat tulevat jonkun jutun ns. sivutuotteena ja tiukalla moderoinnilla kuoletettaisiin sekin anti.
Mitä tulee osto- ja myynti-ilmoituksiin niin uppaaminen yleensäkin on huono konsti myydä mitään. Tehtiin sitä sitten kerran päivässä tai parin viikon välein. Jos myynti-ilmoitus ei tietyssä ajassa tuota toivottua tulosta niin aina voi myynninedistämiseksi laittaa otsikkoon voi poistaa tekstin ja laatia uuden ilmoituksen kun vanha on poistunut. Toki ei mielestäni ole kauhea rikos jos on myynyt tavaraa esim. hinnalla 100€ ja parin viikon päästä "uppaa" ilmoitusta ilmoittamalla hinnaksi 20€. Ei sieltä vanhasta ilmoituksesta kukaan osaa enää myöhemmin käydä katsomassa onko hinta laskenut (tai noussut! Näitäkin on nähty.).
Turhan pitkäksi kasvaneita osto/myynti-ilmoituksiakaan on turha pitää varsinkaan jos niitä ei muista päivittää ajan tasalle. Silti esim jos tavaraa on paljon, niin mielestäni on ihan ok ilmoittaa joskus "uppaamalla" esim. että tavaraa lisätty jos on lisännyt alkuperäiseen ilmoitukseen esim 10 kpl uusia E10:n takapuskureita.
Ei jokaisesta nippelistä kannata kuitenkaan omaa ilmoitusta tehdä.
Puhtaasti siis maalaisjärjen käyttöä niin ilmoitusten laatijoille kuin moderaattoreillekin.
Myönnän että olen itse katsonut monesti "sormien lävitse" sellaisia "vajavaisia" ilmoituksia missä on myyty esim jotain "harvinaista herkkua" tai muuten harvoin myynnissä olevaa. Itse tarkoitus ei kuitenkaan ole olla diktatuurinen ja vaikeasti lähestyttävä foorumi vaan sitä mihin kerho on alunperin tarkoitettu.
Mutta jos uppaaminen sallittaisiin säännöissä esim. parin viikon välein niin kuka jaksaa käydä lukemassa tekstejä joissa on erittäin mielenköyhästi nostettu ilmoitus pelkästään "up"-tekstiä käyttämällä.
Kuten Ilveskin mainitsi niin itsesensuuri on hyvä konsti ja se pitäisi löytyä jokaiselta.
No, kaikista asioista voidaan olla montaa mieltä mutta en silti näe että meidän tulisi radikaalisti aloittaa moderoinnin lisäämistä, ihan terveellä pohjalla täällä loppujen lopuksi kuitenkin ollaan. Vai höh

?