Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
NCF ry - Suomen Nissankerho
 
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
nissan primastar (Luettu 5131 kertaa)
lakamimmi
Foorumin käyttäjä
Poissa


NCF:n foorumi - paras
foorumi

Viestejä: 7
nissan primastar
21.09.2008 at 11:28:43
 
haluaisin tietää käyttäjäkokemuksia kyseisestä laitteesta. olis tarkoitus hankkia tollanen jos se vaan on käypä peli Epävarma
Sivun alkuun
 
 
IP kirjattu
 
cedricfan
NCF jäsen
*****
Poissa


Meillä vartioin minä

Viestejä: 11698
x1|Kaarina|Finland|suomi|
Sukupuoli: male
Re: nissan primastar
Vastaus #1 - 21.09.2008 at 13:26:32
 
No autohan on todellisuudessa Renault johon Opel on jättänyt hieman omaa kynänjälkeään. Mikä ei sinänsä ole hirveän lupaavaa...
Mutta kyllä Primastar aina Ducaton ja Cargon hakkaa, joskaan sekään ei ole iso kehu Epävarma
Sivun alkuun
 

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850, Dnepr M-72, 924-Possu, MB-190, 2xGhia
WWW  
IP kirjattu
 
BA
Foorumin käyttäjä
Poissa



Viestejä: 7594
Teisko
Sukupuoli: male
Re: nissan primastar
Vastaus #2 - 21.09.2008 at 13:49:57
 
Meillä oli ex-työpaikassa käytössä Renault Trafic.
Kyllä sillä yllättävän näppärä oli kaupungissakin pyöritellä, eikä maantiellä melutaso ihan hirveä ollut.
Suorituskyky ei tuntunut sopivan oikein kumpaankaan, paitsi raskaassa lastissa, jota oli erittäin harvoin.
Rikki sitä ei parissa vuodessa mistään saatu.
Kannattaa koeajaa itse niin huomaa sopiiko itselle.

Hintavertailua kannattaa tehdä myös Opel Vivaroon ja Renault Traficiin, voi olla selviä eroja vaikka ihan sama auto! Opelit ovat olleet selvästi halvempia kuin nuo kaksi muuta jotka ovat samassa hintatasossa, katso vaikka nettiautosta! Hintahaitarihan on silti aika laaja.
Sivun alkuun
 
 
IP kirjattu
 
lakamimmi
Foorumin käyttäjä
Poissa


NCF:n foorumi - paras
foorumi

Viestejä: 7
Re: nissan primastar
Vastaus #3 - 21.09.2008 at 14:46:40
 
eli periaatteesa sellasen uskaltaa hankkia
Sivun alkuun
 
 
IP kirjattu
 
cedricfan
NCF jäsen
*****
Poissa


Meillä vartioin minä

Viestejä: 11698
x1|Kaarina|Finland|suomi|
Sukupuoli: male
Re: nissan primastar
Vastaus #4 - 21.09.2008 at 15:05:12
 
Ja merkin vaihtohan tehdään ostamalla muutama koristemerkki Silmänisku
Sivun alkuun
 

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850, Dnepr M-72, 924-Possu, MB-190, 2xGhia
WWW  
IP kirjattu
 
John Morton
Foorumin käyttäjä
Poissa


NCF:n foorumi - paras
foorumi

Viestejä: 28
Joensuu
Sukupuoli: male
Re: nissan primastar
Vastaus #5 - 21.09.2008 at 17:56:33
 
Olen ajanut 3 vuotta/40000km Primastarilla, autohan on mukava ja suht hiljainen,  vikoja on kyllä jonkun verran riittänyt:

-sivuoven lukko
-ohjaustehostimen pumppu & hammastanko
-kuskin penkin istuinosa repesi kiinnikkeistään
-alapallonivelet vas/oik & vakaajan helat
-tuulilasin ylälista irtosi pesussa
-polttoaineen täyttöputken muovi lähti alustaan pakkautuneen lumen mukana
- sivuoven laakerit/helat mureni
-alustassa taakse kulkevat takalasin pyyhkimen putket tipahti lumien mukana alas

mutta onneksi ei mitään isompaa Pyöritä silmiä
Sivun alkuun
 
 
IP kirjattu
 
cedricfan
NCF jäsen
*****
Poissa


Meillä vartioin minä

Viestejä: 11698
x1|Kaarina|Finland|suomi|
Sukupuoli: male
Re: nissan primastar
Vastaus #6 - 21.09.2008 at 18:25:50
 
Ei vielä pyöränlaakereita tossa perushuollossa?
Sivun alkuun
 

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850, Dnepr M-72, 924-Possu, MB-190, 2xGhia
WWW  
IP kirjattu
 
take
Ex-jäsen


Re: nissan primastar
Vastaus #7 - 22.09.2008 at 01:50:55
 
cedricfan kirjoitti 21.09.2008 at 18:25:50:
Ei vielä pyöränlaakereita tossa perushuollossa?

Ei. Ne kuuluu 60tkm huoltoon. Virnistys Ja sitten joskus 2-3 kertaa samantien. On meinaan aika älytön systeemi kun ABS-anturi ottaa tunnistuksen laakerista eikä se toimikaan uuden laakerin kanssa ja ABS-vikavalo syttyy.

Vaihteisto menee siinä 60-100tkm välillä tavallisimmin.

Sitten jos itse aikoo öljyjä vaihtaa niin täytössä pitää kaataa TODELLA rauhallisesti se öljy ettei sitä pääse huohottimen kautta imusarjaan. Jos näin pääsee käymään niin kun pistää käymään niin kone kiertää sen öljyn voimalla niin kauan että joko kone hajoaa tai öljy loppuu imusarjasta. JA vaihde + jarru ei sitä enää sammuta vaan kytkin savuaa. Saattaa tosin saada estettyä koneen hajoamisen.

Itse en koskisi pitkällä tikullakaan mutta onko paljon parempia vaihtoehtoja edes tarjolla? Ei ne vanhat miljoonan ajetut hiasetkaan enää parhaassa iskussa ole. Epävarma
Sivun alkuun
 
 
IP kirjattu
 
BA
Foorumin käyttäjä
Poissa



Viestejä: 7594
Teisko
Sukupuoli: male
Re: nissan primastar
Vastaus #8 - 22.09.2008 at 06:28:54
 
Lainaus:
Itse en koskisi pitkällä tikullakaan mutta onko paljon parempia vaihtoehtoja edes tarjolla? Ei ne vanhat miljoonan ajetut hiasetkaan enää parhaassa iskussa ole. Epävarma


Primastarin/Vivaron/Traficin hinnoilla saa tämänkin vuosituhannen haisulin, ja alta 200tkm ajetun. Ihan autokaupastakin.
Mutta jos yhtään nykypäivää haluaa, niin eihän se ole edes vaihtoehto.  Pyöritä silmiä Ja taas jos haluaa nykytekniikkaa, pitää varautua esim. tuollaiseen pyöränlaakerirumbaan ja peltoreihin ohjaamossa ja muutamia litroja suurempaan kulutukseen. Primastar yhdistetty kulutus 8,4l, vanhakori-Hiace 9,9-11l.
Sivun alkuun
 
 
IP kirjattu
 
cedricfan
NCF jäsen
*****
Poissa


Meillä vartioin minä

Viestejä: 11698
x1|Kaarina|Finland|suomi|
Sukupuoli: male
Re: nissan primastar
Vastaus #9 - 22.09.2008 at 07:22:49
 
Hiace ja Hyeena H-1 on nekin jo suoraruiskudieseleitä, mutta muuten melkoisen antiikkista uutenakin. Mutta siinäpä ne on meille tuotavat kaukoidän pakut, muut on näitä eurooppalaisia.
Sivun alkuun
 

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850, Dnepr M-72, 924-Possu, MB-190, 2xGhia
WWW  
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta